ترامپ از باب وودوارد روزنامه‌نگار به دلیل انتشار فایل‌های ضبط شده مصاحبه شکایت کرد

این شکایت به نقض منافع کپی رایت ترامپ اشاره می کند و وودوارد و ناشر را به سود ناعادلانه از نوارها متهم می کند. ترامپ به دنبال غرامت کمتر از 50 میلیون دلار است، رقمی که وکلای او با فرض اینکه وودوارد دو میلیون نسخه از کتاب صوتی را به قیمت دانلود 24.99 دلار به فروش برساند، محاسبه کردند.

ترامپ قبل از اینکه رئیس جمهور شود، یک پرونده تهمت علیه روزنامه نگار تیموتی اوبراین، که اکنون سردبیر ارشد اجرایی Bloomberg Opinion است، را به خاطر زندگی نامه ای در سال 2005 که او را یک میلیونر توصیف می کرد، از دست داد، نه یک میلیاردر. جدا از پرونده هایی که واقعاً به دادگاه ختم شد، مجله Columbia Journalism Review فهرست جامعی از مواردی را ارائه کرد که ترامپ یا وکلای او روزنامه نگاران و خبرگزاری ها را تهدید کرده بودند.

رکورد آهنگ

ترامپ در شکایتی که روز دوشنبه علیه وودوارد، سایمون اند شوستر و شرکت مادر ناشر پارامونت گلوبال ارائه شد، ادعا کرد که اگرچه به وودوارد رضایت داده است مکالمات آنها را «فقط برای یک کتاب» ضبط کند، اما این موضوع تمدید نشد. برای بسته بندی آن ضبط شده به عنوان یک کتاب صوتی.

این طرح در حالی مطرح می شود که ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید در سال 2024 تلاش می کند. در آخر هفته گذشته، او از ایالت های نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی برای رای گیری اولیه بازدید کرد زیرا به دنبال حمایت از GOP بود.

این پرونده همچنین وودوارد را متهم می‌کند که حداقل یکی از مبادلات خود را در کتاب صوتی با ویرایش بخش‌هایی از مصاحبه کامل به اشتباه معرفی کرده است. ترامپ پیش از این علناً از این ضبط‌ها شکایت کرده بود و مدت کوتاهی پس از انتشار کتاب صوتی در پلتفرم Truth Social خود پست کرد که هرگز به وودوارد اجازه نداده است. روزنامه نگار برنده جایزه پولیتزر در آن زمان به این ادعا پرداخت و به سی ان ان گفت که “آنها داوطلبانه انجام شده اند” و “همه چیز در پرونده بوده است.”

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ بیزینس ویک

(بلومبرگ) – دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از باب وودوارد روزنامه نگار به دلیل انتشار مصاحبه های ضبط شده ای که در سال های 2019 و 2020 با این روزنامه نگار انجام داده بود، شکایت کرد و مدعی شد که او هرگز با به اشتراک گذاشتن آن نوارها با مردم موافقت نکرده است.

دعوی رئیس جمهور سابق ترامپ بی ارزش است و ما به شدت در برابر آن دفاع خواهیم کرد. همه این مصاحبه ها ضبط شده و با آگاهی و موافقت رئیس جمهور ترامپ ضبط شده است. علاوه بر این، داشتن این سابقه تاریخی به قول خود ترامپ به نفع عمومی است. ما مطمئن هستیم که حقایق و قانون به نفع ما است.

(به روز رسانی با بیانیه وودوارد، سایمون و شوستر در پاراگراف پنجم)

ترامپ سابقه طولانی در مراجعه به دادگاه به دلیل پوشش رسانه ای و اظهارنظرهایی که دوست ندارد دارد. او یک شکایت 475 میلیون دلاری برای افترا علیه سی‌ان‌ان به دلیل اینکه چگونه در پخش‌های شبکه‌ای از او توصیف شده است، دارد. یک قاضی فدرال در فلوریدا هنوز در مورد درخواست CNN برای رد این پرونده تصمیمی نگرفته است.

پرونده دونالد جی. ترامپ علیه سیمون و شوستر و همکاران، 3:23-cv-02333، دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه شمالی فلوریدا (پنساکولا) است.

در سال 2020، کمپین او علیه واشنگتن پست، نیویورک تایمز و سی ان ان به دلیل نظرات مربوط به تحقیقات روسیه شکایت کرد. یک قاضی هنوز در مورد درخواست پست برای اخراج تصمیم نگرفته است، دو مورد آخر توسط قضات نیویورک و جورجیا طرد شدند. پرونده ای که او علیه تایمز و خواهرزاده اش مری ترامپ به دلیل گزارش مالیات هایش تشکیل داده است، در حال بررسی است.

بر اساس این شکایت، ترامپ در 19 مصاحبه حضوری یا تلفنی با وودوارد بین دسامبر 2019 تا اوت 2020 و همچنین در سال 2016 زمانی که هنوز نامزد بود، شرکت کرد. کتاب خشم وودوارد یک ماه پس از آخرین مصاحبه منتشر شد. در اکتبر 2022، Simon & Schuster کتاب صوتی ضبط شده را با نام The Trump Tapes منتشر کرد.

پرونده به وینسون محول شد.

این شکایت ادعا می کند که ترامپ از این ضبط ها “آسیب دیده است”. برخی از ضبط‌ها موضوعاتی از جمله مکاتبات ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و همچنین مدیریت او با همه‌گیری کووید-19 در روزهای اولیه آن را مورد بحث قرار می‌دهند.

وکلای ترامپ نوشتند: «این پرونده بر غصب، دستکاری و بهره برداری سیستماتیک آقای وودوارد از صداهای پرزیدنت ترامپ متمرکز است.

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ

© 2023 بلومبرگ LP



منبع

“به صورت داوطلبانه انجام شد”

وکلای ترامپ، رابرت گارسون و یانینا زیلبرمن، این پرونده را در بخش پنساکولا دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی فلوریدا تشکیل دادند. ترامپ، که ملک مار-آ-لاگو او در شهرستان پالم بیچ است، معمولاً در دادگاه محل سکونت خود، منطقه جنوبی فلوریدا، شکایت کرده است. او مدعی صلاحیت قضایی در پنساکولا است زیرا ساکن فلوریدا است و متهمان معمولاً در آنجا تجارت می کنند.

سه قاضی بخش پنساکولا که به پرونده های مدنی رسیدگی می کنند، همگی نامزدهای جمهوری خواه هستند – تی. کنت وترل دوم، که توسط ترامپ نامزد شد. کیسی راجرز، که در زمان رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش تایید شد. و قاضی ارشد راجر وینسون که توسط رئیس جمهور سابق رونالد ریگان نامزد شده بود و حجم پرونده کمتری را در اختیار دارد.