چگونه پرزیدنت بایدن یک سال پس از جنگ روسیه یک سفر مخفیانه به اوکراین را انجام داد

کاروان بایدن سپس به سمت ایستگاه قطار Przemysl Główny حرکت کرد، جایی که او سوار یکی از هشت واگن قطار شد که – آبی با نوار زرد در وسط – شبیه قطارهایی بود که پناهندگان اوکراینی را به لهستان می برد.

پرزیدنت جو بایدن با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی در قطار نشسته است در حالی که سخنرانی خود را به مناسبت یک سالگی جنگ در اوکراین پس از دیدار غیرمنتظره با رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی، دوشنبه، 20 فوریه 2023، در کیف انجام می دهد. .  (AP Photo/ Evan Vucci, Pool) ORG XMIT: UAEV180

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: جنگ اوکراین و روسیه: برنامه ریزی برای سفر مخفیانه بایدن به کیف



منبع

یک سال بعد، کیف ایستاده است. و اوکراین ایستاده است. بایدن گفت دموکراسی پابرجاست.

سالیوان گفت که به روسیه اطلاع داده شده است که بایدن «چند ساعت قبل از عزیمت به منظور رفع منازعه» به کیف سفر خواهد کرد. سالیوان به دلیل “ماهیت حساس این ارتباطات” جزئیاتی در مورد پیام و پاسخ روسیه ارائه نکرد.

بایدن و زلنسکی بعداً از کلیسای جامع گنبد طلایی سنت مایکل بازدید کردند و حدود 10 دقیقه را در داخل آن گذراندند، زیرا آژیرهای حمله هوایی در بیرون به صدا درآمد. آنها سپس برای تجلیل از سربازان کشته شده کشور، تاج گلی بر دیوار یادبود گذاشتند.

نمایش چشمگیر همبستگی با اوکراین نقطه اوج ماه ها برنامه ریزی تیم کوچکی از مقامات دولتی بود. تصمیم نهایی در جلسه روز جمعه در دفتر بیضی شکل گرفته شد تا پیش از یک سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین، سفری محرمانه به اوکراین جنگ زده ادامه دهد.

بایدن، یک عاشق معروف قطار، سپس به احتمال زیاد سوار قطار شد مهم ترین سفر زندگی او: یک سفر 10 ساعته در نیمه شب به کشوری ویران شده توسط جنگ، رسیدن به ایستگاه کیف-پاساژیرسکی حدود ساعت 8 صبح به وقت محلی. بریجت برینک، سفیر ایالات متحده در اوکراین، برای استقبال از رئیس جمهور آنجا بود.

بایدن پس از خروج از قطار گفت: «خوب است که به کیف بازگشتم.

بیشتر: جو بایدن در یک بازدید غافلگیرکننده در خیابان های کیف قدم می زند: “آمریکایی ها در کنار شما ایستاده اند”

جو بایدن، رئیس‌جمهور اوکراین، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کلیسای جامع گنبد طلایی سنت مایکل در طی یک بازدید از پیش اعلام نشده در کیف، اوکراین قدم می‌زند.

در حالی که بایدن در اقیانوس اطلس پرواز می کرد، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی، در برنامه های گفتگوی تلویزیونی صبح یکشنبه به دور آن رفت و هیچ اشاره ای به فرود بایدن در صبح روز بعد در اوکراین نکرد.

این تصویر جزوه که توسط سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین در 20 فوریه 2023 گرفته شده و منتشر شده است، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را هنگام بازدید از کلیسای جامع گنبد طلایی سنت مایکلز در کیف نشان می دهد.

سالیوان گفت: «سفر از واشنگتن، سفری پر از انتظار واقعی بود که این لحظه مهمی است، و اینکه رئیس جمهور در حال قیام است و احساس می‌کند ماموریت مهمی برای انجام دارد و مشتاق انجام آن است.»

این ماموریت تاریخی خطرات خارق العاده ای را به همراه داشت. اگرچه رؤسای جمهور دونالد ترامپ و باراک اوباما سفرهای غیرمنتظره ای به افغانستان و عراق داشتند، اما این اولین سفر ریاست جمهوری به منطقه جنگی بود که ایالات متحده در آن حضور نظامی نداشت.

پرزیدنت جو بایدن با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی در قطار نشسته است در حالی که سخنرانی خود را به مناسبت یک سالگی جنگ در اوکراین پس از دیدار غیرمنتظره با رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی، دوشنبه، 20 فوریه 2023، در کیف انجام می دهد. . (AP Photo/ Evan Vucci, Pool) ORG XMIT: UAEV180

بایدن 10 ساعت با قطار به اوکراین می‌رود

بایدن در اظهارات مشترک با زلنسکی، 460 میلیون دلار کمک امنیتی اضافی به اوکراین متعهد شد. این دیدار پس از دیداری انجام شد که در آن دو رهبر درباره گام‌های بعدی جنگ که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هیچ نشانه‌ای از پایان آن نشان نداده است، بحث کردند.

به دلایل امنیتی، دو خبرنگاری که با بایدن سفر کردند – یک گزارشگر از وال استریت ژورنال و یک خبرنگار از آسوشیتدپرس – توافق کردند که به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ درباره تحرکات بایدن ارائه نکنند. کاخ سفید از بحث در مورد تدارکات کامل سفر بایدن تا پایان آن خودداری کرده است.

حتی در دستورالعمل رسمی خود، کاخ سفید تاکید کرد که بایدن عصر دوشنبه عازم لهستان خواهد شد.

جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی، گفت که این دیدار با مشارکت کاخ سفید، شورای امنیت ملی، پنتاگون، سرویس مخفی و جامعه اطلاعاتی “به طور دقیق طی یک دوره چند ماهه” برنامه ریزی شده بود.

مشارکت: آسوشیتدپرس

پس از بازدید از سفارت آمریکا در کیف در ظهر به وقت محلی، بایدن وارد کاروان موتوری شد و تقریباً 45 دقیقه بعد شروع به چرخیدن کرد. به مکان نامعلوم او کیف را ترک کرد و در ساعت 10:04 شب به وقت محلی با همان قطاری که به اوکراین رفت به لهستان بازگشت.

بیشتر: بایدن در کیف، ژاپن کمک می کند و پوتین با “دادگاه مردم” روبرو می شود: به روز رسانی زنده اوکراین

رئیس جمهور جو بایدن پس از یک سفر غیرمنتظره در سکوی قطار قدم می زند تا با رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی دیدار کند.

بایدن در ساعت 9 صبح به وقت محلی در کنار رئیس جمهور اوکراین ولودیمر زلنسکی که 30 دقیقه پیش از آن در کاخ مارینکسی از او استقبال کرده بود، گفت: «من فکر می‌کردم مهم است که هیچ شکی در مورد حمایت آمریکا از اوکراین در جنگ وجود نداشته باشد. اقامتگاه رسمی رئیس جمهور

این سفر مخفی تقریباً 20 ساعت زودتر آغاز شد، زمانی که – در انحراف از برنامه عمومی بایدن – رئیس جمهور حدود ساعت 4 صبح یکشنبه به وقت شرق به پایگاه نیروی هوایی اندروز وارد شد. او به همراه دو خبرنگار و گروه کوچکی از مقامات کاخ سفید از جمله جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی و جن اومالی دیلون، معاون رئیس ستاد، سوار بر ایر فورس وان شد.

ایر فورس وان اولین بار در ساعت 5:13 بعد از ظهر یکشنبه شب به وقت محلی در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان فرود آمد و کمی بیش از یک ساعت قبل از پرواز به لهستان زمین گیر شد. بایدن ساعت 7:57 عصر یکشنبه به وقت محلی وارد فرودگاه رززوو-جاسونکا در جنوب شرقی لهستان شد.

زلنسکی در حالی که بیرون از کاخ به بایدن سلام کرد، گفت: «از اینکه آمدید متشکرم. این گفتگو ما را به پیروزی نزدیک‌تر می‌کند.»

در حالی که اکثر واشنگتن خواب بودند، جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن حدود ساعت 8 صبح دوشنبه به وقت محلی با قطاری که یک شبه از همسایه حرکت می کرد، وارد کیف شد. لهستان

فاینر گفت بایدن به طور کامل در مورد هر مرحله از برنامه و هرگونه احتمال احتمالی مطلع شده است. او گفت که تصمیم نهایی برای رفتن به کیف روز جمعه در جمعی در دفتر بیضی شکل گرفته شد.

بدیهی است که همه اینها بین کاخ سفید و بالاترین سطوح دولت اوکراین که در میزبانی از بازدیدکنندگان سطح بالا کاملاً ماهر شده اند، بسیار نزدیک بوده است، هرچند که چنین نیست.

پرزیدنت جو بایدن، چپ میانه، در طی یک بازدید از پیش اعلام نشده در کیف، اوکراین، دوشنبه، 20 فوریه 2023، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کاخ ماریینسکی دیدار کرد.

رئیس جمهور جو بایدن پس از یک سفر غیرمنتظره در سکوی قطار قدم می زند تا با رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی دیدار کند.

پرزیدنت جو بایدن، چپ میانه، در طی یک بازدید از پیش اعلام نشده در کیف، اوکراین، دوشنبه، 20 فوریه 2023، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کاخ ماریینسکی دیدار کرد.

بیشتر: بایدن در اوکراین: عکس های رئیس جمهور در کیف را نزدیک به یک سال پس از حمله روسیه ببینید

این تصویر جزوه که توسط سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین در 20 فوریه 2023 گرفته شده و منتشر شده است، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را هنگام بازدید از کلیسای جامع گنبد طلایی سنت مایکلز در کیف نشان می دهد.

ایالات متحده به روسیه در مورد سفر با هدف “عدم منازعه” هشدار داد

بایدن سپس با پرواز کوتاهی به ورشو رفت و در آنجا با آندری دودا، رئیس جمهور لهستان دیدار خواهد کرد و سه شنبه شب در یک سالگرد جنگ روسیه در اوکراین سخنرانی خواهد کرد.

سفر بایدن به کیف ماه ها “با دقت برنامه ریزی شده” باشد

بایدن که رنگ های اوکراین را با کراوات راه راه آبی و زرد پوشانده بود، حدود پنج ساعت را در کیف گذراند تا به لهستان برود، جایی که مقامات کاخ سفید هفته گذشته اصرار داشتند که تنها مقصد بایدن در طول سفر سه روزه او به اروپا باشد.

در توییتر joeygarrison@ به Joey Garrison برسید

جو بایدن، رئیس‌جمهور اوکراین، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کلیسای جامع گنبد طلایی سنت مایکل در طی یک بازدید از پیش اعلام نشده در کیف، اوکراین قدم می‌زند.

بایدن کی عازم کیف شد؟