ژنرال اسرائیلی برای رهبری اتهامات علیه حزب الله آماده است

برای گوردین، این ارتباط روشن است: نقش جدید او این خواهد بود که حزب‌الله را از حزب قبلی‌اش دور نگه دارد و اطمینان حاصل کند که هرگونه جنگ آینده «به جبهه غیرنظامی نرسد».

ماه‌هاست که حزب‌الله تهدید کرده است که به سکوهای گاز طبیعی اسرائیل در دریای مدیترانه حمله خواهد کرد، زیرا اسرائیل و دولت لبنان مذاکراتی را با میانجی‌گری آمریکا بر سر مرزهای دریایی مورد مناقشه خود انجام می‌دهند. در ماه ژوئیه، اسرائیل سه پهپاد شناسایی را که حزب الله به سمت میدان گازی پرتاب کرده بود، سرنگون کرد.

رامل، اسرائیل (AP) – سرلشگر اوری گوردین در نقشی که به‌تازگی به‌عنوان رئیس فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل به پایان رسیده بود، مسئول تقویت شبکه‌ای از سامانه‌های هشدار اولیه و پناهگاه‌ها در صورت حملات موشکی بود. شاید این آماده سازی ایده آل برای ماموریت جدید او بوده است.

گوردین گفت که سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین نقش کلیدی در به حداقل رساندن تلفات اسرائیل ایفا کرد. او همچنین خاطرنشان کرد که گروه شبه نظامی قدرتمندتر حماس در حاشیه باقی مانده است. اما او گفت که پیشرفت ها در فرماندهی جبهه داخلی برای حفظ امنیت مردم کلیدی است.

جایی که شبه‌نظامیان غزه می‌توانند روزانه حدود 400 موشک را در طول نبردهای سنگین به سمت اسرائیل پرتاب کنند، او گفت که حزب‌الله اعتقاد بر این است که می‌تواند 10 برابر این مقدار شلیک کند.

با این حال، تنش های اخیر نگرانی هایی را در اسرائیل در مورد از سرگیری درگیری ها افزایش داده است. ارتش اسرائیل مبالغ زیادی را برای آماده شدن برای این سناریو سرمایه گذاری کرده است.

خاطرات تلخ آن جنگ، هر دو طرف را نسبت به آغاز جنگ جدید محتاط کرده است. بحران سیاسی و اقتصادی لبنان نیز می تواند حزب الله را منصرف کند.

حتی با وجود اینکه پدافند هوایی اسرائیل بیش از 90 درصد از شلیک های ورودی را رهگیری می کند، ارتش اسرائیل تخمین می زند که در یک جنگ آینده که چند هفته طول می کشد، 7000 موشک به مناطق ساخته شده حمله خواهد کرد. ارتش تخمین تلفات خود را علنی نمی کند، اما این پیش بینی ها نشان می دهد که صدها یا حتی هزاران نفر ممکن است بالقوه آسیب ببینند.

گوردین، یک کماندوی سابق و فارغ التحصیل هاروارد با ساختار یک مدافع خط دفاعی فوتبال، در یک زمان چالش برانگیز این پست را می گیرد.

اینجاست که فرمان Home Front وارد عمل می شود.

او همچنین گفت که بحران کرونا به طرز طعنه‌ای فرماندهی او را با افزایش همکاری ارتش با مقامات محلی تقویت کرد.

گوردین در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت: «شکی نیست» که اسرائیل طرف قدرتمندتر باقی می ماند. اما او گفت که حزب الله با این وجود یک دشمن قدرتمند است.

همچنین یک برنامه تلفن همراه محبوب توسعه داده است که کاربران را از شلیک موشک های دریافتی بر اساس موقعیت مکانی آنها آگاه می کند. گوردین گفت که این برنامه در همه جا کار می کند، از جمله مناطق دورافتاده که آژیر ندارند.

در سال‌های اخیر، اسرائیل توانایی خود را در شناسایی پرتاب موشک و پیش‌بینی محل فرود آنها با دقت بسیار بالا، مانند محله‌ای خاص از یک شهر بزرگ، بهبود بخشیده است.

گوردین قرار است به زودی فرماندهی شمال را به دست گیرد و او را در خط مقدم تلاش های اسرائیل برای مهار حزب الله قرار دهد. در زمان تشدید تنش‌ها، گمان می‌رود که این گروه شبه‌نظامی لبنانی دارای ده‌ها هزار موشک و موشک است که می‌توانند به هر نقطه از اسرائیل حمله کنند، که هر گونه تهدیدی را که از سوی گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی در غزه که در سال‌های اخیر با اسرائیل نبرد کرده‌اند، ناتوان می‌سازد.

فرماندهی شمال یکی از معتبرترین – و چالش برانگیزترین مأموریت ها در ارتش اسرائیل در نظر گرفته می شود. این نه تنها شامل مرزهای پرتنش با لبنان، بلکه مجموعه‌ای از نیروهای ایران و تحت حمایت ایران در سوریه همسایه است. حزب الله مورد حمایت ایران که اخیرا چهلمین سال تاسیس خود را جشن گرفت، در مرکز این تهدیدها قرار دارد.

طی یک آتش سوزی سه روزه در اوایل ماه اوت، گروه شبه نظامی جهاد اسلامی غزه بیش از 1000 موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد. اما هیچ کشته یا جراحت جدی در طرف اسرائیلی مشاهده نشد. حدود 49 فلسطینی از جمله حداقل 12 شبه نظامی کشته شدند.

در جنگ سال 2006، حزب‌الله در یک ماه نبرد با اسرائیل به بن‌بست رسید که با آتش‌بس سازمان ملل پایان یافت.

گوردین گفت این سیستم یکپارچه ابزار قدرتمندی را برای مقامات فراهم می کند تا کار خود را هماهنگ کنند و با مردم ارتباط برقرار کنند.

«این می تواند صدمات قابل توجهی وارد کند. من باید این را بگویم.» او گفت.

او گفت: “شما نمی توانید بدون همکاری ساکنینی که در همان منطقه زندگی می کنند، جنگ کنید.” همه این موارد به توانایی ما برای همکاری با جمعیت غیرنظامی بستگی دارد.»



منبع

فرماندهی جبهه داخلی که در پی حملات موشکی اسکاد عراق به اسرائیل در طول جنگ خلیج فارس در سال 1991 تأسیس شد، به عنوان نیروی دفاع مدنی اسرائیل عمل می کند. این به حفظ شبکه پناهگاه های بمب و آژیرهای حمله هوایی در کشور کمک می کند و برای کمک به غیرنظامیان در طول جنگ ها و بلایای طبیعی آموزش دیده است. تحت فرمان گوردین، از طریق یک برنامه ردیابی تماس در مقیاس بزرگ، نقشی کلیدی در طول همه‌گیری ویروس کرونا ایفا کرد.

گوردین زرادخانه حزب‌الله را که اکنون تصور می‌شود شامل موشک‌های پیشرفته هدایت‌شونده است، توصیف کرد که درک آن سخت است.

مرکز فرماندهی آن اکنون یک مرکز تسویه اطلاعات است که هم از ارتش و هم از مقامات محلی به دست آمده است. بانکی از صفحه نمایش های بزرگ پرتاب، رهگیری و فرود موشک را در زمان واقعی ردیابی می کند. با کلیک روی یک دکمه می توانید مکان هر ماشین پلیس، آمبولانس یا موتور آتش نشانی در کشور را به همراه نقشه های Waze که الگوهای ترافیکی را در سراسر کشور نشان می دهد نشان دهد.