پایگاه ترامپ روی ران دیسانتیس منشعب شد

حامیان ترامپ پس از تظاهرات رئیس جمهور سابق در واکو، تگزاس، در 25 مارس 2023، می رقصند. (ناتان هاوارد / AP)

به نظر می رسد کالیبراسیون ها منعکس کننده یک چالش سیاسی است که در مصاحبه با بیش از دوجین شرکت کننده در راهپیمایی آشکار شد: بسیاری از حامیان خود او دیسانتیس را امید بزرگ بعدی برای جمهوری خواهان می دانند – حتی اگر آنها معتقدند که کمپین علیه ترامپ دونیکیست است.

مانند اکثر رای دهندگان اینجا، که بسیاری از آنها مسافت های طولانی را رانندگی کردند تا چندین ساعت زیر نور خورشید داغ بر روی آسفالت فرودگاه منطقه ای بایستند، کوندرا متعهد است که شاهد پیروزی ترامپ در کاخ سفید باشد.

یکی از حامیان ترامپ در راهپیمایی رئیس جمهور سابق در واکو، تگزاس، در 25 مارس 2023 شرکت می کند. (براندون بل / گتی ایماژ)

طیف وسیعی از دیدگاه‌ها درباره دیسانتیس در میان سرسخت‌ترین حامیان ترامپ حاکی از آن است که هنوز جایی برای هر دو مرد وجود دارد که در این مرحله اولیه رقابت از یکدیگر تعریف کنند.

برخی دیگر می‌گویند دیسانتیس می‌تواند با رقابت علیه ترامپ برای همیشه به خود آسیب برساند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

ران کرنی، که در حدود 100 مایلی غرب واکو زندگی می کند، گفت که در حال حاضر با ترامپ است اما به دیسانتیس نگاه خواهد کرد.

اما احساسات او در مورد دیسانتیس به سختی در میان حامیان ترامپ عمومیت دارد، که ممکن است به توضیح این نکته کمک کند که چرا ترامپ اغلب شخصی ترین انتقاد خود را از فرماندار فلوریدا برای تنظیمات خصوصی تر حفظ می کند.

یکی از حامیان ترامپ در راهپیمایی رئیس جمهور سابق در واکو، تگزاس، در 25 مارس 2023 شرکت می کند. (براندون بل / گتی ایماژ)

وینس کوندرا، 59 ساله، گفت: “من از زندان به او رای می دهم.”

“DeSantis در آینده؟ 100 درصد،” مایک مک کاون، یک مبتکر وام مسکن از گراند پریری گفت. اگر نامزدی را برنده شود، به او رای می دهم، اما قرار نیست نامزدی را برنده شود. زمان بندی همه چیز است و زمان دسانتیس پنج سال دیگر به اینجا می رسد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در ۲۵ مارس ۲۰۲۳ در واکو، تگزاس گردهمایی برگزار می کند. (ایوان ووچی / آسوشیتدپرس)

ترامپ گفت: فلوریدا برای سال‌ها بسیار موفق بوده است، مدت‌ها قبل از اینکه این مرد فرماندار شود. فلوریدا برای چندین دهه موفق بوده است.

دیسانتیس بدون اینکه وارد رقابت شده باشد، خود را در نظرسنجی ملی و ایالتی به عنوان جدی ترین تهدید برای ترامپ متمایز کرده است. با این حال، رئیس‌جمهور سابق، که در سال‌های 2016 و 2020 نامزدی را به دست آورد، به طور مداوم در نظرسنجی‌های ملی در مورد مسابقه رودررو در رتبه اول و در یکی از رقبای دیگر قرار دارد.

واکو، تگزاس – تامی کوندرا دیدگاه های بسیار قوی در مورد ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و نامزدی احتمالی او برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 دارد.

کرنی گفت: “همیشه اتاق تکان دادن وجود دارد. من کاملاً می توانم نظرم را تغییر دهم.” من می‌توانم با دیسانتیس باز باشم. کاری که او آنجا انجام می‌دهد را دوست دارم.»

وینس، شوهر تامی کوندرا، گفت که او با ترامپ خواهد بود، حتی اگر رئیس جمهور سابق متهم، مجرم و زندانی شود.

اما انتقادات از کارنامه دیسانتیس در مقایسه با حملات شخصی که ترامپ در حالی که پس از تجمع با تعدادی از خبرنگاران در جت خود صحبت می کرد رام نشان داد. ترامپ گفت: «او هیچ شخصیتی ندارد.

آنها به طور جهانی چالش‌های حقوقی پیش روی ترامپ – کیفرخواست‌های احتمالی در منهتن، آتلانتا و واشنگتن دی سی – را با کلمات “ب” مانند “جعلی” و “بالونی” رد کردند. ترامپ از روی صحنه از عبارت دیگری استفاده کرد – “گاو نر—-” – برای توصیف تحقیقات.

حامیان ترامپ پس از تظاهرات رئیس جمهور سابق در واکو، تگزاس، در 25 مارس 2023، می رقصند. (ناتان هاوارد / AP)

ترامپ از مرحله‌ای در یک انتهای مسیر، حس خیانت به دیسانتیس، شریک سابق خود را، با بررسی پیشنهادی برای نامزدی توصیف کرد. او دیسانتیس را به دلیل پذیرش کاهش در خدمات مدیکر و تامین اجتماعی، نرخ مرگ و میر کووید-19 در فلوریدا و به خاطر زیبایی بخشیدن به کارآیی خود به عنوان فرماندار مورد انتقاد قرار داد.

به نظر نمی رسد که این احتمال وجود داشته باشد که ترامپ در هر زمانی از سوی آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن یا سایر دادستان ها متهم شود. چند نفر گفتند که در ارزیابی آنها از دوام ترامپ یا دیسانتیس به عنوان نامزد احتمالی تفاوتی ندارد.

این الهه 56 ساله که خود را “الهه خانه نشین” از فردریکزبورگ می نامد، در جریان تظاهراتی برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت: “دیسانتیس هرگز برنده نخواهد شد. دیسانتیس یک بازنده است.” او حالت عمیقی دارد.

میشل بوردلون که یک ساعت به راهپیمایی سفر کرد، گفت: “این بزرگترین اشتباه دوران حرفه ای او خواهد بود.” او اگر همین الان نامزد شود قطعاً دست به خودکشی سیاسی خواهد زد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در ۲۵ مارس ۲۰۲۳ در واکو، تگزاس گردهمایی برگزار می کند. (ایوان ووچی / آسوشیتدپرس)