پلوسی در تایوان، در “همبستگی” دموکراتیک و در میان تهدیدهای چین، نگرانی بایدن

در بیانیه ای، دموکرات کالیفرنیا خاطرنشان کرد که سفر وی اولین سفر رسمی یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در 25 سال گذشته است.

پلوسی با ماسک صورت حوالی ساعت 10:50 شب به وقت محلی از هواپیما خارج شد و با گروهی از مقامات تایوانی که از او در آسفالت استقبال کردند عکس گرفت.

مقامات کاخ سفید نیز به این نکته اشاره کردند و تاکید کردند که سفر پلوسی موضع آمریکا در قبال تایوان را تغییر نمی دهد و گفتند دلیلی برای تشدید این سفر وجود ندارد.

لسلی شید، سخنگوی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که نماینده مایکل مک کال، از تگزاس، در میان دعوت شدگان به این سفر بود، اما به دلیل تعهد قبلی نتوانست در این سفر شرکت کند.

وزارت امور خارجه چین دقایقی پس از فرود او بیانیه‌ای صادر کرد که سفر او را «نقض جدی» اصل چین واحد که تایوان را بخشی از چین می‌داند، محکوم کرد.

رویترز به نقل از یک منبع ناشناس، روز سه شنبه گزارش داد که چندین هواپیمای جنگی چین صبح روز سه شنبه نزدیک خط میانی تقسیم کننده تنگه تایوان پرواز کردند و از روز دوشنبه چندین کشتی جنگی چینی در نزدیکی این خط حرکت کرده اند.

مشارکت کنندگان: دیره شسگرین، فرانچسکا چمبرز، کیتی وادینگتون

پلوسی اشاره کرد که سفر او یکی از چندین هیئت کنگره به تایوان بود و گفت: “این به هیچ وجه با سیاست دیرینه ایالات متحده در تضاد نیست.”

علیرغم اصرار دولت مبنی بر عدم تغییر در سیاست ایالات متحده، چین پیامدهای سفر پلوسی را تهدید کرده است.

پلوسی در این بیانیه گفت: «سفر هیئت کنگره ما به تایوان تعهد تزلزل ناپذیر آمریکا برای حمایت از دموکراسی پر جنب و جوش تایوان را ارج می نهد.» همبستگی آمریکا با 23 میلیون نفر از مردم تایوان امروز بیش از هر زمان دیگری مهم است، زیرا جهان با انتخاب بین خودکامگی و خودکامگی مواجه است. دموکراسی.”

پلوسی در مقاله ای که پس از ورودش در واشنگتن پست منتشر شد، گفت که سفر او باید به عنوان “بیانیه ای صریح در نظر گرفته شود که آمریکا در کنار تایوان، شریک دموکراتیک ما، از خود و آزادی خود دفاع می کند.”

بیش از دوجین جمهوری خواه سنا پس از ورود پلوسی به تایوان بیانیه مشترکی منتشر کردند و حمایت خود را از سفر وی اعلام کردند.

“پاسخ تقریباً به طور قطع شامل یک جزء نظامی خواهد بود.” M. Taylor Fravelمدیر برنامه مطالعات امنیتی در موسسه فناوری ماساچوست در موضوعی در توییتر نوشت. او گفت که چین احتمالاً یک «نمایش قدرت»، احتمالاً شامل تمرینات آتش زنده و حضور نظامی بیشتر در تنگه تایوان، همراه با اقدامات اقتصادی و دیپلماتیک که جزیره را هدف قرار می دهد، برگزار خواهد کرد.

پلوسی که سابقه طولانی در درگیری با پکن بر سر سابقه حقوق بشر این کشور دارد، بالاترین مقام آمریکایی است که در ۲۵ سال گذشته از این جزیره خودگردان بازدید کرده است.

کربی خاطرنشان کرد که سایر اعضای کنگره قبلاً از تایوان از جمله اوایل سال جاری بازدید کرده اند. رئیس سابق مجلس نمایندگان نیوت گینگریچ، آخرین رهبر مجلس نمایندگان بود که در سال 1997 از آن بازدید کرد.

ماه گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت که “ارتش فکر می کند در حال حاضر ایده خوبی نیست” برای پلوسی این سفر انجام شود. برخی در واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند که چین می تواند با تشدید تجاوز به تایوان پاسخ دهد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: نانسی پلوسی علیرغم هشدارهای چین و نگرانی های بایدن از تایوان بازدید کرد.





منبع

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند، در حالی که تایوان خود را یک کشور مستقل می بیند. ایالات متحده مدت‌هاست که میانی مبهم را پذیرفته است که به دنبال حمایت از تایوان بدون خشم پکن است.

حامیان بنری در بیرون هتلی که قرار است نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در تایپه، تایوان در آن اقامت داشته باشد، در روز سه شنبه، 2 اوت 2022 در دست دارند. گمان می رود نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در سفری به تایوان سفر کرده است که می تواند تنش ها را به میزان قابل توجهی تشدید کند. با پکن، که ادعا می کند جزیره خودگردان به عنوان قلمرو خود است.

تهدیدات چین

آنها گفتند: “این سفر مطابق با سیاست چین واحد ایالات متحده است که ما به آن متعهد هستیم.”

