میلیاردر فناوری پیتر تیل مورد انتقاد جمهوری خواهان آریزونا است که امیدوارند در مقدماتی سنا، بلیک مسترز مورد حمایت ترامپ را شکست دهند.


میلیاردر پیتر تیل و نامزد حزب جمهوری خواه آریزونا در سنا، بلیک مسترز.

میلیاردر پیتر تیل و نامزد حزب جمهوری خواه آریزونا در سنا، بلیک مسترز.Marco Bello/Getty Images و Bill Clark/CQ-Roll Call Inc از طریق Getty Images

  • بلیک مسترز در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه آریزونا پس از تأیید حمایت ترامپ، افزایش یافت.

  • حریف اصلی او، جیم لامون، ارتباط مسترز با تیل را به یک موضوع کمپین تبدیل کرده است.

  • لامون از سوء ظن جمهوری‌خواهان به سیلیکون ولی، فناوری‌های بزرگ و سرمایه‌داران ثروتمند استفاده می‌کند.

پرسکات، آریزونا – مدیر عامل فناوری میلیاردر، پیتر تیل، ممکن است بیش از هر کس دیگری مسئول صعود بلیک مسترز در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان سنا آریزونا باشد.

بنیانگذار PayPal و سرمایه‌گذار اولیه فیس‌بوک، 13.5 میلیون دلار را به یک PAC فوق‌العاده به نام “Saving Arizona” که از شاگرد او حمایت می‌کند، ریخته است. و مخالفان مسترز – به ویژه تاجر جمهوری‌خواه جیم لامون – می‌خواهند رای‌دهندگان آن را بدانند.

لامون به جمعی متشکل از 200 نفر که در 15 جولای در هتل و ریزورت پرسکات حضور داشتند، گفت: «استادها فقط برای پیتر تیل کار می‌کردند، که اتفاقاً یکی از اعضای مؤسس هیئت مدیره فیس‌بوک در سال 2005 بود. افسر هوابرد ارتش با لهجه غلیظ جنوبی، سالن شهر را در سالن رقص گلدواتر در دست داشت.

عصر جمعه بود و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، قرار بود روز بعد در کنار مسترز که ماه گذشته از او حمایت کرد، در یک شهر مجاور در منطقه کوهستانی یاواپای سخنرانی کند – تا اینکه تجمع به دلیل مرگ تقریباً یک هفته به تعویق افتاد. همسر اول ترامپ، ایوانا.

این کاندیدای 35 ساله که برای اولین بار انتخاب شد، اکنون با وجود اینکه در ماه آوریل تک رقمی شده بود، پیشتاز است.

به عنوان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری Thiel و رئیس بنیاد Thiel خدمت می کند تا همین چهار ماه پیشمسترز در تمام زندگی بزرگسالی خود با غول محافظه کار فناوری مرتبط بوده است. او نویسنده مشترک با Thiel از صفر به یک، کتابی در مورد ایجاد استارتاپ ها که از یادداشت هایی استفاده می کند که استاد زمانی که دانشجوی کارشناسی Thiel’s در دانشگاه استنفورد بود، یادداشت کرد.

در همین حال، Thiel با انواع شرکت‌های دره سیلیکون مرتبط است. او یکی از بنیانگذاران PayPal و تاسیس Palantir، یک شرکت تجزیه و تحلیل داده های بزرگ است. او همچنین اولین سرمایه گذار خارجی در فیس بوک بود که تا اوایل سال جاری در هیئت مدیره این غول رسانه اجتماعی خدمت می کرد.

با وجود پیوندهایشان در دره سیلیکون، تیل و مسترز محافظه‌کارانی هستند که به‌شدت از به اصطلاح «تکنولوژی بزرگ» و دنیایی که از آن آمده‌اند انتقاد می‌کنند. تیل همچنین به طور قابل توجهی در حمایت از نامزد سابق ترامپ در کنوانسیون جمهوری خواه در سال 2016 صحبت کرد.

اما از زمانی که لامون برای تایید ترامپ کنار گذاشته شد، استادان را به خاطر رابطه‌اش با تیل – که او اغلب نامش را به‌جای «تیل» به اشتباه «تیل» تلفظ می‌کند – و این میلیاردر محافظه‌کار فناوری را به‌عنوان «عضو هیئت مدیره فیس‌بوک جهانی‌گرا» برچسب‌گذاری کرده است. در حالی که تلاش می کند رابطه خود با سیلیکون ولی را به روایت های قدیمی جمهوری خواه تبدیل کند.

تاجر جیم لامون در رویداد تالار شهر در پرسکات، آریزونا در 15 ژوئیه 2022.

