فرماندار وایومینگ قانون ممنوعیت استفاده از قرص های سقط جنین را امضا کرد

(گزارش توسط Dan Whitcomb؛ گزارش اضافی توسط Steve Gorman؛ ویرایش توسط Eric Beech)



منبع

این اقدام همچنین شامل معافیت برای هرگونه درمان لازم برای محافظت از یک زن “در برابر خطری قریب الوقوع که زندگی یا سلامت او را به خطر می اندازد” و همچنین هرگونه درمان “سقط جنین طبیعی طبق دستورالعمل های پزشکی فعلی” را شامل می شود.

گوردون اذعان کرد که طرفداران حقوق سقط جنین که قبلاً ممنوعیت سقط جنین “محرک” وایومینگ را که پس از تصمیم Roe v. Wade اجرایی شد به چالش کشیده اند، شکایتی را برای جلوگیری از ممنوعیت جدید وایومینگ به تصویب رسانده اند.

گوردون، یک جمهوری خواه، این قانون را در حالی امضا کرد که یک قاضی فدرال در تگزاس در نظر دارد دستور ممنوعیت سراسری قرص سقط جنین میفپریستون را در پاسخ به شکایت گروه های ضد سقط جنین صادر کند.

دعواهای حقوقی بر سر حقوق سقط جنین در ایالات متحده پس از حکم دادگاه عالی در سال گذشته که تصمیم مهم رو علیه وید در سال 1973 را لغو کرد که این رویه را قانونی می کرد، افزایش یافته است.

فرماندار گفت که او همچنین اجازه تصویب لایحه جداگانه‌ای را بدون امضای خود می‌دهد که توسط قانون‌گذاران ایالتی برای منع روش‌های متعارف سقط جنین به جز در مواردی که برای محافظت از سلامت و جان مادر ضروری است، یا در صورت تجاوز جنسی یا زنای با محارم، تصویب شود.

توسط دن ویتکام و استیو گورمن

فرماندار ابراز نگرانی کرد که اجرای ممنوعیت جدید سقط جنین می تواند آب قانونی را گل آلود کند و مانع جدیدی برای حل و فصل سریع این موضوع توسط دادگاه ها ایجاد کند.

اصل لایحه دو صفحه ای وایومینگ، مقرراتی است که «تجویز، توزیع، توزیع، فروش یا استفاده از هر گونه دارو به منظور تهیه یا انجام سقط جنین» را غیرقانونی می کند.

این اقدام مقرر می‌دارد زنی که «بر روی او سقط جنین شیمیایی انجام شده یا اقدام به سقط جنین شده باشد، قابل تعقیب کیفری نیست».

(رویترز) -مارک گوردون، فرماندار وایومینگ روز جمعه لایحه ای را امضا کرد که در آن استفاده یا تجویز قرص های سقط جنین دارویی غیرقانونی است که در اوایل ماه جاری توسط مجلس قانونگذاری ایالت تحت کنترل جمهوری خواهان تصویب شد.

قرص‌های موسوم به «صبح بعد»، داروهای ضد بارداری که بعد از رابطه جنسی استفاده می‌شوند، اما قبل از تأیید بارداری، از این ممنوعیت مستثنی هستند.

نقض این ممنوعیت به عنوان یک جنایت جنایی تلقی می شود که مجازات آن تا شش ماه زندان و جریمه تا سقف 9000 دلار است.

در صورتی که پزشکان تشخیص دهند که جنین ناهنجاری کشنده ای وجود دارد، استثناء برای پایان بارداری نیز مجاز است.