لیا توماس، شناگر تراجنسیتی، پیشنهاد دریافت جایزه زن سال NCAA را از دست داد

قبل از اینکه توماس به تیم زنان بپیوندد، NCAA از زنان تراجنسیتی خواسته بود تا 12 ماه تحت هورمون درمانی قرار بگیرند تا واجد شرایط رقابت در رده زنان شوند. توماس با شروع فصل در تیم زنان در نوامبر 2021، 30 ماه تحت هورمون درمانی قرار گرفته بود.

در همین حال، توماس فصل گذشته پرهایش را به هم زد و این شناگر رکوردهای استخر، مدرسه و لیگ آیوی را به ثبت رساند. توماس به مدت سه سال در تیم مردان شرکت کرد و به عنوان شناگر مرد در رده 462 قرار گرفت، اما پس از اینکه در فصل گذشته اجازه پیوستن به تیم زنان را پیدا کرد، به رتبه یک رسید.

با این حال، NCAA این سیاست را برای مسابقات قهرمانی شنا و شیرجه 2022 اجرا نکرد. NCAA سیاست قبلی را اجرا کرد و شناگران ترنسجندر در زمینه زنان را ملزم به داشتن سطح تستوسترون زیر 10 نانومول در لیتر کرد.

اطلاعات بیشتر از National Review



منبع

دانشگاه پنسیلوانیا پیش از این پس از نامزدی توماس برای دریافت این جایزه، با واکنش های منفی مواجه شد. مدارس واجد شرایط می توانند حداکثر دو ورزشکار زن را معرفی کنند. 577 نامزد برای جایزه امسال وجود داشت.

توماس در مسابقات قهرمانی شنا و شیرجه NCAA در 500 سبک آزاد در ماه مارس قهرمان شد، جایی که شناگر در 200 سبک آزاد پنجم و در 100 سبک آزاد هشتم شد.

توماس در مصاحبه ای با ESPN در ماه مه این انتقاد را رد کرد و استدلال کرد که “زنان ترنس زنان هستند.”

NCAA سیاست خود را در ژانویه تغییر داد تا برای تعیین صلاحیت به سیاست‌های نهادهای حاکم ملی برای هر ورزش موکول شود.

لیا توماس، شناگر تراجنسیتی، پیشنهاد دریافت جایزه زن سال NCAA را از دست داد
منتقدان خاطرنشان کردند که توماس از سال‌ها رقابت به عنوان یک مرد مزیت بیولوژیکی ناعادلانه‌ای داشت. والدین شنای پن در 5 دسامبر نامه ای به NCAA ارسال کردند و از توماس خواستند که برای مسابقات زنان واجد شرایط نباشد.

لیا توماس، شناگر دانشگاه پنسیلوانیا که به اولین ورزشکار تراجنسیتی تبدیل شد که در مسابقات قهرمانی ملی NCAA Division I برنده شد، در تلاش برای کسب عنوان زن سال NCAA در سال 2022 شکست خورد.

والدین در نامه ای به Penn and Ivy League نوشتند: “در اینجا یکپارچگی ورزش زنان در خطر است.” «سابقه‌ای که در آن زنان از فضای عادلانه و محافظت‌شده برای رقابت برخوردار نیستند، یک تهدید مستقیم برای زنان ورزشکار در هر رشته ورزشی است. مرزها چیست؟ چگونه این با تعهد NCAA برای ایجاد یک محیط عادلانه برای دانشجویان ورزشکار مطابقت دارد؟

طبق گزارش فاکس نیوز، بایندر، که یکی از هشت ورزشکار نامزد کنفرانس The Ivy League بود، قهرمان فویل زنان NCAA در سال 2019 بود. این نشریه گزارش داد که او در مسابقات قهرمانی NCAA در این فصل با رکورد کلی 17-6 مقام سوم را کسب کرد و جایزه زنان کانی اس. مانیاتی در سال 2022 را به عنوان برترین ورزشکار دانشجوی سالمند کلمبیا دریافت کرد.

NCAA انتخاب های کنفرانس خود را روز دوشنبه اعلام کرد و سیلو بایندر شمشیرباز دانشگاه کلمبیا برای صعود به دور بعدی به عنوان برنده کنفرانس آیوی لیگ انتخاب شد.

توماس در آن زمان گفت: «این هیچ تفاوتی با یک زن سیس ندارد که در یک تیم مسافرتی یا بورسیه تحصیلی می گیرد. این بخشی از دو و میدانی است که در آن افراد در حال رقابت با یکدیگر هستند. این واقعاً فرصت‌ها را از زنان سیس نمی‌گیرد. زنان ترنس زنان هستند، بنابراین هنوز یک زن است که آن بورسیه یا آن فرصت را دریافت می کند.

USA Swimming یک ماه بعد سیاست جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن ورزشکاران مرد از نظر بیولوژیکی باید 36 ماه سرکوب تستوسترون و ارزیابی واجد شرایط بودن توسط یک هیئت سه نفره انجام دهند.