بایدن پس از پیروزی در دادگاه، بخشودگی وام های دانشجویی را افزایش داد

اگرچه لغو بدهی دانشجویان به طور گسترده ای در میان جوانان محبوب است، اما مشخص نیست که آیا اقدام بایدن آنها را برای رای دادن در میان دوره ای ترغیب می کند یا خیر.

رئیس جمهور جو بایدن در مورد تسهیلات وام دانشجویی در دانشگاه ایالتی دلاور در دوور، دلاور صحبت می کند. (AP Photo/Laurence Kesterson)

بایدن با اشاره به اعضای جمهوری‌خواه کنگره و فرماندارانی که «هر کاری از دستشان بر می‌آید» برای انکار این کمک‌ها انجام می‌دهند، گفت: «بیایید در مورد اینکه چه کسی مخالف کمک به میلیون‌ها نفر از شما که به کمک نیاز دارند صحبت کنیم». خشم آنها اشتباه است و ریاکارانه است.»

کسانی که در این ماه درخواست می دهند، می توانند بدهی خود را در ماه نوامبر پاک کنند. و دولت فدرال از وام‌گیرندگان می‌خواهد اگر می‌خواهند تا قبل از پایان توقف پرداخت‌ها که در طول همه‌گیری شروع شده و در اول ژانویه ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد، موجودی خود را کاهش دهند، تا ۱۵ نوامبر درخواست دهند.

بیشتر: چالش‌های حقوقی برای طرح بخشودگی بدهی دانشجویان بایدن

“فکر می کنند چه کسانی هستند؟” بایدن گفت.

بیشتر: “سرمایه باد برای ثروتمندان”: جمهوری خواهان حملات را گرم می کنند در حالی که بایدن بخشش بدهی دانشجویان را می سنجید

رئیس جمهور جو بایدن در مورد تسهیلات وام دانشجویی در دانشگاه ایالتی دلاور در دوور، دلاور صحبت می کند.  (AP Photo/Laurence Kesterson)

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت نزدیک به 22 میلیون نفر برای لغو بدهی وام‌های دانشجویی خود در عرض یک هفته درخواست داده‌اند و جمهوری‌خواهانی را هدف قرار داده‌اند که برنامه امضای او را در دادگاه به چالش کشیده‌اند و این تخفیف را به عنوان یک هدیه به نخبگان محکوم کرده‌اند.

حدود نیمی از 40 میلیون آمریکایی که واجد شرایط لغو بدهی خود هستند، می توانند کل موجودی وام دانشجویی خود را از بین ببرند.

کمتر از سه هفته مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای، رئیس‌جمهور یکی از تهاجمی‌ترین تلاش‌های خود را برای دریافت اعتبار برای برنامه‌ای که می‌توانست برای 40 میلیون آمریکایی تسکین دهد، انجام داد. جمهوری خواهان به شدت از اقدام اجرایی بایدن که در ماه اوت امضا شد، انتقاد کرده اند و آن را ناعادلانه نسبت به سایر آمریکایی هایی که برای پرداخت بدهی های خود تلاش می کردند، ارزیابی کرده اند.

بایدن روز جمعه در دوور، دلاور، خطاب به دانشجویان دانشگاه ایالتی دلاور، یک کالج و دانشگاه سیاهپوست تاریخی، گفت: «می‌دانم که شما واقعاً خاص هستید، اما نمی‌دانستم که شما نخبه‌های کمی هستید». رئیس جمهور به نظرات سناتور تد کروز، ایالت تگزاس اشاره کرد که گفت: کاهش بدهی برای «کسانی است که سزاوار آن نیستند».

بایدن گفت: “مردم، کمتر از پنج دقیقه طول می کشد.” “این یک تغییر دهنده بازی است.”

دانشجویان به صحبت های جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، درباره کاهش بدهی دانشجویان در دانشگاه ایالتی دلاور در دوور، دلاور گوش می دهند.  (عکس از OLIVER CONTRERAS/AFP از طریق Getty Images)

بیشتر: فدرال رزرو درخواست اولیه برای بخشش وام دانشجویی را منتشر کرد. تسکین بعدا

در توییتر joeygarrison@ به Joey Garrison برسید.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن جمهوری خواهانی را هدف قرار می دهد که برنامه کاهش بدهی وام دانشجویی او را به چالش می کشند.



منبع

بیشتر: قاضی شکایت 6 ایالت جمهوری خواه را رد کرد که هدف آن جلوگیری از طرح بخشودگی وام دانشجویی بایدن بود.

در فرم درخواست، وام گیرندگانی که می‌خواهند بخشی از بدهی‌شان بخشیده شود، باید واجد شرایط بودن درآمد خود را تأیید کنند و ارائه اطلاعات نادرست می‌تواند منجر به جریمه یا زندان شود. برخی از وام گیرندگان ممکن است مجبور شوند مدرکی دال بر درآمد خود ارائه دهند.

این برنامه به زبان های انگلیسی و اسپانیایی و از طریق رایانه رومیزی یا گوشی هوشمند در دسترس است. افرادی که در زمان انتشار نسخه بتا درخواست داده اند، نیازی به درخواست مجدد ندارند.

وام گیرندگان برای درخواست با استفاده از فرم آنلاین دولت، که در نهایت قرار است روی کاغذ در دسترس قرار گیرد، به شماره تامین اجتماعی و تاریخ تولد خود نیاز دارند.

اظهارات رئیس جمهور پس از دو پیروزی در دادگاه برای طرح بایدن بیان شد. یک قاضی فدرال در میسوری روز پنجشنبه پرونده شش ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان را رد کرد که به دنبال صدور حکم برای جلوگیری از لغو بدهی بودند، اگرچه آنها قصد دارند درخواست تجدید نظر کنند. دادگاه عالی پذیرش یک اعتراض دادگاه جداگانه از سوی یک گروه مالیات دهندگان ویسکانسین را رد کرد که استدلال می کرد بایدن از اختیارات ریاست جمهوری خود تجاوز کرده است.

بایدن گفت: “آنها در دادگاه ها با ما دعوا می کردند. اما همین دیروز، یک دادگاه ایالتی و دادگاه عالی گفتند: “نه، ما با بایدن طرف هستیم.”

بر اساس طرح رئیس جمهور، وام گیرندگان واجد شرایط 10000 یا 20000 دلار کاهش بدهی هستند، بسته به درآمد آنها و اینکه آیا آنها در کالج Grant Pell دریافت کرده اند یا خیر. وام گیرندگان باید کمتر از 125000 دلار در سال درآمد داشته باشند یا در خانوارهایی زندگی کنند که بیش از 250000 دلار درآمد ندارند. بیش از 75 درصد از دانش‌آموزان در ایالت دلاور دریافت‌کنندگان گرنت پل هستند.

کاخ سفید رسماً درخواست بخشودگی وام دانشجویی خود را روز دوشنبه پس از راه اندازی نرم در 14 اکتبر رونمایی کرد. تا زمان اعلام رسمی، 8 میلیون نفر قبلاً برای لغو بخشی از بدهی خود درخواست داده بودند. و تا روز سه شنبه 4 میلیون درخواست دیگر ثبت شد. از آن زمان تاکنون 10 میلیون نفر دیگر درخواست داده اند.

بیشتر: درخواست برای طرح بخشودگی وام دانشجویی بایدن در دسترس است: در اینجا آنچه باید بدانید آمده است

دانشجویان به صحبت های جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، درباره کاهش بدهی دانشجویان در دانشگاه ایالتی دلاور در دوور، دلاور گوش می دهند. (عکس از OLIVER CONTRERAS/AFP از طریق Getty Images)