مردی از کارولینای شمالی به اتهام بمب گذاری در نزدیکی ساختمان کنگره آمریکا در سال 2021 اعتراف کرد

رزبری که سابقه بیماری روانی داشت، با اتهام استفاده از سلاح کشتار جمعی و تهدید به استفاده از مواد منفجره مواجه شد.

توسط کانیشکا سینگ

وزارت دادگستری روز جمعه اعلام کرد فلوید ری رزبری، 52 ساله، از گروور، کارولینای شمالی، به یکی از اتهامات تهدید به استفاده از مواد منفجره در جریان درگیری با پلیس که چهار ساعت در نزدیکی کتابخانه کنگره به طول انجامید، اعتراف کرد. رزبری پیشتر اعتراف کرده بود که بی گناه است.

رزبری با حداکثر مجازات قانونی 10 سال زندان مواجه است. وزارت دادگستری افزود، قاضی رودلف کنتراس از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه کلمبیا، که این درخواست را پذیرفت، حکم را برای 15 ژوئن تعیین کرد.

پلیس هنگام مذاکره با رزبری، خیابان ها را بسته و ساختمان های مجاور را تخلیه کرد. این بن‌بست بخشی از واشنگتن را برای چند ساعت فلج کرد.

او افزود: “من حاضرم برای این هدف بمیرم.”

رزبری بعداً تسلیم پلیس شد، پلیس در آن زمان گفت که آنها مواد احتمالی ساخت بمب را در کامیون پیدا کردند، اما بمبی نداشتند.

به گفته پلیس، در جریان حادثه در آگوست 2021، رزبری وسیله نقلیه خود را در پیاده‌روی خارج از کتابخانه کنگره ایالات متحده پارک کرد و به افسری که به او نزدیک شد گفت که بمبی در دست دارد که به نظر می‌رسد یک چاشنی در دست دارد.

(گزارش توسط کانیشکا سینگ در واشنگتن؛ ویرایش توسط بیل برکروت)



منبع

دادستان ها گفتند که او همچنین اظهار داشت که از نتایج انتخابات 2020 ناراحت است و از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواسته است از سمت خود استعفا دهد. به گفته دادستان، او خواستار صحبت با بایدن در مورد چندین شکایت شد.

او تهدیدات خود را از حساب فیسبوک خود به صورت زنده پخش کرد. او در این ویدئو گفت: «انقلاب در راه است».

واشنگتن (رویترز) – وزارت دادگستری در بیانیه ای اعلام کرد، مردی از کارولینای شمالی که پس از ادعای داشتن بمبی در کامیون خود که در سال 2021 در نزدیکی ساختمان کنگره آمریکا پارک شده بود، با اتهامات جنایی روبرو شد، روز جمعه به جرم خود اعتراف کرد.