اصلاح‌طلبان اسلحه احساس می‌کنند با وجود چشم‌انداز تیره در کنگره، تاریخ در کنار آنهاست

اگرچه دموکرات ها و فعالان موافق هستند که برای مبارزه با خشونت اسلحه باید کارهای بیشتری انجام شود، پیشرفت قانونگذاری در مورد این موضوع تیر برق می تواند به زودی حتی دشوارتر شود. با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای مهم، چشم انداز پیشرفت معنادار در اصلاحات اسلحه اکنون بعید به نظر می رسد – با وجود انزجار گسترده داخلی از ادامه خشونت های اسلحه و سردرگمی در خارج از کشور در مورد مشکل اسلحه ایالات متحده.

بایدن در ماه ژوئن گفت: «می‌دانم کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد و هرگز تسلیم نخواهم شد.»

اما هرد، که قبلاً نماینده جامعه اووالده در مجلس بود، گفت که فشار سیاسی می‌تواند محاسبات قانون‌گذاران جمهوری‌خواه را در صورت تکرار تراژدی مشابه تغییر دهد.

مورفی گفت: «همه آن جنبش‌های بزرگ تغییر اجتماعی که در کتاب‌های تاریخ می‌خوانید، چندین بار قبل از اینکه دنیا را تغییر دهند شکست خوردند. “امید من بر اساس کتاب‌های تاریخی است که به شما می‌گویند – وقتی هدف شما درست است و تصمیم می‌گیرید تسلیم نشوید، در این کشور، در یک دموکراسی – در نهایت پیروز می‌شوید.”



منبع

مصالحه ای که مورفی و سناتور جمهوری خواه جان کورنین به دست آوردند، بررسی سوابق را برای خریداران اسلحه گرم زیر 21 سال گسترش داد و محدودیت های جدید اسلحه را برای کسانی که قبلاً به اتهام خشونت خانگی محکوم شده بودند، وضع کرد. این قانون همچنین مشوق‌های مالی را برای ایالت‌ها فراهم می‌کند تا «قوانین پرچم قرمز» را وضع کنند، که به دور نگه داشتن اسلحه از افرادی که برای خود یا دیگران خطر تلقی می‌شوند کمک می‌کند و بودجه‌ای را برای خدمات بهداشت روانی بیشتر به کودکان و خانواده‌ها فراهم می‌کند.

همانطور که رویداد روز سه شنبه به وضوح نشان داد، این احتمال شوم در ایالات متحده تقریباً قطعی است. یکی از حضار که از مورفی و هرد سوال پرسید، گفت که او یکی از بازماندگان تیراندازی در پارک هایلند است که هفت نفر کشته شدند. این حمله تنها چند روز پس از آن رخ داد که بایدن BSCA را به قانون تبدیل کرد.

در مواجهه با چنین فاجعه‌ای، فعالان ضد خشونت با اسلحه تعهد خود را برای اعمال اصلاحات بیشتر، بدون توجه به اینکه چه کسی بعد از نوامبر کنگره را کنترل می‌کند، دو چندان کرده‌اند.

<span>عکس: Jae C Hong/AP</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/GqQ7qGDUzvUZfdFXgUqeeA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/Bd5ANkpqneIuVaRywIeNpw–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/aa1d1bc6534fdca7ecd8148d02481b1c” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/GqQ7qGDUzvUZfdFXgUqeeA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/Bd5ANkpqneIuVaRywIeNpw–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/aa1d1bc6534fdca7ecd8148d02481b1c”/></div>
</div>
</div>
<p

<figcaption class=عکس: Jae C Hong/AP

ویل هرد، نماینده سابق جمهوری خواه کنگره، که در مراسم روز سه شنبه به مورفی پیوست، به فشار سیاسی برخی از رای دهندگان که اعضای حزبش هنگام حمایت از محدودیت های جدید اسلحه با آن روبه رو هستند، اذعان کرد. هرد با اشاره به حمایت گسترده عمومی که از سیاست هایی مانند بررسی پیشینه جهانی و محدودیت سنی بالاتر برای خرید اسلحه برخوردار است، همکاران سابق خود را تشویق کرد تا اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری از تراژدی های آینده انجام دهند.

هرد پس از این رویداد به خبرنگاران گفت: «این چیزی است که مردم می‌خواهند ببینند اتفاق می‌افتد و بنابراین از برخی از این مسائل که ممکن است در دهه 90 حوزه سیاسی متفاوتی داشته باشند نترسید». وی افزود: انجام کاری که سخت است و همه آن را قبول ندارند، همیشه به شجاعت سیاسی نیاز دارد.

