موری و اسمایلی بر سر سقط جنین، جنایت در بحث سنا با هم دعوا می کنند

پوشش خبری AP از انتخابات را در آدرس زیر دنبال کنید: https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections

اسمایلی که اولین نامزدی خود را برای مناصب دولتی انجام می دهد، گفت: «او تصویر یک دولت بزرگ است. “تو دیگر آن مادری نیستی که کفش تنیس پوشیده است.”

این مناظره توسط روزنامه سخنگو-ریویو، لیگ رای دهندگان زن، تلویزیون KSPS و ائتلاف مناظره ایالت واشنگتن حمایت شد. لورل دمکوویچ، گزارشگر سخنگو-ریویو، مجری این برنامه بود.

موری گفت که از قانون کنترل اسلحه حمایت خواهد کرد، در حالی که اسمایلی گفت که از متمم دوم حمایت می کند.

https://apnews.com/hub/explaining-the-elections را بررسی کنید تا در مورد مسائل و عوامل موثر در انتخابات میان دوره ای 2022 بیشتر بدانید.



منبع

موری از پذیرش مناظره های اضافی خودداری کرده است، اما این دو نامزد یکشنبه آینده دوباره در قالب یک ساعته تالار شهر در سیاتل ملاقات خواهند کرد.

سناتور آمریکایی پتی موری، دی واش و تیفانی اسمایلی، رقیب جمهوری خواه، روز یکشنبه در تنها مناظره برنامه ریزی شده خود قبل از انتخابات 8 نوامبر، بر سر سقط جنین، جنایت و تورم با یکدیگر بحث کردند.

اسمایلی گفت: “من مطمئن خواهم شد که 87000 مامور IRS دنبال شما نخواهند آمد.”

موری پیشتاز این نظرسنجی در این رقابت بوده است، از جمله نظرسنجی هفته گذشته که نشان داد او 8 امتیاز از اسمایلی پیش افتاده است، اما این رقابت در هفته های اخیر نیز کاهش یافته است.

موری تا آخرین مهلت گزارش سپتامبر بیش از 17.8 میلیون دلار جمع آوری کرده بود و 3.7 میلیون دلار در بانک داشت. اسمایلی بیش از 12.8 میلیون دلار جمع آوری کرده بود – بسیار بیشتر از سایر رقبای اخیر مجلس نمایندگان در ایالت واشنگتن – و 2.4 میلیون دلار در بانک داشت.

موری که به دنبال ششمین دوره انتخابات است، در این انتخابات گفت: «حقوق زنان در رای گیری است. دموکراسی ما در صندوق رای است و اقتصاد ما در صندوق رای.

اسمایلی گفت که این ایالت دارای “بحران جرم و جنایت” است و “جنایت در همه جا رو به افزایش است”، در حالی که دولت فدرال در پاسخ به آن کم کاری می کند. موری گفت جرم و جنایت یک موضوع محلی، ایالتی و فدرال است و به راحتی در دسترس بودن اسلحه به عنوان یکی از دلایل آن اشاره کرد.

اسمایلی در طول مناظره یک ساعته تلویزیونی که از دانشگاه گونزاگا در اسپوکن، واشنگتن پخش شد، به 30 سال حضور موری در سنا اشاره کرد و گفت که زمان تغییر فرا رسیده است.

واشنگتن از سال 1994 یک جمهوری خواه را برای عضویت در سنا انتخاب نکرده است.

موری همچنین اسمایلی را به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و حامیان MAGA او گره زده است و می‌گوید قیام 6 ژانویه 2021 چیزی بود که رای‌دهندگان نباید فراموش کنند.

دو نامزد موافق بودند که سیستم مهاجرت فدرال کار نمی کند. اسمایلی گفت که مواد مخدر خطرناک در سراسر مرز جریان دارد، در حالی که موری گفت این سیستم به دلایل بشردوستانه و کمک به کسب و کارها باید تعمیر شود تا کارمندان پیدا کنند.

موری پاسخ داد: “این نباید توسط سیاستمداران تصمیم گیری شود.” “من قانونی برای تدوین رو در مقابل وید تصویب خواهم کرد.”

نامزدها در مورد تغییرات آب و هوایی اختلاف نظر داشتند، اسمایلی خواستار تولید بیشتر انرژی در ایالات متحده و موری خواستار سرمایه گذاری در منابع انرژی جایگزین شد.

موری 71 ساله تبلیغات منفی زیادی علیه اسمایلی اجرا کرده و گفته است که موضع جمهوری خواه ضد سقط جنین می تواند حقوق زنان را تهدید کند و همچنین تلاش می کند او را با عناصر افراطی در حزب جمهوری خواه گره بزند.

اسمایلی و موری در مورد پیشنهادی مبنی بر شکستن چهار سد برق آبی در رودخانه اسنیک به منظور نجات از کاهش آب ماهی آزاد، با اسمایلی به این دلیل که سدها برای اقتصاد ضروری هستند مخالفت کردند. موری گفت ماهی قزل آلا نیز ضروری است و او برای نجات آنها تلاش خواهد کرد.

نامزدها بر سر سقط جنین با هم درگیر شدند و اسمایلی گفت که طرفدار زندگی است اما با ممنوعیت در سراسر کشور مخالف است. او گفت که این موضوع باید به عهده ساکنان هر ایالت گذاشته شود.

موری در مورد قیام 6 ژانویه 2021 گفت ما باید برای حفظ دموکراسی خود بجنگیم. اسمایلی گفت که شوهرش بینایی خود را در اثر یک بمب گذار انتحاری در عراق از دست داد، در حالی که در ارتش برای نجات دموکراسی کار می کرد.

اسمایلی گفت: “به نظر می رسد که واشنگتن دی سی به من پاسخ دهد.” او گفت که دولت بایدن همچنین به دنبال استخدام 87000 کارمند برای خدمات درآمد داخلی است که “به دنبال کسب و کار ما خواهند آمد.”

___

هر دو گفتند که برای تکمیل پاکسازی زباله های رادیواکتیو در منطقه حفاظت شده هسته ای هانفورد در نزدیکی ریچلند، واشنگتن تلاش خواهند کرد.

موری در مورد تورم گفت که بر کاهش هزینه‌های خانواده‌ها متمرکز است و از قانون کاهش تورم رئیس جمهور بایدن حمایت می‌کند.

اسمایلی که اهل پاسکو، واشنگتن است، سعی کرده با تمرکز بر داستان شخصی خود با رای دهندگان ارتباط برقرار کند. او یک پرستار سابق است که حمایت های گذشته خود را از شوهرش برجسته کرده است، یک سرباز کهنه سرباز که در یک انفجار در حین خدمت در عراق در سال 2005 نابینا شد.

اسمایلی گفت: “ما در بزرگترین کشور جهان زندگی می کنیم.”

اسمایلی 41 ساله از موری به عنوان سناتوری که هیچ کاری نمی کند انتقاد کرده و او را به جرم جنایت و سایر آسیب های اجتماعی سرزنش کرده است.