مایکل کوهن پیش‌بینی می‌کند که ترامپ «نسبتاً به زودی» متهم خواهد شد و در جلسات استماع کنگره قرار خواهد گرفت

مایکل کوهن، زمانی وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت که معتقد است وزارت دادگستری ترامپ «نسبتاً به زودی» به دلیل رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده کشف شده در تفرجگاه مار-آ-لاگو متهم خواهد شد.

یک هفته پس از حمله مار-آلاگو، اریک شاون مجری فاکس نیوز نیز در یک برنامه زنده از ترامپ پرسید که آیا ممکن است ترامپ سعی کرده این اسناد را به «روس‌ها یا به سعودی‌ها» بفروشد.

اف‌بی‌آی در 8 آگوست تحت حکم بازرسی به خانه ترامپ در مارآ لاگو یورش برد و 11 مجموعه اسناد طبقه‌بندی شده را کشف کرد. به نوشته واشنگتن پست، برخی از این اسناد شامل اسرار هسته ای بود. در 2 سپتامبر، اف‌بی‌آی فاش کرد که مأمورانش 48 جعبه خالی با علامت «طبقه‌بندی شده» را نیز پیدا کرده‌اند.

سوابق محرمانه و فوق محرمانه در یورش مار-آلاگو FBI کشف شد

کوهن که از سال 2006 تا 2018 به عنوان وکیل شخصی ترامپ کار می کرد، پس از ترک خدمت ترامپ به یکی از سرسخت ترین منتقدان رئیس جمهور سابق تبدیل شد. در سال 2018، وی پس از اعتراف به جرم های متعددی از جمله فرار مالیاتی، کلاهبرداری بانکی و تخلفات مالی کمپین به سه سال زندان محکوم شد. کوهن توسط دادگاه عالی نیویورک در فوریه 2019 لغو شد.

سخنگوی دفتر پس از ریاست جمهوری ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

او از وزارت دادگستری خشمگین به نظر می رسید و می گفت که این وزارتخانه در حال “نوک پا” در اطراف ترامپ است.

کوهن ادامه داد: “سوالات واقعی که آنها در حال حاضر باید بپرسند این است، می دانید، ” اسنادی که در این پرونده های خالی فوق محرمانه که در Mar-a-Lago یافت شد کجا هستند؟” “منظورم این است که واقعاً این سوال بزرگ است و دونالد آنها را به چه کسی داده یا به آنها نشان داده است؟”

عکسی از برخی از مواد طبقه بندی شده که پس از اجرای حکم تفتیش اف بی آی در خانه ترامپ در مار-آ-لاگو در فلوریدا کشف شد.وزارت دادگستری

کوهن در جریان حضورش در MSNBC در روز پنجشنبه، ناامیدی خود را در وزارت دادگستری ابراز کرد و گفت که ترامپ به گونه‌ای که او یک «رهبر عالی یا یک پادشاه» است، «نوک پا» در اطراف ترامپ می‌چرخد.

به گزارش شریل ته از Insider، کوهن همچنین پیشنهاد کرده است که ترامپ ممکن است سعی کرده این اسناد را به عنوان «روش های چانه زنی» نگه دارد که می تواند در صورت خطر زندانی شدن از آنها استفاده کند.

قابل ذکر است که سطح طبقه بندی اسناد مار-آ-لاگو عاملی در تحقیقات وزارت دادگستری در مورد اینکه آیا ترامپ هر یک از سه قانون فدرال – از جمله قانون جاسوسی – را با رسیدگی به پرونده های حساس نقض کرده است، نیست.

فرانک فیگلیوززی، دستیار مدیر سابق اف‌بی‌آی، گفت هرگونه اطلاعات فوق محرمانه در مورد تسلیحات هسته‌ای یک کشور «بالاترین قیمت» را برای ترامپ به همراه خواهد داشت. در همین حال، پیتر سرزوک، یکی دیگر از مقامات سابق اف‌بی‌آی، گفت: «هر سرویس اطلاعاتی خارجی صلاحیت‌دار» – مانند سرویس‌های اطلاعاتی کوبا، ایران، روسیه یا چین – سعی می‌کرد به اقامتگاه ترامپ در مارآلاگو دسترسی پیدا کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، در یک گردهمایی برای حمایت از نامزدهای محلی در موهگان سان آرنا در 03 سپتامبر 2022 در Wilkes-Barre، پنسیلوانیا با هواداران صحبت می‌کند.  ترامپ هنوز شکست خود را در انتخابات در برابر رئیس جمهور جو بایدن رد می کند و حامیان خود را تشویق می کند که در روند انتخابات تردید کنند.  ترامپ از مهمت اوز، نامزد سنا و داگ ماستریانو، نامزد فرمانداری حمایت کرده است.

کوهن در پاسخ به اظهار نظر رید مبنی بر اینکه ترامپ “غیر خونین و قابل لمس است” گفت که با این توصیف مخالف است.

از زمان یورش، ترامپ گفته است که اسناد ضبط شده از مار-آ-لاگو را از طریق “دستورالعمل ثابت” از حالت طبقه بندی خارج کرده است، اگرچه هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد چنین دستوری در زمانی که او در کاخ سفید بود صادر شده است. علاوه بر این، 18 دستیار از دولت ترامپ نیز به سی ان ان گفتند که هرگز درباره چنین دستوری نشنیده اند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

کوهن گفت: “من با شما در این واقعیت موافق نیستم که او در این مورد پاسخگو نخواهد بود.” “این در این برهه از زمان خیلی بزرگ است.”

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مورد اینکه آیا قوانین فدرال در رسیدگی به اسناد حساس را زیر پا گذاشته یا خیر، توسط وزارت دادگستری مورد بررسی قرار گرفته است.اسپنسر پلات/گتی ایماژ

  • کوهن گفت: “از روز اول این را می گویم، جوی. دونالد یک خطر آشکار و فعلی برای امنیت ملی و امنیت این کشور است. و اگر این آن را ثابت نکند، مطمئن نیستم که چیزی باشد.” به رید گفت.

    در این میان، چندین مقام ارشد سابق و ناظران بلندپایه حدس می‌زنند که ترامپ احتمالاً قصد فروش یا مبادله اسناد طبقه‌بندی شده را برای منافع خود داشته است.

    مایکل کوهن، وکیل قدیمی ترامپ، پیش بینی کرد که رئیس جمهور سابق به زودی کیفرخواست صادر خواهد شد.

  • کوهن همچنین معتقد است که ترامپ برای حضور در جلسات استماع کنگره احضار خواهد شد.

  • کوهن روز پنجشنبه در حین سخنرانی در برنامه “The Reidout” شبکه ام اس ان بی سی به میزبانی جوی رید گفت: “من فکر می کنم که یک کیفرخواست صادر خواهد شد و نسبتاً به زودی.” “من معتقدم جلسات استماع کنگره با دونالد در صندلی داغ برگزار خواهد شد، می دانید، یا او با میل وارد می شود، که فکر نمی کنم وارد شود، یا از طریق احضاریه.”

    روز دوشنبه، آیلین کانن، قاضی منطقه، درخواست ترامپ برای یک استاد ویژه برای بررسی اسناد ضبط شده توسط FBI را پذیرفت، که می تواند تحقیقات وزارت دادگستری را به تاخیر بیاندازد. این وزارتخانه در حال اعتراض به حکم کانن است.