کالیفرنیا در پیشنهاد کاهش رودخانه کلرادو تنها است

فلگستاف، آریز (AP) – شش ایالت غربی که به آب رودخانه کلرادو متکی هستند، ماه ها پس از درخواست دولت فدرال برای اقدام و پایان ضرب الاجل اولیه، بر روی مدلی برای کاهش چشمگیر مصرف آب در حوضه توافق کردند.

جان انتسمینگر، مدیر کل سازمان آب نوادای جنوبی، گفت که همه ایالت ها با حسن نیت مذاکره کرده اند.

کالیفرنیا – با بیشترین تخصیص آب از رودخانه – تنها پناهگاه است. مقامات گفتند که ایالت طرح خود را منتشر خواهد کرد.

ایالت ها ضرب الاجل اواسط آگوست را از دست دادند تا به فراخوان اداره احیای ایالات متحده برای پیشنهاد راه هایی برای صرفه جویی 2 تا 4 میلیون هکتاری آب توجه کنند. آنها برای دستیابی به اجماع تا پایان ژانویه برای رسیدن به یک پیشنهاد بزرگتر که Reclamation در دست کار است، دوباره جمع شدند.

بدون مشارکت کالیفرنیا، پیشنهاد شش ایالت تنها می تواند تا حدی پیش برود تا واقعیت های هیدرولوژیکی رودخانه را برآورده کند. مدیران آب در حوضه پایین می‌گویند که مقیاس حفاظتی که Reclamation به دنبال آن است، بدون کالیفرنیا، قبایل و کشاورزانی که مستقیماً از رودخانه کلرادو می‌آیند، برآورده نمی‌شود.

این مدل‌سازی منجر به بریدگی‌هایی به مساحت 2 میلیون فوت جریب در حوضه پایین و کاهش‌های کوچک‌تر در حوضه بالایی می‌شود. مکزیک و کالیفرنیا در معادلات لحاظ شده‌اند، اما هیچ‌کدام به نامه روز دوشنبه امضا نکرده‌اند.

او اواخر روز دوشنبه گفت: “من نداشتن اتفاق آرا در یک مرحله در این فرآیند را یک شکست نمی‌دانم. فکر می‌کنم هر هفت کشور همچنان متعهد به همکاری با یکدیگر هستند.”

کالیفرنیا در اکتبر گذشته پیشنهادی را برای کاهش 400000 فوت جریب ارائه کرد. یک فوت جریب برای تامین آب دو تا سه خانوار آمریکایی برای یک سال کافی است.

آریزونا، نوادا، نیومکزیکو، کلرادو، یوتا و وایومینگ روز دوشنبه نامه‌ای به Reclamation که سدهای اصلی سیستم رودخانه را اداره می‌کند، ارسال کردند تا جایگزینی را ارائه کند که بر اساس دستورالعمل‌های موجود، تعمیق قطع‌های آب و عواملی در آب از دست رفته در اثر تبخیر است. و حمل و نقل

این اعلامیه های سالانه اوت منجر به کاهش اجباری در دو سال گذشته برای آریزونا، نوادا و مکزیک در حوضه پایین رودخانه شده است. کالیفرنیا تا کنون از کاهش در امان مانده است، زیرا برخی از قدیمی ترین و مطمئن ترین حقوق آب را دارد، به ویژه در دره امپراتوری که در آن بیشتر سبزیجات زمستانی این کشور کشت می شود، همراه با منطقه یوما، آریزونا.

شش ایالتی که پیشنهاد روز دوشنبه را امضا کردند، تصدیق کردند که ایده‌هایی که ارائه کرده‌اند می‌تواند از برنامه‌های نهایی برای بهره‌برداری از سدهای اصلی رودخانه حذف شود. آنها خاطرنشان کردند که مذاکرات در حال انجام است و افزودند که آنچه آنها پیشنهاد کردند، حقوق موجود را نادیده نمی گیرد و سایرین باید در مورد رودخانه کلرادو باشند.

پیشنهاد روز دوشنبه شامل محاسبه آب از دست رفته به دلیل تبخیر و نشتی زیرساخت ها در جریان عبور رودخانه از سدها و آبراهه های منطقه بود. مقامات فدرال تخمین می زنند که بیش از 10 درصد از جریان رودخانه تبخیر، نشت یا نشت می شود، با این حال آریزونا، کالیفرنیا، نوادا و مکزیک هرگز این تلفات آب را محاسبه نکرده اند.