تاجر جیم لامون در رویداد تالار شهر در پرسکات، آریزونا در 15 ژوئیه 2022.برایان متزگر/خودی

لامون در حالی که به سؤالی درباره «قوانین سنگین» از سوی سازمان‌های دولتی می‌پردازد، گفت: «اوه، اتفاقاً، فقط یک نکته – باز هم، چون من در مورد فناوری بزرگ اینجا هستم. پالانتیر، که یک شرکت پیتر تیل است، یکی از بزرگترین شرکت هایی است که دولت فدرال برای جاسوسی از آمریکایی ها با آن تجارت می کند.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که کمپین مقدماتی ممکن است در حال تبدیل شدن به یک رقابت رودررو بین دو نامزد در دو هفته آخر باشد، و یکی از اصلی‌ترین استدلال‌های نهایی لامون علیه مسترز – جدای از برجسته کردن تمایلات آزادیخواهانه سابق او – این است که جمهوری‌خواهان باید به تیل و متحدانش مشکوک باشد.

لامون در این مراسم گفت: “اوه، بلیک، سعی نکنید به ما بگویید که شما عروسک خیمه شب بازی فناوری های بزرگ نیستید، زیرا هستید.”

لامون، یکی از سرمایه‌گذاران خود، نیز مکرراً بر تفاوت‌ها در منبع بزرگی کمپین‌های مربوطه تأکید می‌کند. در حالی که مسترز بخش عمده ای از دوام کمپین خود را مدیون پول تیل است، لامون تا حد زیادی کمپین خود را تامین مالی کرده است.

لامون، سرمایه دار انرژی خورشیدی که 14 میلیون دلار از دارایی خود را به کمپین انتخاباتی خود وام داده است، گفت: “هیچ مقدار پولی وجود ندارد که من از خودم برای نجات کشورم خرج نکنم.”

یک مگادونور در حال ظهور

علاوه بر سرمایه‌گذاری‌هایش در Masters، Thiel در مجموع 15 میلیون دلار به یک سوپر PAC حمایت از کمپین سنای اوهایو JD Vance، یک سرمایه‌دار خطرپذیر و نویسنده «Hillbilly Elegy» داد.

اما در حالی که بسیاری از جمهوری خواهان ممکن است از اهداکنندگان بزرگی مانند برادران کوخ یا شلدون ادلسون مطلع باشند، تیل اخیراً به عنوان اهداکننده ای در این سطح ظاهر شده است.

اگرچه او کمک های قابل توجهی به جمهوری خواهان مانند سناتور جاش هاولی از میسوری و گروه های راست گرا مانند باشگاه رشد کرده است، بیش از 25 میلیون دلاری که تیل در اوهایو و آریزونا خرج کرده است، تمام مشارکت های سیاسی قبلی او را به هم زده است.

مسترز قبلاً از روابط خود با تیل دفاع کرده است. در یک رویداد تحت حمایت FreedomWorks در اواخر ژوئن، او گفت که موسس PayPal “یک میلیاردر آمریکای اول است که ما داریم” که باعث تشویق برخی از مخاطبان شد.

مسترز در این مناظره پاسخ داد: “خوب، طرفدار نیستی؟ فکر می کنم او عالی است.” “اگر میلیاردرهای دیگری را می‌شناسید، شماره تلفن همراه من را به آنها بدهید، خوب؟ نامزدی را برای شما انتخاب کنید که بتواند منابعی را به دست آورد.”

شواهدی از این منابع در سراسر شهرستان Maricopa فراوان است. تابلوهای حیاطی که توسط گروه خارجی تامین می شود را می توان در تعداد معدودی از تقاطع های اصلی، در کنار همه تابلوهای دیگر که برای جلب توجه رقابت می کنند، یافت.

تابلوی حیاط برای بلیک مسترز که توسط PAC Saving Arizona تحت حمایت پیتر تیل در چندلر، آریزونا تامین شده است.

تابلوی حیاط برای بلیک مسترز که توسط PAC Saving Arizona تحت حمایت پیتر تیل در چندلر، آریزونا تامین شده است.برایان متزگر/خودی

در حالی که کمپین خود Masters با طراحی ساده و سفید روی سیاه گیر کرده است، علائمی که توسط سوپر PAC با پشتوانه Thiel تامین می شود، زرد روشن هستند و تصویری از Masters با خانواده اش را در بر می گیرند.

تاییدیه ای از دست رفت

لامون تا آنجا پیش رفته است که یک وب سایت کامل از حملات منفی به Masters ایجاد کرده است.

