مردی که در باشگاه سام به یک خانواده آسیایی حمله کرد زیرا آنها را به دلیل ابتلا به کووید متهم می کرد به 25 سال زندان محکوم شد.

خوزه گومز، 21 ساله، در 14 مارس 2020، به شدت به یک خانواده آسیایی سه نفره در یک باشگاه سام در میدلند، تگزاس، حمله کرد و آنها را “تهدید” تلقی کرد زیرا تصور می کرد آنها چینی هستند، “از کشوری که شروع به انتشار آن بیماری کرد. وزارت دادگستری در بیانیه ای گفت.

کریستن کلارک، دستیار دادستان کل برای بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری در بیانیه ای اعلام کرد: «اقدامات خشونت آمیز با انگیزه همه گیر و نژادپرستانه جنایات اسفناکی هستند و وزارت دادگستری آماده است تا از قوانین جرایم ناشی از نفرت ما برای پاسخگویی مجرمان استفاده کند.» جمله گومز جنایات ناشی از نفرت که آمریکایی‌های آسیایی را هدف قرار می‌دهد در طول همه‌گیری شیوع پیدا کرده است و باید با آنها مقابله کرد.

گومز سپس یک چاقوی هشت اینچی از فروشگاه گرفت و صورت کودک 6 ساله را برید. به گفته دادستان ها، تیغه نزدیک چشم راست او وارد شد، گوش راست او را شکافت و درست پشت جمجمه اش را برید.

گومز در درخواست خود گفت که می خواست پسر 6 ساله را بکشد و به یک کارمند فروشگاه سفید که مانع از این کار او می شد حمله کرد.

این حادثه یکی از بسیاری از حملات نژادپرستانه و بی دلیل به مردم آسیا در چند سال گذشته بود. برخی از قربانیان توسط مهاجمان آنها چینی الاصل فرض می‌شدند و آنها را مسئول ایجاد همه‌گیری کووید دانستند. در آن زمان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، مکرراً از ویروس کرونا به عنوان “ویروس چینی” یاد می کرد که به ترس های نژادپرستانه و بیگانه هراسی دامن می زد.

در حالی که کارمند او را روی زمین نگه داشته بود، گومز سر خانواده فریاد زد که «از آمریکا خارج شوید».

او در ماه فوریه به سه مورد ارتکاب جنایت ناشی از نفرت اعتراف کرد.

گومز در درخواست خود اعتراف کرد که پدر و فرزندان 6 و 2 ساله اش را در اطراف فروشگاه دنبال کرده است. او سپس یک چاقوی استیک دندانه دار را که در حال فروش بود برداشت و تیغه آن را خم کرد تا قسمت تیز آن رو به بیرون باشد و با مشت به صورت پدر کوبید.

مردی در تگزاس روز پنج‌شنبه پس از اعتراف به جرم حمله به یک خانواده آسیایی که در روزهای ابتدایی همه‌گیری بیماری کووید را متهم کرده بود، به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

آمار رسمی در مورد حوادث نفرت انگیز علیه آمریکایی های آسیایی و جزایر اقیانوس آرام همیشه دقیق نیست. یک گزارش نشان داد که افراد AAPI نسبت به سایر نژادها راحت تر از گزارش چنین حوادثی به مقامات برخوردار بودند. با این حال، Stop AAPI Hate، سازمانی که گزارش‌های مربوط به موارد نفرت و تبعیض علیه افراد AAPI را ردیابی می‌کند، دریافت که بین مارس 2020 تا دسامبر 2021 – جدیدترین داده‌های موجود – بیش از 10000 مورد نفرت علیه افراد AAPI گزارش شده است.

بیشتر در این مورد



منبع