جیم هیمز، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید: «نگرانی‌های واقعی» درباره شفافیت دولت بایدن در مورد اشیاء پرنده دارد.

ممکن است دلایلی برای آن وجود داشته باشد. در غیاب اطلاعات، مردم این شکاف را با اضطراب و چیزهای دیگر پر خواهند کرد. بنابراین، ای کاش دولت کمی سریع‌تر می‌شد و هر آنچه می‌دانست به ما می‌گفت.»

این سومین شی بود که در این ماه بر فراز آمریکای شمالی ساقط شد.

هیمز ابراز نگرانی کرد که دولت در مورد اشیاء ناشناس که به ترتیب در روزهای جمعه و شنبه بر فراز حریم هوایی آلاسکا و کانادا ساقط شده اند، ابراز نگرانی کرده است، اگرچه او اذعان کرد که ممکن است اطلاعات کمیاب باشد.

شومر در مصاحبه ای با شبکه ABC “This Week” گفت که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، شنبه شب، ساعاتی پس از سرنگونی شی ناشناس در حریم هوایی کانادا، به او اطلاع داد. شومر در پاسخ به این سوال که آیا دو شی که در روزهای اخیر ساقط شدند بالن بودند یا خیر، گفت: “آنها معتقدند که بله، اما بسیار کوچکتر از اولی بودند.”

او گفت: “بنابراین امیدوارم دولت اطلاعات بیشتری برای همه ما در مورد آنچه در حال وقوع است داشته باشد.”

هیمز گفت: «من واقعاً نمی‌توانم به این سؤال پاسخ دهم، زیرا به من اطلاع داده نشده است. من توضیحات بسیار مفصلی در مورد اولین بالن چینی دریافت کردم و فکر می کنم روند تصمیم گیری در آنجا بسیار خوب بود. ما اکنون صاحب چیزی هستیم که از آن برای اطلاعات بهره برداری می کنیم. فکر می‌کنم تصمیم‌گیری خوب بود.»

مقامات روز شنبه تایید کردند که یک جت جنگنده آمریکایی به دستور جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، یک شی ناشناس را بر فراز کانادا ساقط کرده است. مقامات کاخ سفید و پنتاگون روز شنبه تایید کردند که این تصمیم با مشورت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گرفته شده است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، یکشنبه گفت که ایالات متحده معتقد است اشیاء ناشناس که بر فراز حریم هوایی آلاسکا و کانادا ساقط شده اند، بالون هایی کوچکتر از بالون جاسوسی چینی بودند که در 4 فوریه سرنگون شد.

نماينده جيم هيمز، عضو رده‌بندي كميته اطلاعات، روز يكشنبه گفت كه او «نگراني واقعي» در مورد شفافيت دولت بايدن در مورد اشياء ناشناسي كه در روزهاي اخير سرنگون شده‌اند، دارد.

هیمز، که بخشی از «باند هشت»، رهبران ارشد کنگره و کمیته‌های اطلاعاتی مجلس نمایندگان و سنا است، در مصاحبه‌ای در روز یکشنبه در NBC News «Meet the Press» گفت که این قانونگذاران «یک جلسه توجیهی بسیار گسترده» دریافت کردند. درباره بالون جاسوسی چینی که در این ماه بر فراز آب سرنگون شد.

روز جمعه، ارتش آمریکا یک “شیء در ارتفاع بالا” را که بر فراز حریم هوایی آلاسکا و آب های قطب شمال پرواز می کرد، سرنگون کرد. جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی در آن روز در یک جلسه توجیهی در کاخ سفید گفت که ایالات متحده نمی‌داند مالک این شیء است که او از نامیدن آن به عنوان بالون خودداری کرد، مانند بالونی که ادعا می‌شد متعلق به دولت چین بود و در کارولینای آمریکا ساقط شد. .

هیمز در “ملاقات با مطبوعات” گفت که هنوز در مورد این موضوع توضیح داده نشده است که او تحت فشار قرار گرفت که آیا فکر می کند دولت در راه نیست یا اینکه آیا وضعیتی است که در آن اطلاعات کافی ندارد.

هیمز خاطرنشان کرد که مردم در مورد بالن جاسوسی چینی چیزی نشنیده بودند تا اینکه در این ماه در حال پرواز بر فراز مونتانا مشاهده شد. NBC News این خبر را منتشر کرد مبنی بر اینکه ایالات متحده دستگاه نظارتی در ارتفاع بالا را در حالی که روزها بر روی ایالات متحده شناور بود زیر نظر داشت.

هیمز گفت: «تنها چیزی که من نگران‌کننده می‌بینم… حدس و گمان‌های گسترده در مورد تهاجم بیگانگان و اقدامات اضافی چین یا روسیه است.

او گفت: “بخشی از مشکل این است که اشیای دوم و سوم در مناطق بسیار دور افتاده سرنگون شدند. بنابراین حدس من این است که هنوز اطلاعات زیادی برای به اشتراک گذاشتن وجود ندارد.”