___

Reclamation قصد دارد پیش نویس آن پیشنهاد را تا اوایل ماه مارس ارائه کند، با هدف نهایی کردن آن تا اواسط اوت، زمانی که آژانس معمولاً میزان آب موجود برای سال بعد را اعلام می کند. Reclamation گفته است که آنچه لازم است را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که سدها می توانند به تولید برق آبی و تحویل آب ادامه دهند.

___

همچنین مشخص نیست که مکزیک در نهایت چقدر به پس انداز کمک خواهد کرد. در بهترین سال‌های آبی، مکزیک سهم کامل خود را به میزان 1.5 میلیون هکتار تحت معاهده‌ای که در سال 1944 با ایالات متحده منعقد شد، دریافت کرد.

با اجماع بین شش کشور هیچ اتفاقی نمی افتد. با این حال، دستیابی به اجماع این خطر را به همراه داشت که دولت فدرال به تنهایی تعیین کند که چگونه در نهایت کاهش را اعمال کند.

Reclamation موافقتنامه شش ایالت را به عنوان بخشی از یک پیشنهاد بزرگتر برای بازنگری در نحوه عملکرد Glen Canyon و Hoover Dams – تولیدکنندگان غول پیکر انرژی در رودخانه کلرادو در نظر خواهد گرفت. مخازن پشت سدها – دریاچه پاول و دریاچه مید – در میان خشکسالی بیش از دو دهه ای و تغییرات آب و هوایی به پایین ترین سطح تاریخی خود رسیده اند.

جی بی هامبی، رئیس هیئت رودخانه کلرادو کالیفرنیا، گفت که کالیفرنیا مدلی را برای کاهش آب در حوضه ارائه خواهد کرد که عملی است، بر اساس اقدامات داوطلبانه، و با قانون حاکم بر رودخانه و سلسله مراتب حقوق آب همسو باشد.

نایشادهام از واشنگتن دی سی، نویسنده آسوشیتدپرس، کاتلین روناین در ساکرامنتو، کالیفرنیا، در این گزارش مشارکت داشت.

رودخانه کلرادو و شاخه های آن از هفت ایالت عبور کرده و وارد مکزیک می شود و به 40 میلیون نفر و صنعت کشاورزی 5 میلیارد دلاری در سال خدمات رسانی می کند. برخی از بزرگترین شهرهای کشور، از جمله لس آنجلس، فینیکس، دنور و لاس وگاس، دو ایالت مکزیک، قبایل بومی آمریکا و سایرین به رودخانه ای وابسته اند که به شدت تحت فشار خشکسالی، تقاضا و استفاده بیش از حد قرار گرفته است.

Entsminger از نوادا گفت: “مراحل و تعهدات زیادی وجود دارد که باید در سطوح فدرال، ایالتی و محلی انجام شود.”

با امضا نکردن، کالیفرنیا از این خطر جلوگیری نمی کند.

آسوشیتدپرس از بنیاد خانواده والتون برای پوشش سیاست های آب و محیط زیست حمایت می کند. AP تنها مسئول تمام محتوا است. برای همه پوشش های زیست محیطی AP، به https://apnews.com/hub/climate-and-environment مراجعه کنید.



منبع

بحث در مورد چگونگی کاهش مصرف آب تا حدود یک سوم بحث برانگیز بوده است. ایالت های حوضه بالایی وایومینگ، نیومکزیکو، کلرادو و یوتا گفته اند که ایالت های حوزه پایین – آریزونا، کالیفرنیا و نوادا – باید کارهای سنگین را انجام دهند. آن مکالمه در حوضه پایین بر آنچه قانونی و عادلانه است متمرکز شده است.

این شش ایالت استدلال کردند که زمانی که ارتفاع دریاچه مید به کمتر از 1145 فوت (349 متر) رسید، ایالت‌های حوزه پایین باید این تلفات را تقسیم کنند – اساساً این مبالغ را از تخصیص‌هایشان کم می‌کنند. آن دوشنبه، مخزن بسیار پایین تر بود.

او روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «کالیفرنیا همچنان بر راه‌حل‌های عملی متمرکز است که می‌توان اکنون برای محافظت از حجم آب در انبار بدون درگیری و دعوای قضایی اجرا شود.»

این ایالت ها پیشنهاد می کنند سطوح کاهش آب در دریاچه مید و دریاچه پاول را که فشارسنج های سلامت رودخانه هستند، افزایش دهند. این مدل یک بافر محافظ بیشتر برای هر دو مخزن ایجاد می کند – بزرگترین مخزن ساخته شده در ایالات متحده، همچنین به دنبال اصلاح حسابداری آب و اطمینان از این است که هر آبی که Lower Basin به طور عمدی در دریاچه مید ذخیره می شود برای استفاده در آینده در دسترس است.