آلینا حبا، وکیل پیشرو ترامپ از ادعای تجاوز جنسی ای. جین کارول کناره گیری می کند. ماه گذشته، یک قاضی فدرال او را به دلیل وکالت بد یک میلیون دلار تحریم کرد.

پرونده های دادگاه نشان می دهد، آلینا حبا، وکیل پیشرو دونالد ترامپ و شریک حقوقی او، مایکل مادایو، قصد دارند از وکالت رئیس جمهور سابق در یک شکایت تجاوز جنسی علیه او کناره گیری کنند.

حبا صبح چهارشنبه در جلسه دادگاه درباره ادعای تحریم جیمز در دادگاه حاضر نشد. مادایو، شریک حقوقی او، از توضیح دلیل عدم حضورش خودداری کرد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

دونالد ترامپ و او حبا دارد.گتی ایماژ؛ گتی ایماژ

  • آلینا هابا دونالد ترامپ

    ترامپ مجموعه جدیدی از وکلای دادگستری را دریافت کرد، اما مشخص نیست که چرا حبا و شریک حقوقی او از آن خارج می‌شوند.

  • کارول دو شکایت علیه ترامپ تنظیم کرده است. هابا و مادایو برای انصراف از اولین شکایت کارول، که یک پرونده افترا به دلیل دروغگو خواندن ترامپ است، حرکت نکرده اند. یک دادگاه تجدیدنظر در حال حاضر در حال تصمیم گیری در مورد اینکه آیا اجازه ادامه این شکایت را می دهد یا خیر. وکلای ترامپ و وزارت دادگستری آمریکا در حال مبارزه برای برکناری ترامپ به عنوان متهم در این پرونده بر اساس یک قانون فدرال هستند که از کارمندان دولتی در برابر شکایت شخصی به دلیل اقدامات در حین کار محافظت می کند.

    هابا به اینسایدر گفت: «در حالی که من از تلاش رسانه‌های چپ برای جعل هر داستانی که مطابق با روایتشان باشد، قدردانی می‌کنم، بسیار خوشحالم که جو وارد عمل شده و کمک می‌کند.» من بیش از دوجین پرونده برای رئیس جمهور رسیدگی می کنم و هیچ کس بیشتر از من در گوشه رئیس جمهور خارج از خانواده او نیست.»

    دونالد ترامپ

    روبرتا کاپلان، وکیل مدافع کارول، در نامه‌ای که روز سه‌شنبه به دادگاه ارسال شد، نوشت که «این جایگزینی وکیل در مراحل پایانی تاکتیک دیگری برای تلاش برای به تأخیر انداختن رسیدگی است».

    مادایو به اینسایدر گفت: «او نمی‌توانست اینجا باشد.

    لورا ایتالیانو در ارائه گزارش مشارکت داشت.

    آلینا هابا از نمایندگی دونالد ترامپ در ادعای تجاوز جنایی ای. جین کارول کناره گیری می کند.

  • حبا همچنین نماینده ترامپ در پرونده دادستان کل نیویورک است و اوضاع خوب پیش نمی رود: جیمز به دنبال پاسخ های “بی ارزش” به شکایت دادستان کل، از جمله ادعاهایی مبنی بر اینکه سازمان ترامپ در واقع به عنوان یک شخصیت حقوقی وجود ندارد، به دنبال تحریم علیه او است. و صرفاً مختصر نام تجاری است. قاضی ناظر بر این پرونده قبلا ترامپ را به دلیل امتناع از نشستن برای تودیع دادگاه تحقیر کرد.

    به دنبال دستور تحریم ها، حبا از شکایت جداگانه ای که در برابر همان قاضی فلوریدا در جریان بود که ادعا می کرد لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک ترامپ را به دلایل سیاسی هدف قرار داده بود، پس گرفت. جیمز از ترامپ و سازمان ترامپ در دادگاه ایالتی نیویورک به اتهام 250 میلیون دلار شکایت کرده است، به این اتهام که آنها با دروغ گفتن در مورد ارزش اموال برای فرار از مالیات، کلاهبرداری مالی انجام داده اند.

    حبا در پاسخ نوشت که تلاشش برای کند کردن پرونده را تکذیب کرد، اما از قاضی خواست تا کنفرانسی برای بحث در مورد “مسائل مربوط به زمان بندی” برگزار کند.

    تاکوپینا بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر در مورد تلاش برای عقب نشینی حبا پاسخ نداد.

    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در دادخواست دادستان کل نیویورک برای تودیع مطالبه می‌نشیند.خودی

    در آن شکایت فلوریدا، ترامپ مدعی شد که هیلاری کلینتون، جیمز کومی، مدیر وقت FBI و تعدادی از مقامات حزب دموکرات با هم تبانی کردند تا تحقیقات وزارت دادگستری در مورد ارتباط او با روسیه را آغاز کنند و انتخابات 2016 را به نفع کلینتون تغییر دهند. ترامپ در انتخابات 2016 پیروز شد.

    تلاش برای عقب نشینی در پرونده ای است که توسط نویسنده E. Jean Carroll تشکیل شده است که ادعا می کند ترامپ به او در رختکن فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در دهه 1990 تجاوز کرده است. این اقدام دو هفته پس از آن صورت گرفت که یک قاضی فدرال در فلوریدا حبا و ترامپ را در یک پرونده جداگانه تحریم و آنها را یک میلیون دلار جریمه کرد.

    قاضی ناحیه ایالات متحده، دونالد ام. میدلبروکز، این پرونده را رد کرد و ترامپ و حبا را به دلیل “استفاده از دادگاه به عنوان صحنه ای برای نمایش سیاسی و شکایت” مورد انتقاد قرار داد.

    سوابق دادگاه نشان می دهد که حبا از دومین شکایت که در آن کارول ترامپ را به تجاوز جنسی متهم می کند، کناره گیری می کند. یک وکیل جدید، جو تاکوپینا، سه شنبه به دادگاه گفت که او وکیل اصلی این پرونده خواهد بود. تاکوپینا تجربه ای در مورد پرونده های پرمخاطب دارد، از جمله نمایندگی قاتل مظنون ناتالی هالووی، جوران ون در اسلوت، و کار با مشتریان مشهوری مانند A-Rod و خواننده های رپ میک میل و A$AP Rocky.

    برای طرفین دعوی معمول است که وکلای جدید را به عنوان یک پرونده به محاکمه بیاورند، اما این همیشه به این معنی نیست که وکلای قبلی از پرونده منصرف می شوند یا سمت وکیل اصلی را به شخص دیگری واگذار می کنند.

    حبا به اینسایدر گفت که او همچنان به ترامپ اختصاص دارد.

حبا در بیانیه ای که در اختیار اینسایدر قرار داد، به اینسایدر گفت که به نمایندگی از ترامپ در دادگاه اختصاص دارد.