لیزا مورکوفسکی در انتخابات مقدماتی سنا با رتبه بندی جدید آلاسکا پیشرفت می کند

سناتور لیزا مورکوفسکی (راست از آلاسکا) در انتخابات مقدماتی همه حزبی جدید ایالت خود به راحتی پیش رفت. (عکس: از طریق آسوشیتدپرس)

انتخابات عمومی آلاسکا اساساً مانند یک دور دوم فوری عمل خواهد کرد. انتخاب‌های دوم، سوم و چهارم رای‌دهندگان تنها در صورتی مورد توجه قرار می‌گیرند که انتخاب‌های اول و بعدی آن‌ها به پایان برسد و به دور بعدی راه پیدا نکنند. انتخابات زمانی پایان می یابد که یک نامزد بیش از 50 درصد آرا را به دست آورد.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

19 نامزد در رای گیری روز سه شنبه حضور داشتند، از جمله پت چسبرو، نامزد پیشتاز دموکرات ها و کلی تشیباکا، بزرگترین رقیب جمهوری خواه مورکوفسکی. ترامپ که از زمانی که مورکوفسکی یکی از هفت جمهوری خواه بود که به محکومیت او به دلیل تحریک قیام 6 ژانویه 2021 رای دادند، قول داده بود که او را برکنار کند، برای تشیباکا، یک نامزد راست افراطی و محافظه‌کار اجتماعی که روزگاری بود، متعهد شد. در حمایت از یک سازمان “همجنسگرای سابق” نوشت و هشدار داد شرارت های جادوگری “اعتیادآور”..

مورکوفسکی همچنین از داشتن نام قوی تر و پول بیشتر نسبت به Tshibaka سود می برد. سناتور جمهوری خواه دارد 5.3 میلیون دلار پول نقد از 27 ژوئیه، با توجه به افشای کمیسیون انتخابات فدرال، در مقایسه با Tshibaka تقریبا 808000 دلار پول نقد. این بیش از پنج برابر پول نقد کمپین است.

این بدان معنا نیست که مورکوفسکی در ماه نوامبر این را در کیف دارد. اما با رفتن به دوره ابتدایی، او می دانست که این بار می تواند کمی راحت تر نفس بکشد.

رهبران حزب جمهوری خواه آلاسکا همچنین تشیباکا را تایید کرد، که قبلاً اداره امور اداری این ایالت را بر عهده داشت. تایید آنها چند ماه پس از آن صورت گرفت که آنها با 53 رای موافق در برابر 17 رای دادند تا مورکوفسکی را به دلیل رای دادن به استیضاح ترامپ محکوم کنند.

او گفت: “هیچ پیش بینی زیادی در مورد اینکه آیا لیزا مورکوفسکی قرار است پیشرفت کند یا خیر، وجود ندارد.” به واشنگتن پست گفت در روز یکشنبه، بین توقف در نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر و غوطه ور شدن در استخر در استراحتگاه چشمه های آب گرم محلی. بنابراین، احساس متفاوتی دارد.»

سناتور لیزا مورکوفسکی (راست از آلاسکا) در انتخابات مقدماتی همه حزبی جدید ایالت خود به راحتی پیش رفت. (عکس: از طریق آسوشیتدپرس)

جالب تر، خود فرآیند انتخابات آلاسکا است: تحت سیستم جدید آن، انتخابات مقدماتی دیگر جمهوری‌خواهان را در مقابل جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها را در مقابل دموکرات‌ها قرار نمی‌دهد. در عوض، همه نامزدها بدون توجه به وابستگی حزبی با یکدیگر رقابت می کنند و چهار نامزدی که بیشترین آرا را دارند در انتخابات سراسری نوامبر با یکدیگر رقابت می کنند. در آن انتخابات نیز از رای گیری با انتخاب رتبه بندی استفاده خواهد شد.

فراتر از آن، سناتور جمهوریخواه باسابقه مسلماً از سیستم انتخاباتی جدید ایالت که رأی دهندگان در سال 2020 آن را تأیید کردند، سود می برد. در انتخابات مقدماتی، تمام کاری که مورکوفسکی باید انجام می داد این بود که یکی از چهار رأی دهنده برتر برای پیشرفت باشد. در انتخابات عمومی، مورکوفسکی، که به راحتی میانه‌روترین جمهوری‌خواه سنا امروزی است، احتمالاً با رتبه‌بندی برترین‌های خود، آرای جمهوری‌خواهان، مستقل‌ها و دموکرات‌ها را به دست خواهد آورد.

جای تعجب نیست که مورکوفسکی به جلو حرکت کرد. او یک سناتور فعلی است که برای چهارمین دوره ریاست جمهوری خود نامزد می شود.

اما مورکوفسکی قبلاً نشان داده است که از مقابله با افراط گرایان در حزب خود نمی ترسد. در سال 2010، هنگامی که او به طور غیرمنتظره ای مقدماتی خود را به نامزد حزب چای شکست داد، یک کمپین نوشتاری راه اندازی کرد. تبلیغات در حال حاضر معروف که با دقت نام او را نوشته بود. که در یک شاهکار خیره کنندهو بدون حمایت حزبش پیروز شد.

سناتور لیزا مورکوفسکی (راست از آلاسکا) در انتخابات مقدماتی همه حزبی جدید ایالت خود به راحتی پیش رفت.  (عکس: از طریق آسوشیتدپرس)

سناتور لیزا مورکوفسکی (رایج آلاسکا) در انتخابات مقدماتی همه حزبی روز سه شنبه به راحتی پیش رفت و در سیستم جدید رای گیری انتخابی در ایالت خود، در برابر سه رقیب در نوامبر – از جمله یکی مورد حمایت رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ – قرار گرفت.