پس از موفقیت در میشیگان، جنبش اعتراضی بایدن به سمت جورجیا حرکت کرد

یک جنبش اعتراضی در گرجستان – یک ایالت نوسانی که پرزیدنت بایدن در سال 2020 با اختلاف اندکی برنده شد – به دنبال اعمال فشار بر رئیس فعلی به دلیل حمایتش از اسرائیل قبل از انتخابات مقدماتی دموکرات ها در 12 مارس است.

روز دوشنبه، گروهی از گروه های چند دینی و چند نژادی به نام ائتلاف گوش دادن به جورجیا، کمپین Leave It Blank را راه اندازی کردند، که از رای دهندگان می خواهد سه شنبه آینده یک برگه رای خالی ارائه دهند. این فشار به دنبال تلاش مردمی مشابه – گوش دادن به میشیگان – انجام می شود که در آن بیش از 100000 رای دهنده در ماه گذشته برگه های رای خود را “غیرمتعهد” علامت گذاری کردند.

حمایت بایدن از جنگ اسرائیل در غزه، جایی که بیش از 30000 فلسطینی در پنج ماه گذشته کشته شده‌اند، موضوع اصلی اختلاف رای‌دهندگان دموکرات بوده است. بر اساس نظرسنجی اخیر رویترز/ایپسوس، اکثریت دموکرات ها طرفدار نامزدی برای ریاست جمهوری هستند که از کمک نظامی به اسرائیل حمایت نمی کند.

ائتلاف گوش دادن به جورجیا متشکل از حدود 300 نفر از گروه هایی از جمله کمیته اقدام مسلمانان جورجیا، صدای یهودی برای اقدام صلح و عرب آمریکایی 4Ward، نارضایتی فزاینده در میان رای دهندگانی را که به بایدن با 11800 رای در سال 2020 به پیروزی در ایالت کمک کردند، نشان می دهد. حدود 57000 رای. آمریکایی های عرب در گرجستان زندگی می کنند و شرکت کنندگان در ائتلاف امیدوارند تلاش آنها 1200 برگه رای خالی به دست آورد که معادل آرای مورد نیاز برای 10 درصد حاشیه پیروزی برای بایدن است.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ ایالتی جورجیا، این گروه اظهار امیدواری کرد که این تلاش به عنوان زنگ خطری برای حزب دموکرات و رئیس جمهور بایدن باشد، که به گفته آنها در صورت عدم انجام این کار در خطر شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2024 قرار دارد. خواستار آتش بس در غزه

ادوارد احمد میچل، وکیل حقوق مدنی و عضو هیئت مدیره Cair Action – یک بازوی سیاسی جدید شورای روابط آمریکایی-اسلامی – در این کنفرانس گفت: “مردم گرجستان نمی خواهند که دلارهای مالیاتی ما در خارج از کشور برای تامین مالی یک نسل کشی هزینه شود.” . “ما می خواهیم دلارهای مالیاتی خود را در خانه خرج کنیم و به مردم در سراسر ایالتمان کمک کنیم.”

مربوط: “بایدن باید طرفدار صلح باشد”: کمپین ضدجنگ میشیگان از آرای عظیم استقبال می کند

سازمان‌دهندگان جورجیا از نزدیک با بنیان‌گذاران Listen to Michigan همکاری کردند تا از پیام‌های مشابه بین کمپین‌ها اطمینان حاصل کنند و استراتژی‌های موثری را بیاموزند. فعالان میشیگان بر نیاز به بانکداری تلفنی تاکید کردند که گروه‌های صدای یهودی برای صلح و گروه‌های آمریکایی مسلمان این هفته در جورجیا آغاز کردند. این گروه همچنین قصد دارد این خبر را از طریق رسانه های اجتماعی منتشر کند.

تلاش مشابهی در ماه گذشته در مینه سوتا آغاز شد، جایی که حدود 19 درصد از رای دهندگان روز سه شنبه رای بدون تعهد به صندوق انداختند. فعالان واشنگتن، کارولینای شمالی، ماساچوست و کلرادو نیز کمپین های اعتراضی را تشکیل دادند و اخیراً بزرگترین گروه سوسیالیست کشور، سوسیالیست های دموکرات آمریکا تایید شده است جنبش ملی

غاده النجار، سازمان‌دهنده و عضو ائتلاف فلسطینی آمریکایی، در انتخابات 2020 برای بایدن کمپین کرد، اما در طول کنفرانس گفت که احساس می‌کند «سیاست‌های (رئیس‌جمهور) در غزه به او خیانت کرده‌اند.

او گفت که بیش از 75 نفر از اعضای خانواده النجار از ماه اکتبر تاکنون کشته شده اند و بسیاری از بستگان او اکنون پس از ویران شدن خانه هایشان بی خانمان هستند. او گفت: «برای من، این دردناک و عمیقاً شخصی است و نمی‌توانم با وجدان خوب از رئیس‌جمهوری حمایت کنم که به طرز تاسف بار و مکرر بمب‌هایی را به اسرائیل می‌رساند که هر روز بستگان من و دیگران بی‌گناه را می‌کشند.»

اما النجار و سایر اعضای ائتلاف مصرانه بر این که از نامزدی دونالد ترامپ حمایت نمی کنند، قاطعانه هستند. در صورت انتخاب شدن در پاییز، رئیس جمهور سابق وعده داده است که ممنوعیت سفر برای اولین بار در چندین کشور مسلمان را بازگرداند و ورود پناهجویان از غزه را ممنوع کند.

ترامپ روز سه شنبه به فاکس گفت که اسرائیل باید “مشکل” غزه را به پایان برساند. او در غیر این صورت کمی در مورد جنگ صحبت کرده است، اما گفته است که “هیچ رئیس‌جمهوری بیشتر از او برای اسرائیل انجام نداده است”. در دوران ریاست جمهوری خود، او به ویژه با بنیامین نتانیاهو نزدیک بود و از حمایت آمریکا از بسیاری از فهرست خواسته های اسرائیل، از کاهش بودجه آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی گرفته تا انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم، حمایت کرد.

کلارا گرین، یکی از سازمان‌دهندگان سازمان صدای یهودی برای اقدام صلح، می‌گوید: «ما از ریاست‌جمهوری دیگر ترامپ و آنچه که می‌تواند برای همه جوامع ما انجام دهد، وحشت داریم. اما وقتی دموکرات‌ها همان سیاست‌هایی را اجرا می‌کنند که منجر به کشته شدن بیش از 30000 غزه شده است، و وقتی آنها از گوش دادن به اکثریت قاطع مردم آمریکا که خواهان یک آتش‌بس فوری و پایدار هستند، خودداری می‌کنند، ما چاره‌ای نداریم جز اینکه این روند را مختل کنیم. سیستمی که بسیاری از ما به ساختن آن کمک کردیم.»

هنگامی که خبرنگاری در کنفرانس سه‌شنبه پرسید که آیا این شکل اعتراض می‌تواند بر رئیس‌جمهور بایدن در طول انتخابات سراسری در نوامبر تأثیر منفی بگذارد، میچل از کایر اکشن گفت: «اگر رهبران دموکرات نگران این هستند که این موضوع چه تأثیری بر شانس رئیس‌جمهور بایدن در سال 2024 داشته باشد. آنها باید این را به او بگویند.»

مشاوران ارشد بایدن ماه گذشته در هتلی در دیربورن میشیگان با رهبران مسلمان و عرب آمریکایی دیدار کردند که طی آن جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی، اعتراف کرد که «در مسیر واکنش به این بحران از تاریخ 7 اکتبر به این سو گام‌های اشتباه برداشته است». برخی از حاضران در جلسه گفتند که مقامات عذرخواهی و پذیرای نگرانی های آنها هستند. و آخر هفته گذشته، معاون رئیس جمهور، کامالا هریس، اسرائیل را به دلیل “فاجعه انسانی” در غزه سرزنش کرد و گفت: “مردم غزه از گرسنگی می میرند… دولت اسرائیل باید برای افزایش قابل توجه جریان کمک ها تلاش بیشتری کند. بهانه ای نیست.”

به سخنان شرکت کنندگان در گرجستان گوش دهید که می گویند کمپین آنها در مورد گام های آینده نزدیک تر به انتخابات عمومی بحث خواهد کرد.

برای النجار، هنوز برای بایدن دیر نیست که رفتار خود را در مورد جنگ غزه تغییر دهد و حمایت رای دهندگان گرجستان را جلب کند. او امیدوار است که این تلاش ها او را وادار به برقراری آتش بس و پرداخت کمک به غزه کند.

النجار گفت: «میشیگان راه رو به جلو را مشخص کرد و در حال حاضر همه توجه به ما است.»

منبع