در السالوادور، ارتش شهر را محاصره می کند تا باند را ریشه کن کند

رئیس جمهور نایب بوکله در حساب توییتر خود نوشت که گمان می رود اعضای باند MS-13 هنوز در کوماساگوا، در حدود 20 مایلی (30 کیلومتری) جنوب غربی پایتخت، سن سالوادور، باشند.

پس از اینکه باندها مسئول 62 قتل در 26 مارس شناخته شدند، بوکل از کنگره خواست به او اختیارات فوق العاده ای بدهد و از آن زمان تاکنون این فرمان هر ماه تمدید شده است. برخی از حقوق قانون اساسی را به حالت تعلیق در می آورد و به پلیس اختیارات بیشتری برای دستگیری و نگهداری مظنونان می دهد.

تا کنون حکم فوریت منجر به دستگیری 53485 نفر شده است که از این تعداد 47893 نفر متهم شدند.

سان سالوادور، السالوادور (AP) – بیش از 2000 سرباز و پلیس روز یکشنبه یک شهر در السالوادور را محاصره و مسدود کردند تا به دنبال اعضای باند خیابانی متهم به قتل باشند.

محاصره گسترده شهر کوماساگوا آخرین نمونه از تاکتیک های سنگین دولت برای ریشه کن کردن باندهای خیابانی است. همه افرادی که وارد شهر می شدند یا از آن خارج می شدند مورد بازجویی یا بازرسی قرار می گرفتند.

باندهای السالوادور که تخمین زده می‌شود حدود 70000 عضو در صفوف خود دارند، مدت‌هاست که بخش‌هایی از قلمرو را تحت کنترل دارند و بدون مجازات اخاذی و کشته می‌شوند.



منبع

در حالت استثناء، حق اجتماع، حق اطلاع از علت بازداشت و دسترسی به وکیل معلق است. دولت همچنین می‌تواند در تماس‌ها و نامه‌های هر کسی که مظنون می‌داند مداخله کند. مدت زمانی که فرد می تواند بدون هزینه در بازداشت باشد از سه روز به 15 روز افزایش می یابد.

فعالان حقوق می گویند مردان جوان اغلب بر اساس سن، ظاهرشان یا اینکه در محله های فقیرنشین تحت سلطه باندها زندگی می کنند، دستگیر می شوند.