کمپین بایدن می گوید فلوریدا را در سال 2024 “پیروز” می بیند

بر خلاف انتظارات، جو بایدنکمپین می‌گوید که در فلوریدا یک گلوله دارد.

دونالد ترامپ دو بار برنده این ایالت شده است و به نظر می رسید که پیروزی نزدیک به 20 امتیازی فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس در سال 2022، ایالت را به عنوان پناهگاهی امن برای جمهوریخواهان مستحکم کند. اما کمپین بایدن می‌گوید که مسیری برای پیروزی در ماه نوامبر در آنجا دارد – که تا حد زیادی بر اساس جایگاه منحصر به فرد این ایالت در بحث سقط جنین ایجاد شده است – و قصد دارد سیاست‌های دولت را با آنچه «برنامه سیاسی سمی» حزب جمهوری‌خواه در آنجا می‌خواند، مقایسه کند.

جولی چاوز رودریگز، مدیر ستاد انتخاباتی بایدن، «اشتباه نکنید: فلوریدا ایالتی نیست که به راحتی پیروز شود، اما برای پرزیدنت بایدن، ایالتی قابل پیروزی است، به ویژه با توجه به کمپین ضعیف ترامپ که دارای پول نقد است و آسیب پذیری های جدی در ائتلاف او. در یادداشتی که ابتدا با NBC News به اشتراک گذاشته شد نوشت.

بین پیروزی تاریخی بزرگ دیسانتیس در انتخابات میاندوره ای 2022 و این واقعیت که جمهوری خواهان به سرعت بیش از 800000 نفر در ثبت نام رای دهندگان برتری نسبت به دموکرات ها به دست آورده اند، فلوریدا نام قدیمی خود را به عنوان “بزرگترین ایالت نوسانی ملت” از دست داده است. دیگر به عنوان یک ایالت میدان جنگ به شدت مورد مناقشه تلقی نمی شود.

با این حال، تیم بایدن معتقد است که سقط جنین، در کنار سایر مسائل، به آن توانایی رقابت بیشتر در ایالت را می دهد. روز دوشنبه، دادگاه عالی ایالتی با رأی گیری موافقت کرد که اجازه سقط جنین تا 24 هفته را می دهد، زمانی که امکان زنده ماندن در خارج از رحم وجود دارد، و گفت که ممنوعیت 15 هفته ای سقط جنین فعلی فلوریدا طبق قانون اساسی است، به این معنی که یک سقط جنین شش هفته ای به تازگی تصویب شده است. ممنوعیت اکنون می تواند اعمال شود.

این یادداشت خاطرنشان می کند که “حقوق سقط جنین در این دوره انتخاباتی در فلوریدا مهم خواهد بود.”

در این یادداشت در رابطه با ممنوعیت شش هفته‌ای سقط جنین که اکنون به فلوریدا آمده است، آمده است: «این ممنوعیت جدید و شدید سقط جنین – ممنوعیتی که دونالد ترامپ شخصاً راه را برای آن هموار کرد – اکنون برای کل جنوب شرق ممنوعیت محسوب می‌شود. زنانی که در سراسر منطقه نیاز به مراقبت های باروری دارند، اکنون با انتخابی روبرو هستند که زندگی خود را به خطر بیندازند یا صدها یا هزاران مایل را برای مراقبت طی کنند.»

دموکرات ها امیدوارند که موضوع سقط جنین به نامزدهای آنها در فلوریدا کمک کند تا در رای گیری بالا و پایین کنند. نظرسنجی دانشگاه فلوریدا شمالی در نوامبر نشان داد که 62 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به قانون سقط جنین «آری» رأی خواهند داد، که برای تصویب به تأیید 60 درصد نیاز دارد.

هفته گذشته، کمپین بایدن تیم رهبری خود را در این ایالت راه اندازی کرد، از جمله کهنه سربازان فلوریدا، جاسمین برنی کلارک، فیلیپ جرز و جکی لی. اما دستیاران رده بالای ترامپ نیز تجربه قابل توجهی در فلوریدا دارند – به ویژه مشاور ارشد سوزی وایلز و جیمز بلر، دستیار قدیمی ترامپ که اخیراً مدیر سیاسی کمیته ملی جمهوری خواهان شد.

