پروفسور ییل می گوید که افراد مسن باید «خودکشی دسته جمعی» را بپذیرند

آقای ناریتا، 37 ساله، گفت: «احساس می‌کنم تنها راه‌حل کاملاً روشن است. در پایان، آیا این خودکشی دسته‌جمعی و «سپوکو» دسته جمعی سالمندان نیست؟ – اشاره به عمل تخلیه روده توسط سامورایی های بدنام در اواخر قرن نوزدهم.

یک استاد دانشگاه ییل گفت: افراد مسن در ژاپن باید خود را بکشند تا بار دولت را تحت فشار نگذارند.

پروفسور ناریتا به نیویورک تایمز گفت که اظهارات وی از متن خارج شده بود و افزود که این اظهارات مربوط به خواسته‌های افراد مسن در پست‌های رهبری برای ایجاد راه برای نسل جوان است. او گفت که نگرانی اصلی او این است که چگونه افراد مسن بر موقعیت های نفوذ در جامعه ژاپن تسلط دارند.

یوسوکه ناریتا، استادیار اقتصاد، همچنین پیشنهاد کرده است که اتانازی اجباری شود.

پیرمردی که چوب در دست دارد

سال گذشته، آمار رسمی در ژاپن نشان داد که افراد بالای 75 سال برای اولین بار 15 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. افراد بالای 65 سال 29.1 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند که جمعیت ژاپن را مسن ترین جمعیت جهان می کند.

دیگران نگرانند که پروفسور ناریتا در حال احیای دیدگاه‌هایی باشد که در ژاپن ارزش زیادی پیدا کرده‌اند، جایی که احترام نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر در حال کاهش است. در سال 2013، تارو آسو، وزیر دارایی کشور، گفت که سالمندان باید “عجله کنند و بمیرند” تا از هزینه مراقبت های پزشکی خود صرفه جویی کنند.

اظهارات جنجالی او طرفداران زیادی را در رسانه های اجتماعی به همراه داشته است و همچنین واکنش های خشمگینی را برانگیخته است.

ارجاع به “خودکشی دسته جمعی” و “سپوکو دسته جمعی” اعصاب خام را در کشوری که خلبانان کامیکازه را در طول جنگ جهانی دوم تجلیل می کرد، تحت تاثیر قرار داد.

ماساتو فوجیزاکی، ستون نویس نیوزویک ژاپن، گفت که حامیان پروفسور ناریتا «معتقدند که افراد مسن باید از قبل بمیرند و رفاه اجتماعی باید قطع شود».

پیرمردی که چوب در دست دارد

ماساکی کوبوتا، روزنامه نگار دیگر، این اظهارات را غیرمسئولانه توصیف کرد و افزود که مردم معتقدند: “اوه، پدربزرگ و مادربزرگ من کسانی هستند که بیشتر عمر می کنند و ما فقط باید از شر آنها خلاص شویم.”

تلگراف یکشنبه شب پاسخی به درخواست نظر پروفسور ناریتا دریافت نکرده بود.



منبع

پروفسور ناریتا اصرار داشت که اظهاراتش در مورد خودکشی دسته جمعی یک استعاره است و افزود: «باید مراقب مفاهیم منفی احتمالی آنها بودم. پس از کمی تامل در خود، سال گذشته استفاده از کلمات را متوقف کردم.