خانه بازرسی شده در قتل توپاک شکور در سال 1996 با عموی مظنونی که مدت‌ها مرده بود مرتبط است.


لاس وگاس (AP) – خانه‌ای که پلیس لاس وگاس این هفته در رابطه با تیراندازی توپاک شکور در سال 1996 در خودرو بازرسی کرد، با مردی مرتبط است که مدت‌ها کارآگاهان در حال بررسی این پرونده بودند و برادرزاده‌اش مدت کوتاهی پس از قتل خواننده رپ به عنوان مظنون ظاهر شد.

اداره پلیس متروپولیتن لاس وگاس تایید کرد که حکم بازرسی روز دوشنبه در شهر نزدیک هندرسون صادر شده است. اما این وزارتخانه اعلام کرد که جزئیات دیگری از جمله مکان جستجوی افسران و اینکه آیا آنها انتظار دارند برای اولین بار در قتل خواننده رپ نزدیک به 30 سال پیش دستگیر شوند، منتشر نخواهد کرد.

ساکنان محله کوچک هندرسون – واقع در دامنه‌های شهر در حدود 20 مایلی جنوب شرقی نوار لاس وگاس – ملکی را شناسایی کردند که در آن گفتند ماموران دو نفر را در حالی که بازرسان خانه را دوشنبه شب بازرسی می‌کردند، دیدند.

رزمناوها و خودروهای SWAT وجود داشت. آن‌ها چراغ‌هایی به خانه می‌تابیدند.

سوابق عمومی، از جمله سوابق رای دادن، این دارایی را به همسر Duane “Keffe D” Davis، عموی اورلاندو اندرسون، یکی از رقبای شناخته شده شکور که مقامات مدت ها در مرگ خواننده رپ مشکوک بودند، مرتبط می کند.

اندرسون در آن زمان هر گونه دست داشتن در قتل شکور را انکار کرد و دو سال بعد در تیراندازی باندی نامربوط درگذشت.

سانسوچی از پیاده‌روی دوشنبه شب مقابل خانه‌شان گفت که مرد و زنی را تماشا کردند که بیرون از خانه در محاصره پلیس بودند، دست‌هایشان را پشت سرشان گذاشتند و به آرامی به سمت عقب به سمت افسران حرکت کردند.

سانسوچی گفت که آنها افرادی را که در خانه زندگی می کنند نمی شناسند. او این منطقه را به عنوان “محله ای زیبا و آرام” توصیف کرد، اما گفت که اکثر ساکنان در خیابان به خودشان نگاه می کنند.

هنوز مشخص نیست که دیویس وکیلی دارد که بتواند از طرف او نظر بدهد یا خیر، و پیام های ارسال شده برای دیویس و همسرش، پائولا کلمونز، بازگردانده نشد. سوابق نشان می دهد که این دو در سال 2005 در شهرستان کلارک، نوادا، ازدواج کردند.

اخبار جستجو جان تازه ای به قتل طولانی مدت حل نشده شکور داد که توسط تئوری های توطئه احاطه شده است. هرگز دستگیری صورت نگرفته است، با این حال توجه به این پرونده برای دهه ها ادامه داشته است.

مرگ شکور زمانی اتفاق افتاد که چهارمین آلبوم انفرادی او به نام «همه چشمان روی من» با فروش حدود 5 میلیون نسخه در چارت ها باقی ماند. شکور که شش بار نامزد دریافت جایزه گرمی شد، تا حد زیادی یکی از تاثیرگذارترین و همه کاره ترین رپرهای تمام دوران در نظر گرفته می شود.

در شب 7 سپتامبر 1996، شکور سوار بر یک BMW مشکی رنگ که توسط بنیانگذار Death Ro Records Marion “Suge” Knight در کاروانی متشکل از 10 خودرو رانندگی می کرد. آنها در یک بلوک از نوار لاس وگاس پشت چراغ قرمز منتظر بودند که یک کادیلاک سفید در کنار آنها ایستاد و تیراندازی بلند شد. شکور چندین بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

این تیراندازی اندکی پس از نزاع کازینویی در اوایل شب بین اندرسون، شکور و همکارانشان رخ داد.

پلیس لاس وگاس در گذشته گفت که شاهدان زیادی وجود داشتند، اما تحقیقات به سرعت متوقف شد، تا حدی به این دلیل که آن شاهدان از همکاری خودداری کردند.

این سکوت در سال 2018 تا حدی شکست، زمانی که دیویس با بیان اینکه آماده صحبت پس از تشخیص سرطان است، اعتراف کرد که در صندلی جلوی کادیلاک بوده است. در مصاحبه ای برای یک برنامه BET، او برادرزاده خود را در تیراندازی دخیل دانست و گفت که اندرسون یکی از دو نفری بود که در صندلی عقب نشسته بودند.

دیویس گفت که گلوله ها از پشت ماشین شلیک شده است، اگرچه او از نام بردن این که کدام یک از آن دو ماشه را فشار داده است خودداری کرد و گفت که باید از “رمز خیابان ها” پیروی کند.

مشخص نیست که آیا دیویس در این هفته در پلیس خانه زندگی می‌کرده است یا خیر و آیا او در زمان حضور مأموران در ملک حضور داشته است یا خیر. سوابق دادگاه لاس وگاس نشان می دهد که از ژوئیه 2022، زمانی که او به اتهام مواد مخدر در دادگاه حاضر نشد، حکم بازداشت فعالی صادر شده است.

____

کن ریتر نویسنده آسوشیتد پرس در لاس وگاس و روندا شافنر محقق در نیویورک در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع