پس از ماه‌ها بن‌بست، به نظر می‌رسد حمله جدید روسیه در اوکراین آغاز شده است.

هایدای گفت که نیروهای اوکراینی «تعداد زیادی از حملات» را در آنجا دفع کرده‌اند و نیروهای روسی تاکنون موفق نشده‌اند.

منظره ای از باخموت، شرق اوکراین، در یک روز خاکستری، که در آن یک ستون دود در 9 فوریه 2023 بلند می شود.

او گفت: “ما می توانیم بالفعل بگوییم که این بخشی از حمله تمام عیار است که روسیه برنامه ریزی کرده است.”

یک سرباز گفت که اوکراین می گوید روسیه تاکنون موفقیت چندانی نداشته است، اما “نبردها تشدید شده است.”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

آنتون گراشنکو، سیاستمدار اوکراینی روز چهارشنبه توییت کرد که حمله روسیه در حال حاضر در حال انجام است.

یک فرمانده ارتش گفت: تهدیدهای روسیه مبنی بر حمله مجدد به اوکراین در حال حاضر تحقق یافته است.

  • باخموت، که هنوز در دست اوکراین است، در حدود 30 مایلی جنوب کرمینا است. کارشناسان به جیک اپستاین از Insider گفتند که به نظر می رسد این شهر در درجه اول یک هدف تبلیغاتی برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باشد.

    حملات روسیه در اطراف تلاش‌ها برای حرکت به سمت غرب از کرمینا، شهری تحت اشغال روسیه در لوهانسک که یک مرکز کلیدی در خطوط ارتباطی زمینی آن است، تشدید شده‌اند.

    ISW همچنین به گزارش هایی از حملات گروه واگنر در این منطقه اشاره کرد. ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین گزارش داد که باخموت در اوایل روز جمعه مورد گلوله باران بیشتری قرار گرفته است.

    اینسایدر نتوانست فوراً این ادعاها را تأیید کند، اما گزارش‌های ترکیبی از اندیشکده مستقر در ایالات متحده مؤسسه مطالعات جنگ (ISW)، به‌علاوه به‌روزرسانی‌های دفاعی اوکراین و روسیه، همگی تشدید اقدامات در اطراف منطقه اصلی خط مقدم کرمینا را توصیف می‌کنند. مانند جنگ در چندین مکان دیگر.

    وی گفت: «روسیه مقادیر عظیمی از سلاح و افراد را برای حمله به اوکراین پرتاب می کند و مدتی است که این کار را انجام داده است.

    این موضوع از دیگر گزارش‌هایی است که در روزهای اخیر منتشر شده است.

    این ارزیابی می‌گوید که این گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه نیز در حال استفاده از تجهیزات جدید برای حملات است.

    در همین حال، یک سرباز اوکراینی که در کرمینا می‌جنگد، به نام آنتون، به گاردین گفت: “درگیری‌ها شدت گرفته است. آنها شب گذشته حمله دیگری را آغاز کردند. تا کنون ما موضع خود را حفظ کرده‌ایم، اما سخت است.”

    دود در هنگام گلوله باران، در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، در خط مقدم شهر باخموت در منطقه دونتسک، اوکراین، 9 فوریه 2023 افزایش می یابد.یوهن تیتوف / رویترز

    • ISW گزارش‌هایی از شش حمله زمینی جداگانه در نزدیکی روستاهای اطراف شهر در روز پنجشنبه ثبت کرد – که اوکراین ادعا کرد همه آنها را دفع کرده است.

      در این میان، ISW به انبوهی از گزارش‌ها از حملات روسیه به سمت غرب در امتداد خط ارتباطی کرمینا و سواتو، شهری در شمال، در 9 فوریه اشاره کرد.

      مقامات و تحلیلگران ماه ها پیش بینی می کردند که یک حمله جدید روسیه در بهار آغاز خواهد شد و این کشور احتمالاً صدها هزار سرباز اضافی را به نبرد متعهد خواهد کرد.

      در همین حال، مزدوران طرفدار روسیه از گروه واگنر در اطراف شهر باخموت که به شدت در حال جنگ است جمع می شوند. ارزیابی اطلاعات وزارت دفاع بریتانیا.

      سرهی هایدایی، رئیس اداره نظامی منطقه لوهانسک، در مصاحبه ای که در کانال تلگرامی خود به نقل از سی ان ان منتشر شد، گفت: «می توانیم نتیجه بگیریم که تشدید خاصی از قبل آغاز شده است».

      گزارش‌های متعدد حاکی از سیل حملات روسیه در خط مقدم در شرق اوکراین است.

    • به گفته یکی از فرماندهان نظامی شرق اوکراین، روسیه تشدید جنگ را در شرق اوکراین آغاز کرده است.