محرمان ترامپ از 6 ژانویه سعی کردند علی الکساندر را منع کنند. ترامپ تسلیم نمی شد.

به نظر می رسد سایر چهره های برتر در دنیای ترامپ نیز در مورد اسکندر متزلزل هستند. هنگامی که از کیمبرلی گیلفویل – یک اینفلوئنسر MAGA که با دان جونیور نامزد کرده است – در مورد “علی اکبر” توسط بازرسان کمیته سوال شد، او پاسخ داد: “آیا این چیزی نیست که تروریست ها فریاد می زنند؟”

به گفته کمیته، در پایان، ترامپ خواستار آن شد که اسکندر فرصت سخنرانی صادر کند.

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

بودویچ به کمیته گفت: «چشم هایم را گرد کردم و گفتم: باشه رفیق.

زمانی که مشاوران رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ به برپایی راهپیمایی 6 ژانویه در خارج از کاخ سفید کمک می کردند، حلقه نزدیک ترامپ اقداماتی را انجام داد تا علی الکساندر، سازمان دهنده «سرقت را متوقف کنید» از سخنرانی منع شود.

پیرسون هم کمتر آشفته نبود. “من خیلی عصبانی هستم. او قبل از این که اضافه کند، پاسخ داد: «نه!»

سازمان‌دهنده 6 ژانویه، سازمان جوانان راست‌گرا را در فستیوال کنایه‌های شورش کپیتال روشن می‌کند

همانطور که اتفاق می افتاد، اسکندر در یک تجمع در میدان آزادی در آستانه 6 ژانویه صحبت کرد، جایی که او اعلام کرد: “پیروزی یا مرگ!”

زمانی که دیلی بیست برای اظهار نظر تماس گرفت، الکساندر در مورد رابطه خود با ترامپ یا اینکه آیا با رئیس جمهور سابق ارتباط مستقیم دارد اظهار نظری نکرد، اما تاکید کرد که ترامپ طرفدار کار اوست.

یک منبع نزدیک به گیلفویل به Daily Beast اصرار داشت که او الکساندر را نمی شناسد. این منبع گفت: “کیمبرلی هیچ ایده ای ندارد که این شخص کیست یا چه کار می کند.”

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

به گفته کمیته، این اسکاوینو بود که در پیام متنی بعدی نوشت که ترامپ اسکندر را با نام بزرگ کرده و به او دستور داده است که «روی صحنه باشد که با POTUS یا رویداد اصلی مرتبط نباشد».

به عنوان مثال، در 3 ژانویه 2020، عامل جمهوری خواه – و دوست دونالد ترامپ جونیور – آرتور شوارتز از کاترینا پیرسون، مشاور ارشد ترامپ پرسید: “چرا به مردم خود اجازه می دهیم صحنه ای را با علی اکبر و افرادی مانند آن به اشتراک بگذارند؟”

اسکندر – که نام اصلی او “علی اکبر” است – سابقه کیفری از سال 2007 داشت، زمانی که به جرم سرقت اموال مجرم شناخته شد و به 12 ماه حبس تعلیقی محکوم شد. اما بیشتر از آن، اسکندر به یک آژیتاتور راست افراطی تبدیل شده بود. پیش از 6 ژانویه، او این تئوری توطئه بی اساس را مطرح کرد که معاون رئیس جمهور کنونی کامالا هریس «سیاه پوست» نیست. و هنگامی که هتل هرینگتون درهای خود را در آستانه 6 ژانویه بست، الکساندر گفت که اگر در پاسخ به تصمیم آنها برای هتل توریستی مرکز شهر اتفاق بدی بیفتد، “از من نخواهید آن را محکوم کنم.”

جابجایی بازیگران شخصیت‌های بحث‌برانگیز کارساز نبود، و او مجبور شد این موضوع را به ترامپ، خودش در جلسه 4 ژانویه، برای “حاشیه نگاه داشتن” و منع “جنایتکاران محکوم” – که آشکارا در مورد الکساندر است – می‌پرداخت. – از آسیب رساندن به اعتبار سایر سخنرانان طرفدار ترامپ.

و در حالی که رابطه دقیق اسکندر با ترامپ – یا فقدان آن – همچنان مبهم است، یک منبع نزدیک به ترامپ اصرار داشت که آینده اسکندر در دنیای ترامپ امیدوارکننده نیست.

بر اساس سپرده‌ها و گزارش نهایی کمیته، همانطور که پیرسون به کایلی کرمر، سازمان‌دهنده در 6 ژانویه، گفت، ترامپ می‌خواست «دیوانه‌ها» – مانند الکساندر – نیز شامل شوند. رئیس‌جمهور سابق خاطرنشان کرد که پس از انتخابات، رهبران «سرقت را متوقف کنید» در صحن عمومی از ترامپ «بدخواهانه» دفاع کردند.

منبع گفت که این فعال راست افراطی “غیر مسئولانه” است و “اغلب این موضوع را درباره خود می سازد.”

در حالی که کاپیتول در محاصره بود، پیرسون یک پیام متنی به مشاور ارشد ترامپ، مکس میلر، ارسال کرد که چرا او “اینقدر جنگید تا افراد خاصی را از آن صحنه لعنتی دور نگه دارد.”

سازمان‌دهنده 6 ژانویه در حالی که کمیته مجلس پرونده خود را مطرح می‌کند، سقوط کرده است

با این حال، در حالی که بودویچ، پیرسون، شوارتز، و دیگران درباره حضور اسکندر در راهپیمایی 6 ژانویه ابراز نگرانی کردند، رئیس جمهور سابق آن را متفاوت دید.

ترامپ ظاهراً نام اسکندر را – بدون عبارات نامشخص – ادامه داد و طبق یک پیام متنی اسکاوینو دستور داد که این فعال “روی صحنه” مجاز باشد اما “با POTUS یا رویداد اصلی مرتبط نباشد.”

در تمام مدت، پیرسون همچنان به اسکندر اعتراض می کرد. او به سراغ معاون رئیس ستاد ارتباطات و دن اسکاوینو، استاد رسانه‌های اجتماعی ترامپ رفت تا این موضوع را مطرح کند که چرا نباید سخنرانان بحث‌برانگیز را شامل شود. اما طرح حذف الکساندر، جونز و راجر استون در ابتدا توسط اسکاوینو وتو شد.

معتمدین ترامپ به قدری نگران ارتباط رئیس جمهور با اسکندر بودند که علیرغم اینکه اسکندر سازمان دهنده مرکزی تجمع 6 ژانویه بود، بارها اقداماتی را برای فاصله گرفتن ترامپ از اسکندر انجام دادند.

بر اساس مجموعه اسنادی که کمیته 6 ژانویه این هفته منتشر کرد، بسیاری از وفادارترین و وفادارترین مشاوران ترامپ در صدد بودند از عدم حضور الکساندر روی میز اطمینان حاصل کنند.

سخنرانی 2 دقیقه ای کیمبرلی گیلفویل تا 6 ژانویه 60 هزار دلار ارزش داشت سازمان دهندگان رالی

(گیلفویل به نوبه خود 60000 دلار برای یک سخنرانی دو دقیقه ای در 6 ژانویه به جیب زد.)

و همچنان، علیرغم همه هشدارها، ترامپ مشاورانش را نادیده گرفت و مطمئن شد که الکساندر محل سخنرانی داشته باشد – اگر نه در 6 ژانویه در جریان تجمع ترامپ در Ellipse، حداقل در Freedom Plaza در 5 ژانویه.

میلر پاسخ داد: خدا را شکر.

شوارتز پاسخ داد: «این لعنتی عقب افتاده است.

پیرسون منصرف نشد. به گفته کمیته، او برای آخرین بار با مراجعه به رئیس کارکنان کاخ سفید، مارک میدوز، در یک پیام متنی نوشت: “چیزها دیوانه شده اند، و من شدیداً به راهنمایی نیاز دارم.”

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

ترامپ، کمک کنندگان، و سازمان دهندگان می خواهند [sic] من و این جنبشی بود که من ایجاد کردم،» او به دیلی بیست گفت. “بازنده هایی که غمگین بودند من را نمی خواستند.” او همچنین پیرسون را متهم کرد که به «روش‌های یهودی‌نشین» خود بازگشته و او را به خیانت به ترامپ متهم کرده است. او استدلال کرد: «ترامپ از من حمایت کرد. (پیرسون از اظهار نظر خودداری کرد.)

در حالی که ترامپ دیدگاه بسیار متفاوتی را در مورد اسکندر ارائه کرد، بودویچ از دل خود پیروی کرد و با استناد به تجربه ای که در دوران دانشجویی در مصر داشت، آن دو را «افراد غیرمسئول» خواند. به طور خاص، بودویچ داستانی را به کمیته گفت که چگونه یک راننده تاکسی در حدود سال 2010 پیشنهاد کرد مصر را “تا زمین” بسوزانند و بگذارند “مثل ققنوس از خاکستر بلند شود”.

در تمام این مدت، تا به امروز، اطرافیان رئیس‌جمهور سابق متقاعد شده‌اند که ترامپ نمی‌داند الکساندر کیست، علی‌رغم اینکه می‌خواهد درباره این فعال راست افراطی اطلاعات بیشتری کسب کند.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

این یکی از نکاتی است که از تعدادی از سپرده های منتشر شده توسط کمیته 6 ژانویه در روزهای اخیر منتشر شده است، و هنوز شواهد بیشتری نشان می دهد که اسکندر تا چه حد از جریان اصلی خارج شده بود حتی قبل از تبدیل شدن به تظاهرات 6 ژانویه – و ترامپ برای ارائه یک پلت فرم به راست افراطی رفت.

یکی از منابع نزدیک به ترامپ به دیلی بیست گفت: ترامپ قطعا نمی داند علی الکساندر کیست. و در حالی که الکساندر ممکن است خط مستقیمی با رئیس جمهور سابق نداشته باشد یا نداشته باشد، اما در یک مقطع، او به احتمال زیاد پس از برگزاری اعتراضی مشابه در گرجستان، چشم ترامپ را به خود جلب کرد.

نکته ای دارید؟ از اینجا برای The Daily Beast ارسال کنید

تیلور بودویچ، مشاور ارشد سابق کمپین انتخاباتی ترامپ، در میان کسانی که بی سر و صدا تلاش کردند تا از نامزدی اسکندر دفاع کنند. او در اظهارات خود با کمیته اعتراف نسبتاً صریح داشت: «نحوه صحبت علی اکبر و الکس جونز در مورد تعامل سیاسی برخلاف باور من در مورد نحوه عمل و مشارکت در گفتمان سیاسی است.

دیگران – که در آن زمان در دنیای ترامپ پیچیده شده بودند – معتقد بودند از جمله الکساندر و تحریک کننده راست افراطی الکس جونز عاقل نیستند.

به گفته کمیته، او پیامک داد: «خبر خوب این است که من توانستم دیوانه ها را از صحنه دور نگه دارم.