ماهاتیر انتظار برگزاری انتخابات زودهنگام و پیروزی حزب حاکم در مالزی را دارد

اگر (چین) می‌خواست حمله کند، می‌توانست حمله کند. آنها این کار را نکردند. اما آمریکا تحریک می کند تا جنگ شود تا چینی ها اشتباه کنند که تایوان را اشغال کنند. ماهاتیر گفت: پس از آن بهانه ای وجود دارد که آمریکا به تایوان کمک کند، حتی با چین بجنگد و تسلیحات زیادی به تایوان بفروشد.

ماهاتیر تا زمان بازنشستگی در سال 2003 به مدت 22 سال نخست وزیر UMNO بود. ماهاتیر با الهام از بازگشت به سیاست از غارت گسترده صندوق دولتی 1MDB در دوره ریاست جمهوری نجیب، موجی از خشم عمومی را سوار کرد و مخالفان را به پیروزی تاریخی هدایت کرد. در نظرسنجی های سال 2018 که دولت نجیب را سرنگون کرد.

ماهاتیر گفت: «در انتخابات، اگر UMNO برنده شود، او انتظار دارد که یک دولت UMNO برای او عفو بخواهد و وقتی عفو دریافت کرد، (و کاملاً پاک شد)، می تواند نخست وزیر شود. باور کن او این کار را خواهد کرد.”

اکنون در سال 97، ماهاتیر یک حزب جدید پژوانگ و یک اتحاد مالایی را برای رقابت 120 کرسی پارلمانی تحت سلطه مالایی تشکیل داده است. او گفت که ماموریت او همان است: “پاکسازی” کشور و تشکیل یک دولت عاری از اختلاس.

ماهاتیر در 93 سالگی مسن‌ترین رئیس دولت جهان شد، اما اتحاد اصلاح‌طلبان او در کمتر از دو سال به دلیل جدایی‌ها از هم پاشید. UMNO به قدرت بازگشت و اکنون یک دولت ائتلافی جدید را رهبری می کند.

کوالالامپور، مالزی (AP) – نخست وزیر سابق ماهاتیر محمد انتظار دارد که حزب حاکم مالزی که به فساد مالی آلوده شده است در ماه های آینده انتخابات عمومی برگزار کند – و می تواند پیروزی بزرگی داشته باشد – اما این اصلاح طلب غیر سنی روز جمعه قول داد که “حتی در یک نبرد بازنده” مبارزه خواهد کرد. اصل

ماهاتیر دهه هاست که به عنوان منتقد غرب و ژئوپلیتیک آن شناخته می شود.

ماهاتیر گفت که او معتقد است نجیب امیدوار است با پیروزی UMNO به یک بازگشت سیاسی بازگردد.

ماهاتیر در مصاحبه ای گسترده با آسوشیتدپرس، جو بایدن را به دلیل حمایت از اسرائیل «ناکارآمد» و «ضد اسلام» توصیف کرد، آمریکا را به تلاش برای برانگیختن جنگ در تایوان متهم کرد و اروپا را به دلیل تحریک اوکراین به جنگ مورد انتقاد قرار داد.

او گفت: “کاری که ناتو انجام می دهد، اتحادیه اروپا انجام می دهد، تحریک عده ای بیشتر و درخواست از اوکراینی ها برای جنگ است.”



منبع

او همچنین از اتحادیه اروپا به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین انتقاد کرد.

“من فکر می کنم آنها می خواهند انتخابات عمومی امسال برگزار شود. در صورت امکان، شاید تا دو یا سه ماه دیگر، زیرا آنها احساس می کنند که در این لحظه، مردم همچنان به آنها نگاه می کنند و اپوزیسیون از هم پاشیده شده و سازماندهی نشده است.”

او گفت: “من می جنگم، حتی اگر یک نبرد بازنده باشد.” “من می جنگم زیرا اصولا اعتقاد دارم. این چیزی نیست که برای من اتفاق می افتد. من اصولا معتقدم. من معتقدم که این کشور بزرگی است که می تواند تبدیل شود. یک کشور توسعه یافته، اما شما هرگز زیر دست کلاهبرداران نخواهید بود.»

نجیب بر بی گناهی خود تاکید کرده است. با تجدید نظر نهایی او علیه حکم 12 سال حبس خود در اولین دادگاه از چندین دادگاهی که در دادگاه عالی کشور در جریان است، در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام اجازه نامزدی را نخواهد داشت.

او به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «من در مورد نامزدی نخست وزیری نمی دانم، اما اگر به اندازه کافی قوی باشم، اگر به اندازه کافی سالم باشم، اگر بخواهند در رقابت باشم، رقابت خواهم کرد.

ماهاتیر گفت که «سازمان ملی متحد مالایی» به احتمال زیاد در صورت برگزاری رأی‌گیری‌های فوری «پیروزی بزرگ» خواهد داشت. او معتقد است که بسیاری از رای دهندگان روستایی مالایی به UMNO بازگشته اند زیرا به آنها پول و مشوق های دیگر پیشنهاد شده است.

او هشدار داد که ایالات متحده از طریق سفرهای اخیر هیئتی به تایوان توسط نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و دیگران، با چین مخالفت می کند. چین تایوان را قلمرو خود می داند و چنین بازدیدهایی را مداخله در امور خود می داند.

او گفت بایدن یک رهبر “ناکارآمد” بود. ماهاتیر گفت: “به نوعی، او بسیار ضد اسلام است، او منصف نیست. او به اسرائیل اجازه می دهد تا انواع جنایت ها، نسل کشی ها را مرتکب شود، و هیچ کاری انجام نمی دهد. او از آنها حمایت می کند.” .

انتخابات تا سپتامبر 2023 برگزار نمی شود، اما برخی از اعضای UMNO، از جمله نجیب رزاق، نخست وزیر سابق و احمد زاهد حمیدی، رئیس حزب، که هر دو با اتهامات اختلاس مبارزه می کنند، برای رای گیری قبلی تجمع کرده اند.