طبق گزارش‌ها، اپل به تامین‌کنندگان هشدار داده است که از برچسب «ساخت تایوان» روی محصولات استفاده نکنند تا از خشم چین در پی سفر نانسی پلوسی جلوگیری کنند.

به گزارش Nikkei، برخی از اجزای آیفون برای بررسی در روز پنجشنبه نگه داشته شدند تا ببینند آیا محموله‌ها برای رضایت چین برچسب خورده‌اند یا خیر.

این هشدار اپل تنها چند روز پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان است که واکنش شدید چین را در پی داشت. این کشور چندین دهه است که تایوان را متعلق به خود می داند، حتی اگر چین هرگز این کشور دموکراتیک خودگردان را کنترل نکرده است.

پلوسی صریحاً از استقلال تایوان حمایت کرده است.

این اعلام پس از آن منتشر شد که برخی از اجزای اپل برای بررسی توسط مقامات چینی نگه داشته شدند.

  • در اوایل این هفته، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، خشم چین را به خاطر بازدید از تایوان برانگیخت.

  • اپل بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر قبل از انتشار پاسخ نداد.

    به گزارش نیکی، اپل روز جمعه به تامین کنندگان هشدار داد تایوان را به عنوان یک کشور مستقل معرفی نکنند.

  • آیا شما در اپل کار می کنید یا راهنمایی مرتبط با اپل دارید؟ از طریق یک ایمیل غیر کاری به آدرس [email protected] با خبرنگار تماس بگیرید

    شی جین پینگ و تیم کوکآسوشیتدپرس

    • شی جین پینگ و تیم کوک

      پلوسی روز چهارشنبه در یک رویداد مطبوعاتی گفت: «ما می‌خواهیم تایوان همیشه از آزادی همراه با امنیت برخوردار باشد و از آن عقب‌نشینی نمی‌کنیم».

      به گفته هوآ چونیینگ، دستیار وزیر امور خارجه چین، اقدامات پلوسی توسط پکن به عنوان یک “تحریک سیاسی بزرگ” و به چالش کشیدن حاکمیت چین تلقی شد. گفت در توییتر. شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، پیش از این سفر هشدار داد که دولت بایدن «سوخته خواهد شد». پکن همچنین در پاسخ به این اقدام، یک سری تمرینات نظامی در اطراف تایوان راه اندازی کرد.

      این شرکت فناوری به تامین کنندگان خود گفت که محصولات یا قطعات ساخته شده در تایوان باید به عنوان ساخت “تایوان، چین” یا “چین تایپه” شناسایی شوند تا از نشان دادن مستقل بودن این جزیره از چین جلوگیری شود.

      طبق گزارش Nikkei، اپل روز جمعه به تامین کنندگان خود گفت که از برچسب زدن محصولات تایوان به عنوان “ساخت تایوان” خودداری کنند.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





      منبع

      به گفته Nikkei، اپل این تصمیم را برای جلوگیری از اختلالات احتمالی زنجیره تامین ناشی از بررسی دقیق چینی‌ها بر روی برچسب‌ها اتخاذ کرد، به‌ویژه زمانی که این شرکت آماده دریافت قطعاتی از تایوان است که برای محصولات جدیدی که قرار است اواخر امسال عرضه شوند، استفاده می‌شود.

      اپل به ویژه به چین و تایوان برای تامین قطعات محصولات خود متکی است. سال گذشته بیش از یک چهارم تامین کنندگان این شرکت در چین قرار داشتند. بیشتر محصولات این شرکت در چین مونتاژ می شود، فرآیندی که تیم کوک، مدیر عامل اپل به پیشگامی آن کمک کرده است.

      سال گذشته، The Information گزارش داد که کوک در سال 2016 یک قرارداد 5 ساله 275 میلیارد دلاری با دولت چین منعقد کرده است تا سرکوب نظارتی بر تجارت خود در آسیا را کاهش دهد.