جمهوری خواهان فلوریدا به طور فزاینده ای اعتماد به نفس خود را افزایش داده اند زیرا تمام جنبه های قدرت سیاسی در ایالت را کنترل می کنند و مزیت قاطع آنها در ثبت نام رای دهندگان همچنان در حال افزایش است.

ایوان پاور، رئیس جمهوری خلق ایالت، گفت: «به نظر می‌رسد تنها چیزی که این روزها در جهان ثابت است این است که دموکرات‌ها ادعا می‌کنند که به نحوی برای پیروزی در فلوریدا شانسی خواهند داشت». مردم فلوریدا سیاست های چپ رادیکال جو بایدن را رد کرده اند. به همین دلیل است که جمهوری خواهان تنها در چهار سال از 100000 رای دهنده خالص به امتیاز نزدیک به 900000 رسیده اند.

وی افزود: «مطمئن باشید، فلوریدا در ماه نوامبر یک پیروزی چشمگیر برای رئیس جمهور ترامپ و تیم جمهوریخواه ما به ارمغان خواهد آورد.»

سخنگوی کمپین بایدن بودجه مشخص یا مبلغ دقیقی را که کمپین تا به امروز در فلوریدا خرج کرده است را اعلام نکرد، اما شامل تبلیغات تلویزیونی و دیجیتالی متمرکز بر جمعیت اصلی اسپانیایی تبار این ایالت به عنوان بخشی از آگهی ایالتی 30 میلیون دلاری بود که قبلاً خریداری کرده بود. امسال، و می گوید که راه های متعددی برای پیروزی مجدد در انتخابات دارد.

چاوز رودریگز نوشت: “این شامل سرمایه گذاری در فلوریدا به عنوان راهی برای پیروزی است: ایالتی که پرزیدنت بایدن داستانی قانع کننده از نتایج برای گفتن دارد.”

این کمپین قصد دارد ترامپ را به یک سری اقدامات سیاستی که توسط دیسانتیس و قانون‌گذاری تحت سلطه جمهوری‌خواهان فلوریدا در سال‌های اخیر تصویب شده است، از جمله ممنوعیت سقط جنین در ایالت، سیم‌کشی مجدد سیستم آموزشی این ایالت – که پرچم‌گذاری کتاب‌ها را برای مردم آسان‌تر می‌کند، منحرف کند. در کتابخانه‌های مدارس، آنها می‌خواهند ممنوع شوند – و آنهایی که جوامع LGBTQ ایالت را هدف قرار داده‌اند.

تیم بایدن می‌خواهد این اقدامات را در کنار مواردی مانند فلوریدا که در ثبت نام قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه در کشور پیشرو است و اینکه ایالت ۱۵.۶ میلیارد دلار از لایحه زیرساخت‌های رئیس‌جمهور برای تامین مالی ۵۸۱ پروژه دریافت کرده است، کنار هم بگذارد.

تقویت تلاش‌های بایدن در ایالتی که بسیاری آن را در بازی نمی‌دانند، مزیت نقدی گسترده دموکرات‌ها نسبت به ترامپ و کمیته‌های ملی جمهوری‌خواهان است. در آغاز ماه مارس، دموکرات ها 155 میلیون دلار در بانک داشتند، در حالی که 42 میلیون دلار در اختیار عملیات ترامپ بود.

این به بایدن این امکان را می دهد که حداقل به فکر تلاش برای گسترش نقشه در فلوریدا باشد و جمهوری خواهان را وادار کند که به طور بالقوه منابعی را که در این ایالت ندارند خرج کنند.

چاوز رودریگز نوشت: «از ممنوعیت ظالمانه و خطرناک سقط جنین و حملات آشکار به سالمندان گرفته تا هزینه های سرسام آور ناشی از سیاست جمهوری خواهان، برنامه دونالد ترامپ به طور منحصر به فردی در بین رای دهندگانی که در این انتخابات در ایالت آفتاب تصمیم خواهند گرفت، منفور است. کمپین ما آماده است و آماده استفاده از فرصت است.»

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع