ترامپ می خواهد هزینه استاد ویژه را با دولت تقسیم کند، اما وزارت دادگستری از او می خواهد که هزینه آن را بپردازد

تیم ترامپ پیشنهاد کرد «به طور مساوی هزینه‌ها و هزینه‌های استاد ویژه و هر متخصص، کارمند پشتیبانی و مشاور متخصصی که بنا به درخواست استاد درگیر هستند، تقسیم شود».

هر دو طرف کاندیداهای پیشنهادی خود را برای استاد ویژه در یک پرونده قضایی عصر جمعه ارائه کردند و هر کدام دو انتخاب احتمالی را نام بردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از برقراری تماس ویدیویی با نیروهای مستقر در سرتاسر جهان در املاک مار-آ-لاگو در پالم بیچ فلوریدا، در 24 دسامبر 2019، به سؤالات خبرنگاران پاسخ می دهد.عکس توسط NICHOLAS KAMM/AFP از طریق Getty Images

  • یک قاضی با درخواست ترامپ برای داشتن استاد ویژه موافقت کرد، اما وزارت دادگستری نسبت به این تصمیم اعتراض کرده است.

  • در این پرونده همچنین اختلافات بین دولت و تیم حقوقی ترامپ در مورد چگونگی گسترش فرآیند اصلی ویژه مشخص شد.

    آیلین کانن، قاضی منطقه ای ایالات متحده، روز دوشنبه با درخواست ترامپ مبنی بر انتصاب یک استاد ویژه برای بررسی سوابق ضبط شده در بازرسی مجاز دادگاه مار-آ-لاگو در 8 اوت موافقت کرد، اما وزارت دادگستری نسبت به این تصمیم تجدید نظر کرد.

    طرفین همچنین در مورد روند بررسی از جمله وظایف و محدودیت های استاد ویژه اختلاف نظر داشتند. تیم ترامپ از استاد ویژه می‌خواهد که بتواند همه مواد – از جمله موارد دارای علامت‌های طبقه‌بندی – را بررسی کند و ارزیابی کند که آیا اسنادی تحت ادعای امتیازات اجرایی قرار دارند یا خیر. وزارت دادگستری با هر دو مورد مخالف بود.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از دولت می خواهد که هزینه یک استاد ویژه را تقسیم کند، اما وزارت دادگستری فکر می کند که او باید این هزینه را پرداخت کند.

    در این پرونده آمده است: “موضع دولت این است که به عنوان طرف درخواست کننده استاد ویژه، شاکی باید هزینه اضافی کار استاد ویژه را متقبل شود.”

    اما وزارت دادگستری که قبلاً بررسی مواد ضبط شده را آغاز کرده بود و نمی‌خواهد استاد خاصی تعیین شود، مخالفت کرد.

    کارشناسان حقوقی قبلاً اظهارات ترامپ را مبنی بر اینکه ممکن است در مورد برخی از اسناد ادعای امتیازات اجرایی داشته باشد، زیر سوال برده بودند. امتیاز اجرایی یک مفهوم حقوقی است که به رئیس جمهور اجازه می دهد از برخی ارتباطات محرمانه در داخل قوه مجریه خودداری کند.

    همچنین مشخص نیست که آیا درخواست تجدیدنظر وزارت دادگستری موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر. برخی از کارشناسان حقوقی تصمیم به اجابت درخواست ترامپ برای استاد ویژه را زیر سوال برده اند.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از برقراری تماس ویدیویی با نیروهای مستقر در سرتاسر جهان در املاک مار-آ-لاگو در پالم بیچ فلوریدا، در 24 دسامبر 2019، به سؤالات خبرنگاران پاسخ می دهد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    یک پرونده جدید دادگاه نشان داد که دو طرف در مورد اینکه چه کسی باید هزینه استاد ویژه را بپردازد اختلاف نظر دارند.

  • دولت گفت که ترامپ «به عنوان طرفی که از ارباب ویژه درخواست می کند» باید این هزینه را متقبل شود.