مخازن سهام ترامپ رسانه به عنوان پرونده جدید نشان می دهد زیان های سنگین، “ریسک های بزرگتر” در مورد دخالت ترامپ

گروه رسانه و فناوری ترامپ (DJT)، شرکت مادر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ترامپ، Truth Social، در معاملات ظهر روز دوشنبه پس از اولین نمایش پرفروش خود در هفته گذشته، بیش از 22 درصد سقوط کرد.

افت سهام پس از تشکیل پرونده نظارتی به روز شده در اوایل روز دوشنبه رخ داد که نشان می داد شرکت متحمل ضررهای سنگینی شده و با “ریسک های بزرگتر” مرتبط با پیوندهای رئیس جمهور سابق با این پلتفرم مواجه است.

بر اساس این پرونده، ترامپ Media گزارش داد که فروش کمی بیش از 4 میلیون دلار به دلیل زیان خالص به 60 میلیون دلار برای کل سال منتهی به 31 دسامبر رسیده است.

در این پرونده آمده است: «TMTG در طول تاریخ متحمل زیان های عملیاتی و جریان های نقدی منفی ناشی از فعالیت های عملیاتی شده است.

TMTG انتظار دارد تا در آینده قابل پیش‌بینی متحمل زیان‌های عملیاتی و جریان‌های نقدی منفی ناشی از فعالیت‌های عملیاتی شود، زیرا در تلاش برای گسترش پایگاه کاربران خود و جذب شرکای پلتفرم و تبلیغ‌کنندگان بیشتر است.

Truth Social از زمان آغاز به کار حدود 9 میلیون کاربر را جذب کرده است. اما موفقیت آن تا حد زیادی به “شهرت و محبوبیت” رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ بستگی دارد.

این شرکت با اشاره به خطراتی که شامل آزار و اذیت تبلیغ‌کنندگان و انتقاد از شیوه‌های اعتدال Truth Social است، گفت: «TMTG ممکن است در معرض خطرات بیشتری نسبت به پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی معمولی باشد، زیرا تمرکز پیشنهادات آن و دخالت رئیس جمهور ترامپ است.

اگر محبوبیت پرزیدنت ترامپ کاهش یابد، ممکن است ارزش برند TMTG کاهش یابد.

نکته قابل توجه، رسانه ترامپ فاش کرد که به شدت به تبلیغات متکی است و فروش آگهی‌ها به «اکثریت قابل توجهی از درآمد ما» کمک می‌کند.

“اگر کاهش تعداد کاربران یا کاهش تعامل کاربر را تجربه کنیم، از جمله در نتیجه از دست دادن افراد و نهادهای برجسته ای که در Truth Social محتوا تولید می کنند، ممکن است تبلیغ کنندگان Truth Social را برای بازاریابی خود جذاب نبینند. این شرکت هشدار داد که ممکن است مخارج آنها را با ما کاهش دهد که به نتایج تجاری و عملیاتی ما آسیب می رساند.

این پرونده همچنین نشان داد که سهامداران هنوز در معرض یک دوره 6 ماهه قفل قبل از فروش یا انتقال سهام هستند.

ترامپ تقریباً 60 درصد از سهام Truth Social را در اختیار دارد، سهامی که در حال حاضر بیش از 3 میلیارد دلار در سطوح فعلی معاملات ارزش دارد.

فرصت نقدینگی از طریق فروش بخشی از سهام خود در این شرکت می تواند به رئیس جمهور سابق کمک کند، زیرا او با جریمه تقلب 454 میلیون دلاری روبرو است و با کمبود جمع آوری کمک های مالی پیش از مسابقه مجدد انتخاباتی خود در سال 2024 با بایدن دست و پنجه نرم می کند.

تنها استثنا برای دوره قفل شدن در صورتی است که هیئت مدیره شرکت به ایجاد یک معافیت ویژه رأی دهد. اگرچه ممکن است، کارشناسان هفته گذشته به Yahoo Finance گفتند که این تلاش احتمالاً منجر به شکایت های متعدد از طرف سهامداران عمومی خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده پس از جلسه دادگاه خود به وال استریت 40 می‌رسد تا تاریخ محاکمه‌اش را به اتهام سرپوش گذاشتن بر پرداخت‌های غیرحرفه‌ای مرتبط با روابط خارج از ازدواج در شهر نیویورک در 25 مارس 2024 تعیین کند. ترامپ امروز در نیو با دو بحران حقوقی مواجه است. یورک، جایی که او می‌توانست شاهد مصادره احتمالی اموال داستانی خود به دلیل جریمه هنگفت باشد، زیرا او به طور جداگانه برای به تاخیر انداختن محاکمه جنایی حتی بیشتر مبارزه می‌کرد.  (عکس از Charly TRIBALLEAU / AFP) (عکس از CHARLY TRIBALLEAU/AFP از طریق Getty Images)دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده پس از جلسه دادگاه خود به وال استریت 40 می‌رسد تا تاریخ محاکمه‌اش را به اتهام سرپوش گذاشتن بر پرداخت‌های غیرحرفه‌ای مرتبط با روابط خارج از ازدواج در شهر نیویورک در 25 مارس 2024 تعیین کند. ترامپ امروز در نیو با دو بحران حقوقی مواجه است. یورک، جایی که او می‌توانست شاهد مصادره احتمالی اموال داستانی خود به دلیل جریمه هنگفت باشد، زیرا او به طور جداگانه برای به تاخیر انداختن محاکمه جنایی حتی بیشتر مبارزه می‌کرد.  (عکس از Charly TRIBALLEAU / AFP) (عکس از CHARLY TRIBALLEAU/AFP از طریق Getty Images)

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده پس از جلسه دادگاه خود به وال استریت 40 می‌رسد تا تاریخ محاکمه‌اش را به اتهام سرپوش گذاشتن بر پرداخت‌های خنثی مرتبط با روابط خارج از ازدواج در شهر نیویورک در 25 مارس 2024 تعیین کند. (عکس از چارلی TRIBALLEAU/AFP از طریق گتی ایماژ) (چارلی تریبلیو از طریق گتی ایماژ)

ترامپ مدیا پس از ادغام با خودروی خرید ویژه Digital World Acquisition Corp در معامله ای که اواخر ماه گذشته توسط سهامداران تصویب شد، در نزدک به صورت عمومی عرضه شد.

رئیس‌جمهور سابق Truth Social را پس از اخراج برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مهم مانند فیس‌بوک و توییتر، پلتفرمی که اکنون به نام X شناخته می‌شود، پس از شورش‌های 6 ژانویه سال 2021 در کنگره تأسیس کرد. ترامپ از آن زمان به این پلتفرم‌ها بازگشته است.

در این پرونده، Truth Social هدف خود را مبنی بر فراهم کردن “خانه” برای تولیدکنندگان محتوای لغو شده و فضایی برای برگزاری “مکالمه جهانی صادقانه بدون ترس از سانسور یا لغو” به دلیل دیدگاه‌های سیاسی حفظ کرد.

کانال الکساندرا یک گزارشگر ارشد در یاهو فاینانس است. او را در X دنبال کنید @allie_canal، لینکدین، و به او به آدرس [email protected] ایمیل بزنید.

برای دریافت آخرین اخبار بازار سهام و تجزیه و تحلیل عمیق، از جمله رویدادهایی که سهام را جابجا می کنند، اینجا را کلیک کنید

آخرین اخبار مالی و تجاری را از Yahoo Finance بخوانید

منبع