یک TikToker 17 ساله با انتشار پستی در مورد زندگی خود به عنوان یک برقکار مشتاق برای از بین بردن کلیشه های جنسیتی در مورد این حرفه، میلیون ها بازدید به دست آورده است.

مک گوایر نزدیک به 200000 دنبال کننده در TikTok دارد.@isabellmcguire0/TikTok

  • مک‌گوایر گفت: “من به این نظرات پاسخ نمی‌دهم. آنها فکر می‌کنند که انجام کاری که آنها به عنوان شغل مردانه می‌خوانند، برای یک زن بسیار سخت است، که آنها آن را کاملاً اشتباه می‌دانند، و مخصوصاً فکر می‌کنند که به دلیل روش من. نگاه کن، او گفت: “فقط به این دلیل که من از خودم مراقبت می کنم و زیبا به نظر می رسم به این معنی نیست که نمی توانم کار را انجام دهم.”

    حساب TikTok ایزابل مک گوایر بر سفر او به سمت برق شدن تمرکز دارد.

  • او به Insider گفت که او همچنان داستان خود را برای الهام بخشیدن به زنان دیگر برای پیوستن به این صنعت به اشتراک می گذارد.

اما ویروسی شدن برای مک گوایر آسان نبوده است، به خصوص که مردم توانایی های او را زیر سوال برده و بر اساس ظاهرش قضاوت می کنند.

یک TikToker نزدیک به 200000 دنبال کننده و میلیون ها بازدیدکننده با ویدیوهایی در مورد زندگی خود به عنوان یک برقکار مشتاق به دست آورده است که برای تلاش برای از بین بردن کلیشه های جنسیتی در مورد حرفه خود پست می کند.

او گفت: “پست کردن در TikTok و دریافت چنین واکنش خوبی شگفت‌انگیز بود. هرگز انتظارش را نداشتم، اما این چیزی است که همیشه در مورد آن صحبت کرده‌ام و خوشحالم که محتوای من الهام‌بخش دیگران است.”

علی‌رغم چالش‌ها، او قصد دارد به پست‌هایی درباره سفر خود ادامه دهد تا الهام بخش زنان دیگر باشد

این پدر مک گوایر بود که او نیز یک برق کار بود، که به او الهام داد که راه او را دنبال کند. پس از اینکه مک گوایر را به یکی از مشاغل خود برد، گفت که زنان زیادی در این صنعت وجود ندارند، و او احساس کرد که فرصتی در آنجا وجود دارد.

مک گوایر در حین تحصیل در رشته برق، با تبعیض جنسی چه در فضای مجازی و چه آفلاین مواجه شده است

مک گوایر به Insider گفت که به ساخت TikToks ادامه خواهد داد، اما جاه طلبی های گسترده تری نیز دارد: “من می خواهم شرکت خود را به نام Pink Power راه اندازی کنم. می خواهم آموزش های جامعی را برای زنان ارائه دهد و آنها بتوانند با هم به مشاغل بروند و می توانند زنان بیشتری را تشویق کنند. وارد صنعت شوید.”

مک گوایر همچنین آنچه را که به عنوان شیء انگاری و آزار جنسی در نظرات زیر برخی از ویدیوهای TikTok خود توصیف می کند، تجربه کرده است. آنها از گفتن مکرر مک گوایر که “زیبا” است تا اینکه از او بخواهند “پریز” آنها را “پریز” کند، و همچنین گفتن اینکه با او “جرقه ای” را احساس می کنند متفاوت است.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

مک‌گوایر از دیدن نظرات و پیام‌های بینندگان که می‌گویند او به افراد دیگر کمک می‌کند تا احساس «اطمینان» داشته باشند، هیجان‌زده است و امیدوار است که این امر راه را برای «زنان بیشتری در این صنعت در آینده» هموار کند.

برای داستان‌های بیشتر مانند این، پوشش تیم فرهنگ دیجیتال Insider را در اینجا بررسی کنید.

او گفت که اغلب در کار و امتحاناتش نمرات بالایی می‌گیرد، که گاهی اوقات می‌تواند همکلاسی‌های مردش را آزار دهد که به این معنی است که او شایسته این نمره نیست.

اسکرین شات هایی از TikTok ایزابل مک گوایر

او نظراتی داشت که می‌گفت باید مراقب «شکستن میخ» در حین کار باشد و این سوال را مطرح کرد که اگر مشغول فیلم‌برداری است حتی می‌تواند روی کارهای برقی تمرکز کند یا خیر.

علی‌رغم چالش‌ها، او به Insider گفت که قصد دارد به پست‌های خود ادامه دهد تا زنان دیگر را برای ورود به این صنعت الهام بخشد و تجربه “باز و صادقانه” خود را که یک برقکار زن است به اشتراک بگذارد.

مک‌گوایر همچنین نظرات منفی درباره TikTok از بینندگان دریافت می‌کند که توانایی‌ها و مهارت‌های او را به‌عنوان یک برق‌کار و اینکه آیا او می‌تواند به خوبی یک مرد این کار را انجام دهد، به ویژه اگر در حال فیلم‌برداری از TikToks از شغل برق‌کاری باشد – که هم با پدرش و هم به عنوان بخشی از آن ادامه می‌دهد، زیر سوال می‌برد. از دوره او

ایزابل مک گوایر، که 17 سال سن دارد و در منچستر، انگلستان مستقر است، به Insider گفت که در حالی که او سال ها ویدیوهای TikTok را پست می کرد، هرگز انتظار نداشت که محتوای برقی اش مانند قبل منفجر شود.

او به اینسایدر گفت، در ابتدا، نظرات منفی TikTok باعث آزار مک گوایر شد و باعث شد که احساس کند ممکن است نتواند بعداً یک برقکار شود. اما با گذشت زمان او توانست یاد بگیرد که آنها را نادیده بگیرد و روی ایجاد حرفه خود تمرکز کند. او گفت: “این کاری است که می خواهم انجام دهم. من آن را دوست دارم و می دانم که می توانم آن را انجام دهم.”

او گفت که پدرش ویدیوهای TikTok او را دوست دارد. “او فکر می کند شگفت انگیز است که چگونه منفجر شده است و چگونه مردم از آن الهام می گیرند. من زنان بسیاری را در نظرات می بینم که می گویند “اوه خدای من، من می خواهم این کار را انجام دهم.”

ویدیوهای او پرطرفدار هستند، اما می توانند به نظرات جنسی منجر شوند که تجربه آفلاین او را نیز منعکس می کند.

  • او در حال حاضر در یک کالج فنی برای تبدیل شدن به یک برقکار واجد شرایط تحصیل می کند و گفت که او “تنها دختر” کلاس خود است. او گفت: “بسیاری از بچه ها از اینکه من در آنجا بودم کاملا شوکه شده بودند.”

    خانم‌هایی هستند که مردی در خانه نمی‌خواهند یا خانم‌هایی هستند که به دلایل مذهبی نمی‌توانند مردی در خانه داشته باشند. مک گوایر به اینسایدر گفت: هر کار برقی که باید انجام شود.