حامی ترامپ که به پلیس در ساختمان کنگره حمله کرد به پنج سال زندان محکوم شد

مارک پوندر در کاپیتول (وکیل ایالات متحده در ناحیه کلمبیا)

گونل گفت: “کاری که او انجام داد مسیر زندگی من را تغییر داد. به جای آماده شدن برای ترفیع و ادامه کار پلیس، حرفه ام، باید فراتر از کاری که قرار است بعد از کار پلیس انجام دهم نگاه کنم.” “من با خودم در صلح هستم و امیدوارم که او تمام کمک هایی را که نیاز دارد دریافت کند و فرد بهتری برگردد.”

در جلسه صدور حکم پاندر شاهد شهادت گروهبان پلیس کاپیتول بود. آکیلینو گونل که به قاضی گفت که 6 ژانویه زندگی او را برای همیشه تغییر داده است. یادداشت محکومیت دولت به این موضوع اشاره می کند که چگونه پاندر گونل را متهم کرد. [a] تهاجمی قطبی شد و سپس به گونل حمله کرد.

دولت به دنبال 60 ماه یا پنج سال برای این پرونده بود. چوتکان کمی بالاتر از آن رفت و گفت که به دلیل خشونتی که پاندر در ویدیو مرتکب شده بود، به این فکر می کرد که به پاندر زمان بیشتری بدهد. او گفت این افراد داخل ساختمان بودند که در 6 ژانویه کار خود را انجام می دادند که میهن پرست بودند، نه افرادی مانند پاندر که به دروغ در مورد انتخابات اعتقاد داشتند و به دلیل آن مرتکب خشونت شدند.

در یادداشت صدور حکم آمده است: «پندر با چنان قدرتی به سپر ضد شورش برخورد کرد که میله در اثر تماس با سپر شکست و از هم جدا شد و قسمت بالایی میله به طرفین پرواز کرد.» “سپس پوندر به درون جمعیت عقب نشینی کرد. اسکرین شات زیر این حمله را نشان می دهد.”

مارک پوندر در کاپیتول (وکیل ایالات متحده در ناحیه کلمبیا)

او گفت: «به دلیل انتخابات، من می دانم که نباید آن را بگویم، اما واقعاً احساس می کنم که به سرقت رفته است. “این چیزی است که شما نمی توانید آن را قبول کنید، درست است؟ … موضوع این است که دادگاه عالی ما، ما اینجا یک دادگاه عالی داریم که قرار است از این قبیل موارد حمایت کند. و بگویید، خوب، چرا اینطور نیست. دادگاه عالی وارد عمل شد؟

در مصاحبه ای پس از صدور حکم پاندر، گونل گفت که برای او مهم است که برای اظهار نظر در مورد پاندر حاضر شود.

گونل، کهنه سرباز و مهاجر، ماه گذشته به خبرنگاران گفت که به دلیل جراحاتی که در 6 ژانویه متحمل شده بود، “هرگز با یونیفرم برنخواهد گشت”. جراحات شدیدتر گونل در اواخر روز، پس از حمله پاندر به او وارد شد. .

FBI حدود 850 نفر را در ارتباط با حمله 6 ژانویه دستگیر کرده است و صدها پرونده دیگر نیز در دست بررسی است.



منبع

مارک پوندر، یکی از چهار تن از ساکنان واشنگتن که به دلیل اقدامات خود در 6 ژانویه دستگیر شدند، توسط قاضی منطقه ای ایالات متحده تانیا چوتکان به 63 ماه زندان فدرال محکوم شد. مدت زمان محکومیت او در 6 ژانویه با رابرت اسکات پالمر که با کپسول آتش نشانی به مأموران اجرای قانون حمله کرد، مرتبط است.

پاندر بعداً به یک افسر پلیس واشنگتن که با حروف اول ج.

پس از دستگیری توسط اف‌بی‌آی، پوندر روشن کرد که به تئوری‌های توطئه در مورد انتخابات اعتقاد دارد و صحبت‌های ترامپ درباره دادگاه عالی و دادستان کل سابق ویلیام بار را تکرار کرد که ادعاهای تقلب گسترده ترامپ در رأی‌دهی را «چرند» دانست.

چوتکان گفت: «او به آنچه می خواست نرسید. و چون این کار را نکرد، احساس کرد حق دارد به افسران مجری قانون که به سادگی کارشان را انجام می‌دهند حمله کند.»

واشنگتن – یکی از حامیان دونالد ترامپ که در 6 ژانویه 2021 به افسران پلیس در ساختمان کنگره حمله کرد، زیرا معتقد بود دروغ های رئیس جمهور سابق در مورد انتخابات ریاست جمهوری 2020، روز سه شنبه به بیش از پنج سال زندان محکوم شد.