در بخشی از سایت آمده است: «درست است. «همان فناوری بزرگی که محافظه‌کاران را سانسور می‌کند و کشور ما را به چین می‌فروشد، به کمپین محافظه‌کارانه Fake Blake Masters کمک مالی می‌کند.

اما حملات لامون به تیل حداقل یک تایید برای او تمام شده است. ریک گرنل، یکی از مقامات سابق دولت ترامپ که به عنوان سرپرست سازمان اطلاعات ملی و سفیر در آلمان خدمت می کرد. در توییتر اعلام کرد در ماه ژوئن که او حمایت خود از تاجر را در مورد این حملات پس گرفت.

گرنل در یک رویداد مبارزات انتخاباتی استادان گفت که لفاظی لامون در مورد تیل «واقعاً من را سوزاند» و لامون را با لیز چنی نماینده جمهوری‌خواه از وایومینگ مقایسه کرد که خشم محافظه‌کاران را به دلیل انتقاد از ترامپ و خدمتش به عنوان معاون رئیس مجلس در 6 ژانویه برانگیخت. کمیته

گرنل در این مراسم گفت: «یک چیزی که مرا دیوانه کرد، و واقعاً مرا متقاعد کرد که باید جیم را لغو کنم و بلیک مسترز را تأیید کنم، این بود که دیدم جمهوری‌خواهان در کمیته شروع به حمله به خودشان کردند.» به عنوان “جمهوری خواهان با پیام های جعلی به جمهوری خواهان حمله می کنند.”

تابلوی رسمی کمپین بلیک مسترز در پرسکات، آریزونا.

تابلوی رسمی کمپین بلیک مسترز در پرسکات، آریزونا.برایان متزگر/خودی

“همان آدمی که جورج سوروس است”

شرکت کنندگان در اطراف سالن رقص گلدواتر هتل و پس از تالار شهر لامون، به اینسایدر گفتند که آنچه در مورد تیل شنیده اند باعث توقف آنها شده است.

استیو زیپرمن، کاندیدای مجلس سنای ایالتی در ناحیه 1 مقننه مستقر در پرسکات، به اینسایدر در ادامه تالار شهر گفت: «این خیلی مرا آزار می‌دهد. من به پیتر تیل به عنوان همان آدم جورج سوروس نگاه می کنم که سعی می کند همه چیز را کنترل کند و چیزها را از بیرون دستکاری کند.

همسر زیپرمن، شارون، به اینسایدر گفت که “ردیاب بی اس” او در شام اخیری که او و همسرش با مسترز خورده بودند، منفجر شد.

او در حالی که از او به عنوان یک “جوان لذت بخش، بسیار باهوش” تعریف می کرد، گفت که او نتوانست به اندازه کافی به انتقاد لامون از او پرداخته باشد.

او گفت: «پاسخ دادن به آن برای او آسان است. “اما در عوض، کاری که او انجام داد همان چیزی است که یک مشاور به او توصیه می کند که انجام دهد، که فقط خنده است.”

در همین حال، دیگران می گویند که برای اولین بار در مورد Thiel می شنوند.

لورا استوارت، یکی از شرکت کنندگان 52 ساله شهرداری می گوید: «این اولین باری بود که درباره بلیک و آن ارتباط شنیدم. “پس من نمی دانم.”

پت نیوبرت، 66 ساله، در این مراسم به Insider گفت که در نهایت تصمیم گرفته بود از لامون حمایت کند، علیرغم اینکه برخی از دوستانش اشتیاق به Masters داشتند.

نیوبرت با اشاره به مهمت اوز، نامزد سنای پنسیلوانیا، گفت: “خب، ترامپ او را تایید کرد، بنابراین او باید او و همه چیز را بررسی کرده باشد. اما بله، او دکتر اوز را نیز تایید کرد.” او افزود که «لزوماً با بسیاری از مردم که از حمایت ترامپ حمایت می‌کنند، موافق نیست».

او اضافه کرد که مخالفت‌های لامون علیه تیل و ارتباطش با فیس‌بوک یک “چشم باز” بود که او را متقاعد کرد که از مسترز حمایت نکند.

او گفت: «من نمی‌دانم چرا ترامپ پس از همه چیزهایی که درباره او آموخته‌ام، از استادان حمایت می‌کند. “چون فیس بوک است – منظورم این است که آنها دارند اصلاحیه اول ما را له می کنند.”

در آن لحظه بود که همسرش ری، 71 ساله، مداخله کرد.

او گفت: «من به تازگی از زندان فیسبوک خارج شدم. “برای ارسال حقیقت!”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع