رئیس اطلاعات می گوید پل کرچ پس از آزادسازی کریمه تخریب می شود

همچنین بخوانید: اطلاعات بریتانیا می گوید روسیه یک پل بارج در منطقه خرسون را تکمیل کرده است

پس از آزادسازی کریمه اشغالی توسط اوکراین، پل عبوری از تنگه کرچ تخریب خواهد شد.

روسیه کار روی پل را در سال 2019 به منظور تحکیم اشغال شبه جزیره کریمه به پایان رساند. این به عنوان یک مسیر اصلی تدارکات برای حفظ نیروهای متجاوز روسیه در جنوب اوکراین اشغالی مورد استفاده قرار می گرفت، تا اینکه یک انفجار قوی در 8 اکتبر به آن آسیب رساند – باعث فروریختن دهانه پل جاده و آتش گرفتن قطار سوختی در گذرگاه شد. آتش سوزی متعاقباً به پل ریلی نیز آسیب رساند.

همچنین بخوانید: زلنسکی دستور بمب گذاری در پل کریمه را رد کرد

مقاله اصلی را در صدای جدید اوکراین بخوانید



منبع

پس از آزادسازی کریمه اشغالی توسط اوکراین، پل عبوری از تنگه کرچ تخریب خواهد شد.

مقامات روسی گفتند که پل توسط یک خودروی بمب گذاری شده آسیب دیده است، اگرچه شواهدی مبنی بر علت این حادثه کم است. انتظار می رود که تعمیرات تا تابستان 2023 تکمیل شود.

مقامات اوکراینی هرگونه دخالت در این حمله را رد کرده اند و می گویند که این می تواند نشانه ای از جنگ قدرت داخلی روسیه باشد.

رزمناو مسکو سقوط کرد، پل کریمه نیز عملاً همین کار را کرد. اینها همه نشانه هایی است که نشان می دهد زمان زیادی برای این رژیم باقی نمانده است… پل کریمه نمادی است که ویران می شود. وقتی کریمه بازگردد، این پل دیگر وجود نخواهد داشت.»

در همان زمان، منابع NV ادعا می کنند که سرویس امنیتی SBU اوکراین پشت این بمب گذاری بوده است. دفتر مطبوعاتی SBU اظهار نظری ارائه نکرد و افزود که هرگونه بحث در مورد عملیات احتمالی در حال انجام باید پس از پایان جنگ انجام شود.

همچنین بخوانید: Maxar تصاویر ماهواره ای جدیدی از آسیب به پل کریمه را نشان می دهد

وی گفت: این پل یکی از نمادهای “دنیای روسیه” است.