هنگامی که جو بایدن در تابستان امسال قانون جوامع امن‌تر دو حزبی را امضا کرد، او و دموکرات‌های کنگره تصویب اولین سیاست مهم کنترل سلاح در دهه‌ها در ایالات متحده را جشن گرفتند.

رئیس‌جمهور ایالات متحده همچنین اذعان کرد که این قانون، یک مصالحه دو حزبی که پس از فاجعه Uvalde که منجر به کشته شدن 19 کودک و دو بزرگسال شد، به میانجی‌گری شد، به اندازه کافی برای رسیدگی به ویرانی ناشی از خشونت با اسلحه پیش نمی‌رود.

در حال حاضر، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان علاقه چندانی به اعمال مقررات جدید اسلحه در صورت به دست آوردن مجدد کنترل مجلس در ماه نوامبر نشان نداده اند. حتی اگر دموکرات‌ها کنترل سنا را حفظ کنند، جمهوری‌خواهان می‌توانند در صورت داشتن اکثریت، از هرگونه لایحه کنترل اسلحه در مجلس جلوگیری کنند.

کریس مورفی، سناتور دموکرات، که نقش رهبری را در مذاکرات بر سر BSCA ایفا کرد، روز سه شنبه گفت که او این قانون را دلیلی بر همکاری احتمالی دو حزب در مورد مقررات اسلحه می داند.

مورفی در دانشگاه جورج واشنگتن گفت: «دلیل اینکه ما در تابستان امسال زمینه های مشترک پیدا کردیم این بود که مردم آمریکا به اندازه کافی انفعال داشتند. «در حالی که سندی هوک این کشور را تا حد زیادی تکان داد، واقعاً تأثیر تجمعی تیراندازی دسته جمعی پس از تیراندازی دسته جمعی، و همچنین خودکشی ها و قتل ها در حال افزایش است، که عموم مردم را تابستان امسال به جایی رساند که در آن نبودند. مایل به پذیرش عقب نشینی کنگره به گوشه و کنار خود هستند.»

اما در حالی که تصویب BSCA امیدهایی را برای حامیان قوانین سختگیرانه‌تر اسلحه ایجاد کرد، روند مذاکرات نیز شکاف‌های شدید حزبی را در مورد این موضوع قطبی نشان داد. تنها 14 جمهوری خواه مجلس از این طرح حمایت کردند، در حالی که 193 نفر با آن مخالفت کردند. پس از ایفای نقش رهبری در مذاکرات بر سر این لایحه، کورنین در یک کنوانسیون جمهوری خواهان در ایالت خود در تگزاس مورد هو و اهانت قرار گرفت.

اگر جمهوری‌خواهان پس از انتخابات میان‌دوره‌ای در نوامبر امسال کنترل مجلس نمایندگان را به دست آورند، همانطور که مورد علاقه آنهاست، مقررات پیشنهادی اسلحه احتمالاً پس از ورود به کنگره از بین خواهد رفت. با وجود این موانع، فعالان ضد خشونت با اسلحه و متحدان آنها در کاپیتول هیل اصرار دارند که از هدف خود برای دیدن تغییراتی که به شدت مورد نیاز است در ماه‌ها و سال‌های آینده دست نمی‌کشند.

هرد گفت: “اگر اقدام وحشتناکی مانند این در آینده اتفاق بیفتد و پاسخی به آن نرسد، من فکر می‌کنم با واکنش عمومی مواجه خواهید شد.”

مورفی در یک رویداد در واشنگتن که توسط کمیته مشترک زمین سازماندهی شده بود، به جنبش ضد خشونت با اسلحه و یک شهروند درگیر در وادار کردن کنگره به اقدام در نهایت نزدیک به یک دهه پس از تیراندازی در مدرسه ابتدایی سندی هوک در ایالت کانکتیکات اشاره کرد.

مورفی این تعهد را تکرار کرد، حتی زمانی که پذیرفت که کنگره بعید است لایحه دیگری برای کنترل اسلحه در سال جاری تصویب کند. مورفی با تمجید از جامعه ضد خشونت با اسلحه به عنوان “یکی از جنبش های بزرگ تغییر اجتماعی در تاریخ این کشور” گفت که او و متحدانش تازه شروع کرده بودند.