سیدنی مک‌لافلین در روز رکوردگیری در جهان، ایالات متحده را لنگر انداخت

اینگبریگتسن گفت: “این احتمالا بهترین جایی است که می توانستم آن را ببرم.”

مایکل نورمن که طلای رله را به برد خود در 400 فلت اضافه کرد، در مورد ریست مردان پس از توکیو گفت: “این به ما کمک کرد که نشان دهیم و نشان دهیم که ما تیم ایالات متحده هستیم، به جای اینکه مردم به ما شک کنند.” “من فکر می کنم ما واقعاً بر اساس آن پیشرفت کردیم.”

او گفت: “خوشحالم که توانستم به خط برسم و مسابقه را تمام کنم.” و خدا را شکر که طلا گرفتم.

قهرمان المپیک موسوم به “موندو” در اولین تلاش خود برای ثبت رکورد از دست رفت، سپس منتظر رله ماند، سپس جمعیت را با ریتم برای او کف زد و میله را خالی کرد.

منطقی بود که او در آن مسابقه با اختلاف زیادی پیروز شود.

توبی آموسان از نیجریه با ثبت رکورد 100 متر با مانع در نیمه نهایی، عصر را افتتاح کرد: 12.12 ثانیه. او حدود 90 دقیقه بعد برای کسب مدال طلا بازگشت. زمان مسابقه مدال او در واقع سریعتر بود – 12.06 – اما باد خیلی قوی بود، بنابراین این علامت در کتابها وجود ندارد.

مک لافلین پس از گرفتن باتوم از بریتون ویلسون، برتری 0.73 ثانیه ای را به 2.95 ثانیه بر روی جامائیکا تبدیل کرد و این انفجار سریع را به رکورد جهانی که دو شب قبل در 400 با مانع ثبت کرد، اضافه کرد، زمانی که با 50.68 به پایان رسید.

دوپلانتیس در مورد واکنش خود گفت: “این مانند شیدایی است، و شما به نوعی دیوانه می شوید.” “من به سختی آن لحظه را به یاد دارم.”

آتینگ مو گفت که برای گرفتن طلا در 800 مشکل داشت و دو دور را در 1:56.30 شکست داد – یک اختلاف 0.08 نسبت به کیلی هاجکینسون بریتانیایی.

___

سال گذشته در بازی‌های المپیک توکیو، مردان آمریکایی از مسابقات دوومیدانی کنار گذاشته شدند که منجر به ایجاد سؤالاتی در مورد اینکه چه چیزی اشتباه است.

و عنوان 5000 متر به یاکوب اینگبریگتسن از نروژ رسید که در ساعت 13:09.24 دقیقه در یک مسابقه ویژه به پایان رسید.

مک لافلین گفت: «او دیروز برگشت و من فکر می‌کردم که اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، ممکن است این کار را بزرگ انجام دهیم.» “و من واقعا برای حرفه شگفت انگیز او خوشحالم.”

این یکی بسیار شیرین بود، زیرا چهاردهمین و آخرین طلای جهان را نیز برای آلیسون فلیکس 36 ساله رقم زد که از بازنشستگی خارج شد تا در مسابقات مقدماتی 4×400 شرکت کند و به این ترتیب مدال دریافت کرد. او در مجموع کار خود را با رکورد 20 مدال جهانی به پایان می رساند.

پاسخ: نه زیاد. در حالی که فرد کرلی و نوآ لایلز پیشتاز بودند، مردان دوی سرعت را در اوایل هفته جاروب زدند و رایان کروزر در پرتاب شوت یک حرکت را انجام داد. تیم امدادی مدال نقره 4×100 نامرتب بود – چیز جدیدی در آنجا نبود – اما یک اتفاق ناگوار بود.

همانطور که در بیشتر این 10 روز اتفاق افتاد، مدال های آمریکا از هر گوشه پیست – و میدان به دست آمد.

همه آن مدال آوران ایالات متحده قطعا موافق هستند.

مو 20 ساله اکنون قهرمان المپیک و جهان در آن فاصله است و به همراه مک لافلین بخشی از آینده درخشان ایالات متحده با المپیک پاریس است که اکنون دو سال دیگر باقی مانده است.

و بعد از اینکه مک لافلین آخرین دور خود را به پایان رساند، آرماند دوپلانتیس، ورزشکار سوئدی، 6.21 متر (20 فوت، 4 1/2 اینچ) حرکت کرد و رکورد جهانی خود را با 0.01 به ثبت رساند.

یوجین، اور (AP) – منطقی بود که سیدنی مک لافلین آخرین دور پیروزمندانه مسابقات جهانی را برای ایالات متحده اجرا کند.

این آخرین مسابقه ای بود که استیو پریفونتین افسانه ای از اورگان قبل از یک تصادف رانندگی مرگبار در یوجین در سال 1975 دوید.

این 33 مدال سه مدال بیشتر از آمریکا در سال 2017 و دو مدال بیشتر از آلمان شرقی در سال 1987 بود.

در اقدامی دیگر، کوین مایر از فرانسه قهرمان ده‌گانه شد و این را به عنوان خود در سال 2017 اضافه کرد.

رکوردهای دیگر نیز سقوط کرد – در اولین و آخرین اقدام آخرین جلسه در استادیوم گرم و آفتابی هیوارد، جواهر 25000 نفری که در دانشگاه اورگان ساخته شد تا دنیاها را به یوجین برساند.

آموسان گفت: “وقتی ضبط را تماشا کردم، شبیه “واو، چه کسی این کار را کرد؟” بودم.

این سیزدهمین طلا برای ایالات متحده بود که یک طلا کمتر از رکورد تاریخ بود.

ستاره نوظهور سرعت آمریکا یکشنبه یک رله نزدیک 4×400 متر را به خنده روی پای لنگر تبدیل کرد و مهر نهایی را بر اولین جهان‌هایی که در ایالات متحده برگزار شد گذاشت و رکورد سی و سومین مدال آمریکا را در این مسابقه به ارمغان آورد.

یک مدال دیگر به کریستوفر نیلسن، تیرانداز آمریکایی، رسید، که 5.94 متر (19 فوت، 5 3/4 اینچ) را طی کرد و نقره را گرفت، سپس کنار رفت تا ببیند دوپلانتیس چه خواهد کرد.

مک لافلین گفت: ما عمیق هستیم. ما ورزشکاران واقعاً شگفت‌انگیزی داریم و همه ما هر بار که اجرا می‌کنیم 100% بهترین عملکرد خود را به کار می‌گیریم.»

در مجموع، مردان در این دیدار 10 روزه با 4 مدال بیشتر از زنان کنار رفتند.

ورزش های بیشتر AP: https://apnews.com/hub/sports و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

این شهر مملو از ادای احترام به «پیش» است، و از بسیاری جهات، بزرگترین رویداد پیست، مسابقات قهرمانی جهان، به لطف مسیرهایی که نیم قرن پیش گذاشته بود، به این شهر کالج 170000 نفری ختم شد.

تیم ایالات متحده، همچنین با حضور تالیتا دیگز و ابی استاینر، که بخشی از تیم برنده 4 در 100 رله شب قبل بود، در مسابقه زنان در 3 دقیقه و 17.79 ثانیه برنده شد.

در این بین، یک دونده به نام قهرمان – قهرمان آلیسون – 400×4 مردان را به یک برد آسان برای مدال شماره 32 لنگر انداخت. ایالات متحده در 2:56.17 با اختلاف 2.41 ثانیه از جامائیکا پیروز شد.