مورفی می گوید سنا 60 رای برای تصویب ممنوعیت سلاح های تهاجمی ندارد

مورفی در سی‌ان‌ان گفت: «اگر به برخی از پرمخاطب‌ترین تیراندازی‌های دسته جمعی در دو سال گذشته نگاه کنید، بسیاری از آن تیراندازان دسته جمعی سلاح را فقط چند روز قبل از انجام جنایت خریداری کردند. بنابراین، اگر آن سلاح‌ها دیگر به صورت تجاری در دسترس نبود، فقط در اختیار کسانی بود که قبلاً آنها را خریداری کرده بودند، فکر می‌کنم از بسیاری از تیراندازی‌های جمعی جلوگیری می‌شد.»

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

بایدن گفت که در طول نشست سالانه کنگره در سال جاری پس از یک رشته تیراندازی دسته جمعی، «سعی خواهد کرد از شر سلاح‌های تهاجمی خلاص شود»، اما چنین پیشنهادی به 10 رای جمهوری‌خواهان برای شکستن اختلاس قانونی نیاز دارد. رهبر اکثریت چارلز شومر (DN.Y.) می تواند همه 50 دموکرات را به حمایت از این قانون وادار کند.

دموکرات‌ها اکثریت ناچیز خود را در سنا برای دوره آتی حفظ کرده‌اند و دور دوم انتخابات ماه آینده در جورجیا به حزب فرصت می‌دهد تا در صورتی که سناتور رافائل وارناک (D-Ga.) از رقیب جمهوری‌خواه هرشل واکر دفاع کند، یک کرسی به دست آورد.

مقامات گفته اند که مظنون کلرادو اسپرینگز از یک تفنگ تهاجمی استفاده کرد که پنج نفر را کشت و بیش از ده ها نفر را مجروح کرد. مقامات گفتند که مظنون Chesapeake در تیراندازی هفته گذشته از یک تفنگ دستی استفاده کرد، اما به طور قانونی این سلاح را ساعاتی قبل خریداری کرد.

سناتور کریس مورفی (D-Conn.)، یکی از مدافعان برجسته کنترل اسلحه در سنا، روز یکشنبه ابراز تردید کرد که یک بار دیگر ممنوعیت سلاح های تهاجمی توسط پرزیدنت بایدن پس از آخرین تیراندازی دسته جمعی در این کشور از صحن بالا عبور کند.

بایدن که در سال 1994 به عنوان سناتور به تصویب یک دهه ممنوعیت تسلیحات تهاجمی کمک کرد، پس از تیراندازی های دسته جمعی در یک کلوپ شبانه LGBTQ در کلرادو اسپرینگز، و یک Walmart در Chesapeake، ویرجینیا، مجدداً برای این پیشنهاد تلاش کرد.

مورفی ادامه داد: «اما بیایید ببینیم که آیا می‌توانیم سعی کنیم این عدد را تا حد امکان به 60 نزدیک کنیم یا خیر. اگر آرا را نداشته باشیم، با سناتور شومر صحبت خواهیم کرد و شاید سال آینده با یک سناتور دیگر بازگردیم و ببینیم که آیا می‌توانیم بهتر عمل کنیم.»

معاملات جمعه سیاه و سایبر دوشنبه از BestReviews:

مورفی می گوید سنا 60 رای برای تصویب ممنوعیت سلاح های تهاجمی ندارد

مورفی در پاسخ به این سوال که آیا این پیشنهاد می تواند 60 رای به دست آورد، به دانا باش، یکی از مجریان برنامه “State of the Union” CNN گفت: “احتمالا نه.”

مجلس نمایندگان در ماه ژوئیه لایحه ای را برای ممنوعیت سلاح های تهاجمی در یک رای گیری نزدیک به حزب تصویب کرد، اما این پیشنهاد هنوز برای رای گیری در سنا ارائه نشده است.

مورفی روز یکشنبه گفت: “اگر ممنوعیت سلاح های تهاجمی را تصویب کنید، به طور جادویی تیراندازی های دسته جمعی را در این کشور از بین نخواهید برد.” اما این درست است که آن AR-15 یا یک سلاح به سبک AR-15 عموماً انتخاب تیراندازان دسته جمعی است.