نفوذ مهاجم به پایگاه ایر فورس وان، شلیک شد

پایگاه مشترک اندروز در بیانیه ای که در توییتر منتشر شد، گفت: در طول این حادثه که حدود ساعت 11:30 صبح دوشنبه رخ داد، “مردی به یک منطقه مسکونی JBA دسترسی غیرمجاز پیدا کرد.” یکی از اهالی اسلحه گرم پرتاب کرد، نیروهای امنیتی برای دستگیری فرد مزاحم در محل حاضر شدند و نیروی انتظامی در حال بررسی این حادثه است.

این مزاحم دستگیر شد زیرا کلاه “گوش موش” که او بر سر داشت، به یک هواپیمای مراقب برخورد عجیبی کرد.

این اولین بار نیست که امنیت پایگاه نقض می شود. در فوریه 2021، مردی از طریق پست بازرسی نظامی وارد تاسیسات شد، سپس از طریق مناطق امن حصارکشی شده دیگر به خط پرواز دسترسی پیدا کرد و به یک هواپیمای C-40 که هواپیمای معادل 737 ارتش است که برای پرواز مقامات دولتی استفاده می‌شود، رفت.

پایگاه مشترک اندروز میزبان ناوگان هواپیماهای ریاست جمهوری آبی و سفید، از جمله ایر فورس وان، مارین وان و هواپیمای “روز قیامت” 747 است که در صورت نیاز می توانند به عنوان مراکز فرماندهی و کنترل هسته ای هوابرد کشور عمل کنند.

واشنگتن (AP) – پایگاه مشترک اندروز در بیانیه ای در اواخر روز دوشنبه گفت که یک متجاوز دیگر به خانه ایر فورس وان، یکی از حساس ترین پایگاه های نظامی کشور، نفوذ کرده است و این بار یکی از ساکنان به سمت متجاوز تیراندازی کرد.

نیروی هوایی اواخر روز دوشنبه اعلام کرد که چیزی جز بیانیه اندروز در مورد نفوذ روز دوشنبه ندارد.

تحقیقات یک بازرس کل سه نقص امنیتی اصلی را پیدا کرد، که با “خطای انسانی” توسط یک نگهبان امنیتی شروع شد که به مرد اجازه داد تا به سمت پایگاه رانندگی کند، حتی اگر هیچ مدرکی برای دسترسی او نداشت. ساعاتی بعد، مرد بدون شناسایی با لغزش از میان حصاری که برای محدود کردن ورود طراحی شده بود، وارد خط پرواز شد. در نهایت، او بدون هیچ چالشی وارد هواپیمای پارک شده و پیاده شد، حتی اگر نشان لازم برای دسترسی به منطقه ممنوعه را نداشت.



منبع