پس از یک جلسه توجیهی محرمانه، رامنی از مدیریت بایدن در مورد حمله بالون جاسوسی چین حمایت کرد.


دیر  میت رامنی

سناتور میت رامنی. (درو انگرر/گتی ایماژ)

سناتور میت رامنی با بسیاری از همکاران جمهوری خواه خود در روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که پس از یک جلسه توجیهی طبقه بندی شده درباره حمله بالون چین به حریم هوایی آمریکا در هفته گذشته، دولت بایدن، ارتش آمریکا و سازمان های اطلاعاتی به درستی با این وضعیت برخورد کردند.

من معتقدم که دولت، رئیس جمهور، سازمان های نظامی و اطلاعاتی ما ماهرانه و با دقت عمل کردند. در عین حال، توانایی های آنها فوق العاده چشمگیر است. رامنی به مانو راجو از CNN گفت.

این ارزیابی در تضاد با سیل انتقاداتی است که بسیاری از جمهوری خواهان به رئیس جمهور بایدن وارد کرده اند. قبل از جلسه توجیهی طبقه بندی شده روز پنجشنبه با قانونگذاران، احساسات اصلی منتقدان جمهوری خواه رئیس جمهور این بود که بایدن به پنتاگون دستور می داد که بالون را قبل از عبور از کشور شلیک کند، نه پس از پاکسازی خط ساحلی کارولینای جنوبی.

ما باید این بالون را بر فراز جزایر آلوتین پرتاب می کردیم. سناتور تام کاتن، عضو کمیته خدمات مسلح سنا در فاکس نیوز یکشنبه گفت: ما هرگز نباید اجازه عبور از کل قاره ایالات متحده را می دادیم.

جیم جردن، نماینده ایالت اوهایو، که ریاست کمیته قضایی مجلس نمایندگان را بر عهده دارد، روز دوشنبه انتقاد مشابهی را ارائه کرد.

مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه، که با یک بادکنک سفید در اشاره آشکار به این حادثه قبل از رفتن به سخنرانی دولت اتحادیه عکس گرفت، به ویژه در انتقاد خود از رئیس جمهور بسیار جدی بوده است.

او روز شنبه در توییتی نوشت: «مدیر بایدن به بالون جاسوسی چین اجازه داد تا کل ایالات متحده را طی کند و اطلاعاتی را در زیرساخت‌های نظامی حیاتی ما جمع‌آوری کند، در حالی که کل کشور فریاد می‌زدند که آن را ساقط کنند، قبل از اینکه سرانجام آن را سرنگون کنند.» بایدن از توقف چین خودداری کرد.

مقامات وزارت امور خارجه روز پنجشنبه گفتند که بقایای بالون جاسوسی ساقط شده حاوی تجهیزاتی است که “احتمالاً قادر به جمع آوری و مکان یابی ارتباطات است” و این بخشی از یک عملیات نظارتی چینی است که ماموریت های مشابهی را در بیش از 40 کشور انجام داده است.

ژنرال گلن وان هرک، فرمانده فرماندهی شمال آمریکا و فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD)، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که بالونی که بر فراز ایالات متحده پرواز کرد 200 فوت ارتفاع داشت. VanHerck گفت که محموله آن بیش از 2000 پوند تخمین زده شده است.

در حالی که مشخص نیست چه اطلاعات جدیدی در جلسه توجیهی محرمانه روز پنجشنبه به قانونگذاران داده شده است، رامنی حداقل از شنیده هایش راضی به نظر می رسد.

“آیا همه چیز 100٪ درست انجام شد؟ من نمی توانم تصور کنم که تقریباً در مورد هر کاری که ما انجام می دهیم چنین باشد. رامنی به سی‌ان‌ان گفت، اما من با اعتماد به‌نفس‌تر آمدم.





منبع