پرزیدنت بایدن می گوید که با افزایش نفوذ چین، قصد دارد به آفریقا سفر کند

بایدن در اجلاس سران آمریکا و آفریقا به رهبران 49 کشور آفریقایی گفت: “من مشتاق دیدار از قاره شما هستم.” همانطور که به برخی از شما گفتم، شما مرا به کشورهای خود دعوت کردید. گفتم مراقب باشید چه آرزویی دارید، زیرا ممکن است من حاضر شوم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، اولین رئیس جمهور پس از رونالد ریگان بود که از آفریقا بازدید نکرد. آخرین سفر ریاست جمهوری آمریکا به آفریقا در سال 2013 انجام شد که باراک اوباما به سنگال، آفریقای جنوبی و تانزانیا سفر کرد.

بایدن گفت که دولت او 55 میلیارد دلار به آفریقا در طول سه سال برای حمایت از دستور کار 2063 اتحادیه آفریقا که اهداف “وحدت، خودمختاری، آزادی، پیشرفت و رفاه جمعی” را مشخص می کند، اختصاص می دهد.

رئیس جمهور گفت، جیل بایدن، بانوی اول و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، همچنین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، لوید آستین وزیر دفاع، جینا ریموندو وزیر بازرگانی، جانت یلن وزیر خزانه داری و دیگر مقامات دولت، از آفریقا نیز دیدن خواهند کرد.

اتحادیه آفریقا از 55 کشور آفریقایی تشکیل شده است. ورود آن به گروه 20 به کشورهای آفریقایی کمک می کند تا تعهدات خود را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام دهند. مقامات کاخ سفید می گویند که نمایندگان آفریقایی بیشتر برای “گفتگوهای بین المللی” در مورد اقتصاد جهانی، دموکراسی و حکومت، آب و هوا، امنیت و سلامت مورد نیاز است.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن روز پنجشنبه گفت که قصد دارد به زودی به آفریقا سفر کند و خواستار پذیرش اتحادیه آفریقا به عنوان عضو دائمی گروه 20 کشوری شد که بزرگترین اقتصادهای جهان را رهبری می کنند.

بیشتر: OnPolitics: نشست سران آمریکا و آفریقا در حال برگزاری است. آنچه می دانیم و چرا اهمیت دارد

بیشتر: هدف بایدن کاهش شکاف اعتماد با اجلاس سران آمریکا و آفریقا. در بحبوحه نفوذ رو به رشد چین و روسیه

در توییتر joeygarrison@ به Joey Garrison برسید.

رئیس جمهور سنگال مکی سال از حمایت بایدن از آفریقا برای پیوستن به گروه 20 تمجید کرد و به تغییرات اقلیمی، کمک اقتصادی و گنجاندن در صحنه جهانی به عنوان اولویت های کلیدی که کشورهای آفریقایی مایلند با ایالات متحده به آن رسیدگی کنند اشاره کرد.

مشارکت کننده: آسوشیتدپرس

بایدن گفت: «او مطمئن خواهد شد که ما تعهداتمان را روی کاغذ به پیشرفتی تبدیل می کنیم که مردم بتوانند در زندگی روزمره خود ببینند.»

رئیس جمهور گفت که از کنگره خواهد خواست تا 21 میلیارد دلار به صندوق بین المللی پول وام دهد تا به کشورهای آفریقایی «با درآمد کم و متوسط» کمک مالی کند، زیرا آنها هنوز از همه گیری کووید-19 بهبود می یابند.

بایدن گفت: «مدت زیادی است که می گذرد، اما خواهد آمد.

بایدن همچنین 175 میلیون دلار از کنگره برای کمک به بهبود شفافیت و امنیت انتخابات 2023 در آفریقا – جایی که انتخابات گذشته اغلب با خشونت همراه بوده – و افزایش ثبت نام رای دهندگان متعهد شد. رئیس جمهور جانی کارسون، سفیر سابق ایالات متحده در کنیا را برای نظارت بر اقدامات اعلام شده در اجلاس منصوب کرد.

آفریقای جنوبی تنها عضو آفریقایی گروه 20 است که متشکل از اقتصادهای بزرگ صنعتی و نوظهور جهان است و بیش از 80 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: رئیس جمهور بایدن سفر آفریقا را اعلام کرد



منبع

پرزیدنت جو بایدن در جریان نشست سران آمریکا و آفریقا در مورد مشارکت در دستور کار 2063 اتحادیه آفریقا در روز پنجشنبه در واشنگتن صحبت می کند.

این حرکت ها منعکس کننده کار دولت بایدن است تقویت روابط در جنوب صحرای آفریقا و بازیابی اعتماد در بحبوحه نفوذ فزاینده چین و روسیه در منطقه.

موسی فکی مهامت، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا، گفت که او می‌خواهد «به جای اهداف حسن نیت» شاهد «اقدامات مشخص» از نشست سه روزه سران آمریکا و آفریقا باشد.

بایدن اولین رئیس جمهوری خواهد بود که در یک دهه اخیر از آفریقا بازدید می کند

بایدن نگفت که قصد دارد از کدام کشورهای آفریقایی دیدن کند و همچنین نگفت چه زمانی این سفر را انجام خواهد داد.

بایدن گفت: «ما همه شما را می‌بینیم و شما هم بسیاری از ما را خواهید دید، زیرا ما در این تلاش جدی و جدی هستیم.» “و شما خواهید دید که ما به تعهدات خود عمل می کنیم.”

سفر خارجی بایدن در دو سال اول ریاست جمهوری او به اروپا و آسیا محدود شده است. رئیس جمهور حهمانطور که این هفته تلاش شد تا نشان دهد که ایالات متحده برای تقویت روابط آمریکا و آفریقا جدی است.

بیشتر: “همه چیز در مورد آینده آفریقا”: بایدن تجارت و سرمایه گذاری زیرساختی در آفریقا را اعلام کرد

پرزیدنت جو بایدن در جریان نشست سران آمریکا و آفریقا در مورد مشارکت در دستور کار 2063 اتحادیه آفریقا در روز پنجشنبه در واشنگتن صحبت می کند.

با توجه به پیشی گرفتن چین از آمریکا در سرمایه گذاری خارجی در این قاره و عدم تمایل چندین کشور آفریقایی به پیروی از رهبری ایالات متحده برای محکوم کردن جنگ روسیه در اوکراین، تقویت مجدد نفوذ در آفریقا بسیار مهم است.