پلیس جورجیا ماشین های آب پاش را به سمت معترضان پرتاب کرد

داستان: شاهدان عینی رویترز دیدند که برخی از افسران پلیس قبل از استفاده از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش به معترضان حمله فیزیکی به معترضان کردند و آنها به سمت آنها تخم مرغ و بطری پرتاب کردند.

پیش از این، پلیس ضد شورش با استفاده از اسپری فلفل و باتوم، برخی از معترضان را که در تلاش برای جلوگیری از خروج نمایندگان از ورودی مجلس بودند، پاکسازی کرد. برخی از معترضان فریاد «برده‌ها» و «روس‌ها» سر پلیس سر دادند.

این لایحه اختلافات را در این کشور عمیقاً قطبی شده در قفقاز جنوبی عمیق تر کرده است و حزب حاکم رویای گرجستان را در برابر جنبش اعتراضی مورد حمایت گروه های مخالف، جامعه مدنی، افراد مشهور و رئیس جمهور سرشناس گرجستان قرار می دهد.

پارلمان که توسط رویای گرجستان و متحدانش کنترل می‌شود، احتمالاً این لایحه را تصویب خواهد کرد، که باید قبل از تبدیل شدن به قانون، دو بار دیگر به تصویب برسد. نمایندگان مجلس جلسه روز سه شنبه را بدون رای گیری به پایان رساندند و بحث از روز چهارشنبه از سر گرفته می شود.

این لایحه سازمان هایی را که بیش از 20 درصد از بودجه خود را از خارج دریافت می کنند ملزم می کند که به عنوان “عامل خارجی” ثبت نام کنند.

منبع