یک لایحه جدید در فلوریدا باعث می شود وبلاگ نویسانی که درباره ران دیسانتیس می نویسند باید در ایالت ثبت نام کنند یا جریمه شوند.

قانون پیشنهادی هنوز به رای گذاشته نشده است. مشخص نیست که آیا DeSantis شخصاً از لایحه Brodeur حمایت می کند یا خیر.

ران کوبی، وکیلی در نیویورک که در زمینه آزادی بیان متخصص است، به NBC News گفت که پیشنهاد برودر متمم اول را نقض می کند.

این پیشنهاد که محدودیت های بیشتری برای افرادی که در مورد DeSantis می نویسند اعمال شود، در تضاد مستقیم با پیام فرماندار است که فلوریدا باید تا حد امکان آزادی داشته باشد. در ماه ژوئیه، Insider یک صفحه جمع آوری کمک مالی از DeSantis دید که در آن او یک “کارت عضویت تیم آزادی” طلایی را می فروخت.

وبلاگ نویسان همچنین باید در صورت نوشتن مطالبی در مورد معاون فرماندار فلوریدا، یک افسر کابینه یا هر یک از اعضای مجلس قانونگذاری فلوریدا، در ایالت ثبت نام کنند.

لایحه جدیدی که در فلوریدا ارائه شده است، هر وبلاگ نویسی را که در مورد فرماندار ران دیسانتیس می نویسد ملزم می کند در ایالت ثبت نام کند.

یک سناتور فلوریدا لایحه ای را ارائه کرد که بر اساس آن هر کسی که درباره DeSantis وبلاگ می نویسد باید در ایالت ثبت نام کند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    SB 1316 موظف است که وبلاگ نویسان باید ظرف پنج روز از اولین پست خود ثبت نام کنند.

  • کوبی به NBC News گفت: “ما روزنامه نگاران را ثبت نام نمی کنیم. افرادی که می نویسند را نمی توان مجبور به ثبت نام کرد.”

    این لایحه در سنای فلوریدا در 28 فوریه توسط جیسون برودر، قانونگذار حزب جمهوری خواه ارائه شد. SB 1316 از هر وبلاگ نویسی که در مورد DeSantis می نویسد – و برای کار خود پول دریافت می کند – می خواهد که در کمیسیون اخلاق ایالتی یا دفتر خدمات قانونی فلوریدا ثبت نام کند. آنها باید این کار را ظرف پنج روز پس از اولین پست خود انجام دهند.

    قانون پیشنهادی هنوز به رای گیری گذاشته نشده است و مشخص نیست که آیا DeSantis از آن حمایت می کند یا خیر.

  • SB 1316 در صورتی که وبلاگ نویسان در مورد مقامات منتخب بنویسند، از جمله میزان پرداختی که برای مقالات خود دریافت کرده اند، به نزدیکترین 10 دلار و نام “فرد یا نهاد” که به آنها پول پرداخت کرده است، موظف است که گزارش های ماهانه درباره کار خود را ارسال کنند.

    نمایندگان Brodeur و DeSantis بلافاصله به درخواست های Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    این لایحه پیشنهاد می کند نویسندگانی که گزارش های خود را به موقع ارسال نمی کنند باید روزانه 25 دلار جریمه شوند. در این لایحه آمده است که یک وبلاگ نویس حداکثر 2500 دلار جریمه می شود.

    ACLU فلوریدا، بنیاد اصلاحیه اول، و پروژه اصلاحیه اول ماریون بی برکنر در دانشگاه فلوریدا بلافاصله به درخواست‌های اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    ران دیسانتیس

    به نظر می رسد قانون پیشنهادی برودر برای سازمان های خبری اعمال نمی شود، اما در عوض وبلاگ نویسان فردی را که در مورد DeSantis و سایر مقامات می نویسند، هدف قرار می دهد.

    برودر به وب‌سایت Florida Politics گفت که معتقد است «وبلاگ‌نویس‌های پولی لابی‌هایی هستند که به جای صحبت کردن می‌نویسند».

    ران دیسانتیس فرماندار فلوریداپل هنسی / تصاویر سوپا / لایت راکت از طریق گتی ایماژ