حامیان بنری در بیرون هتلی که قرار است نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در تایپه، تایوان در آن اقامت داشته باشد، در روز سه شنبه، 2 اوت 2022 در دست دارند. گمان می رود نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در سفری به تایوان سفر کرده است که می تواند تنش ها را به میزان قابل توجهی تشدید کند. با پکن، که ادعا می کند جزیره خودگردان به عنوان قلمرو خود است.

بلندترین ساختمان تایوان، تایپه 101، با پیام های خوش آمدگویی برای سخنران روشن شد. در یکی از پیام ها آمده است: «به TW خوش آمدید. “متشکرم” یکی دیگر را بخوانید.

این بیانیه آمریکا را به جرات بخشیدن به “نیروهای جدایی طلب” در تایوان متهم کرد و هشدار داد که سفر پلوسی “تأثیر شدیدی بر بنیان سیاسی روابط چین و آمریکا دارد و به طور جدی حاکمیت و تمامیت ارضی چین را نقض می کند.”

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی در کاخ سفید گفت: «هیچ چیزی در مورد این دیدار بالقوه… وضعیت موجود را تغییر نخواهد داد و جهان باید هرگونه تلاش (چین) برای استفاده از آن را رد کند. ما طعمه را نخواهیم گرفت یا درگیر شمشیربازی نخواهیم شد.»

دفتر پلوسی با استناد به پروتکل‌های امنیتی، سفر را از قبل تأیید نکرد، اما برنامه‌های سفر او در میان گمانه‌زنی‌های گسترده درباره پیامدهای چنین دیداری لو رفت. حتی پس از فرود او، دفتر او برنامه سفر رسمی برای اقامت او در تایوان را منتشر نکرد. اما سه روزنامه بزرگ ملی تایوان به نقل از منابع ناشناس گفتند که او شب را در آنجا خواهد گذراند.

بر اساس گزارش رسمی پکن از این گفتگو، رهبر چین گفت: «کسانی که با آتش بازی می‌کنند، از بین خواهند رفت.» در بیانیه دولت چین آمده است: “امید است که ایالات متحده در این مورد شفاف باشد. ایالات متحده باید به اصل چین واحد احترام بگذارد.”

در بیانیه روز سه‌شنبه، وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن «قطعاً تمام اقدامات لازم را برای حفاظت قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی خود در پاسخ به سفر رئیس‌جمهور آمریکا انجام خواهد داد». در این بیانیه آمده است که هرگونه عواقب ناشی از این اقدامات «باید بر عهده آمریکا و نیروهای جدایی طلب «استقلال تایوان» باشد.

کربی گفت: «ما بارها گفته‌ایم که با هرگونه تغییر یکجانبه در وضعیت موجود از هر طرف مخالفیم، گفتیم که از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم و گفته‌ایم که انتظار داریم اختلافات بین تنگه‌ای از راه‌های مسالمت‌آمیز حل شود». گفت.

به گفته یک منبع آگاه و یکی از قانونگذاران جمهوری خواه، دموکرات کالیفرنیا از چندین نماینده جمهوری خواه کنگره نیز دعوت کرد تا با او به تایوان سفر کنند، اما هیچ یک از اعضای جمهوری خواه در آن شرکت نکردند.

تاریخچه با چین: چرا نانسی پلوسی با وجود تهدیدها و درخواست های چین از سوی بایدن از تایوان بازدید می کند؟

این حرکات، مانند بازی با آتش، بسیار خطرناک هستند.

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا، و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، پیش از این سفر گفتند که اگر پلوسی در این سفر شرکت نکند، این یک پیروزی برای چین خواهد بود.

کربی هفته گذشته گفت: «از این نوع لفاظی‌ها تنش‌ها را به شکلی کاملاً غیرضروری تشدید می‌کند.

سفر آسیایی پلوسی

گرگوری میکس نماینده دموکرات از نیویورک، مارک تاکانو از کالیفرنیا، سوزان دلبن از واشنگتن، راجا کریشنامورتی از ایلینوی و اندی کیم از نیوجرسی با پلوسی سفر کردند. مشخص نیست که آیا این قانونگذاران به تایوان نیز رفته اند یا خیر.

او نوشت: “با سفر به تایوان، ما تعهد خود را به دموکراسی ارج می نهیم: با تاکید مجدد بر این که آزادی های تایوان – و همه دموکراسی ها – باید رعایت شود.”

یکی از ساکنان از کنار مردی عبور می‌کند و روزنامه‌ای را می‌خواند که از سفر آسیایی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در غرفه‌ای در پکن، یکشنبه، 31 ژوئیه 2022 گزارش می‌دهد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در جریان تماس تلفنی طولانی 28 جولای بین دو رهبر، مستقیماً به بایدن در مورد این موضوع هشدار داد.

مقامات آمریکایی چنین اظهاراتی را تشدید کننده خوانده اند.

سفر پلوسی به تایوان در چارچوب هیئتی از کنگره به سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن انجام می شود.

یکی از ساکنان از کنار مردی عبور می‌کند و روزنامه‌ای را می‌خواند که از سفر آسیایی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در غرفه‌ای در پکن، یکشنبه، 31 ژوئیه 2022 گزارش می‌دهد.

پلوسی، کاخ سفید: دیدار سیاست ایالات متحده در مورد تایوان را تغییر نمی دهد

واشنگتن – نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه وارد تایوان شد، دیداری که بسیار مورد انتظار بود که در بحبوحه هشدارهای شدیدتر نسبت به اقدامات تلافی جویانه چین و تشدید تنش‌های واشنگتن و پکن انجام شد.