محکوم به اعدام تگزاس پس از عمل جراحی در ماه دسامبر به دلیل تومور درگذشت

هوستون (AP) – سخنگوی سیستم زندان ایالتی روز پنجشنبه گفت مردی که پس از محکوم شدن به قتل دوست دخترش و دو پسرش، نزدیک به 30 سال در انتظار اعدام در تگزاس بود، به دلایل طبیعی درگذشت.

دادستان ها گفتند که اسکینر از دسته تبر برای کشتن تویلا بازبی استفاده کرد و سپس پسرانش را که هر دو دارای اختلالات روانی بودند، به طرز مرگباری با چاقو زد.

Juan A. Lozano را در توییتر در https://twitter.com/juanlozano70 دنبال کنید.





منبع

اسکینر در سال 2010 به آسوشیتدپرس گفت: “از آن زمان تا کنون قاب گرفته ام.”

این شواهد در زمان محاکمه اسکینر مورد آزمایش قرار نگرفت زیرا وکیل او نگران بود که نتایج آزمایش آسیب بیشتری به پرونده او وارد کند.

قرار بود اسکینر در 13 سپتامبر اعدام شود.

در ماه اکتبر، دادگاه تجدیدنظر جنایی تگزاس حکم قاضی را تایید کرد.

در سال 2014، یک قاضی حکم داد که اسکینر احتمالاً محکوم می شد حتی اگر مدارک DNA اضافی در محاکمه او ارائه می شد.

اسکینر یک بار در مارس 2010 یک ساعت پس از اعدام پیش از اینکه دادگاه عالی ایالات متحده به او اجازه تعلیق داد تا بتواند آزمایش DNA اقلامی از صحنه جرم را که آزمایش نشده بودند دنبال کند.

آزمایش بر روی شواهد اضافی انجام شد. وکلای او استدلال کرده بودند که نتایج آزمایش نشان می دهد که اگر هیئت منصفه شهادت در مورد این شواهد اضافی را می شنید، “به طور منطقی محتمل” بود که او از این قتل ها تبرئه می شد. دادستان ها استدلال کرده بودند که بیشتر شواهد DNA دخیل اسکینر است.

وکلای اسکینر در بیانیه ای اعلام کردند که وی به دلیل عوارض ناشی از عمل جراحی در ماه دسامبر برای برداشتن تومور مغزی درگذشت.

“آقای. وکلای او در بیانیه‌ای گفتند که اسکینر در زمان مرگش هنوز محکومیت خود را به چالش می‌کشید و ما عمیقا متأسفیم که او قبل از تکمیل این روند درگذشت.

دادستان ها گفته بودند که ردی از DNA اسکینر در خون در اتاق خوابی است که رندی بازبی را با ضربات چاقو به قتل رساندند و DNA او نیز با لکه های خون در سراسر خانه ای که قتل در آن رخ داد مطابقت دارد.

اسکینر به دلیل قتل عمدی در شب سال نوی 1993 توئیلا جین بازبی 40 ساله و پسرانش – الوین کالر 22 ساله و رندی بازبی 20 ساله – محکوم شد. آنها در خانه خود در پامپا واقع در شمال شرقی آماریلو در تگزاس پانهندل پیدا شدند.

اسکینر مدتها بود که بی گناهی خود را حفظ کرده بود. او گفته بود که هنگام مرگ آنها بر روی یک مبل از ترکیبی از ودکا و کدئین بیهوش شده است. اسکینر و وکلای او به عموی متوفی تویلا بازبی، رابرت دانل، به عنوان قاتل احتمالی اشاره کرده بودند.

رابرت هرست، سخنگوی وزارت دادگستری تگزاس گفت که هنری “هنک” اسکینر 60 ساله بعد از ظهر پنجشنبه در بیمارستانی در گالوستون درگذشت.

___