تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد کره شمالی به روسیه 100000 “داوطلب” برای جنگ در اوکراین پیشنهاد می دهد.

این گزارش ها در حالی منتشر می شود که نیروی نظامی روسیه پس از تلاش ناموفق این کشور برای تصرف بخش های کلیدی اوکراین، از جمله پایتخت کیف، کاهش یافته است.

برخی تخمین ها تعداد سربازان روسی کشته شده را بین 15000 تا 25000 تخمین می زند. با احتساب بیش از پنج ماه از جنگ، تعداد تلفات روسیه به حدود 100 سرباز در روز می رسد.

تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد کره شمالی به روسیه 100000 "داوطلب" برای جنگ در اوکراین پیشنهاد می دهد.

کوروتچنکو همچنین به گزارش‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد روسیه از «سازندگان» کره شمالی برای تعمیر دونباس تحت اشغال روسیه دعوت کرده است.

کره شمالی یکی از معدود کشورهایی است که می تواند سیاست خارجی کاملا مستقل را دنبال کند. هیچ کس – نه روسیه با چین و چه رسد به ایالات متحده – نمی تواند کره شمالی را مجبور به انجام کاری یا عدم انجام کاری کند.

کره شمالی و روسیه پس از تهاجم روسیه به اوکراین، شراکت نزدیک تری را تجربه کرده اند و کره شمالی یکی از تنها کشورهای جهان است که جمهوری خلق دونتسک (DNR) و جمهوری خلق لوهانسک (LNR) را مستقل به رسمیت می شناسد.

عکس: رژه نظامی پیونگ یانگ

کوروتچنکو سازندگان کره شمالی را “ساکن و بی نیاز” خواند و گفت که مهمتر از همه، آنها “با انگیزه” هستند.

الکساندر ماتسگورا، سفیر روسیه در کره شمالی، در مصاحبه ای در ماه ژوئیه گفت: “سازندگان کره ای که دارای صلاحیت بالا، سخت کوش و آماده کار در سخت ترین شرایط هستند، نقش بسیار جدی در ساخت زیرساخت های تخریب شده در دونباس خواهند داشت”. .

ماتسگورا در این مصاحبه مدعی شد که کره شمالی بابت همکاری با روسیه چیزی دریافت نمی کند و گفت که فقط طبق “وجدان” خود عمل کرده است.

ایگور کوروتچنکو مجری برنامه گفتگو در شبکه یک روسیه گفت: «گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد 100000 داوطلب کره‌شمالی آماده آمدن و شرکت در درگیری هستند». نیویورک پست گزارش شده است.

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی روسیه، کره شمالی به روسیه 100000 «داوطلب» برای کمک در جنگ علیه اوکراین پیشنهاد داده است.

ماتسگورا در پایان گفت: «در واقعیت جدیدی که در آن وجود داریم، که در آن کره شمالی وجود دارد، که در آن جمهوری‌های دونباس وجود خواهند داشت، ما باید به زندگی در شرایطی با انواع محدودیت‌ها عادت کنیم.

اطلاعات بیشتر از National Review



منبع