لهستان آبراه دریایی جدیدی را برای قطع وابستگی به روسیه باز می کند

با این حال، کشتی‌های باری نمی‌توانند از این گذرگاه استفاده کنند تا زمانی که مسیر بندر البلاگ به عمق 5 متر (16 فوت) عمیق‌تر شود. انتظار می رود که این کار 100 میلیون زلوتی (21 میلیون دلار) هزینه داشته باشد که منبع اختلاف بین دولت ملی و مقامات شهری است.



منبع

وی گفت که این سرمایه گذاری از طریق افزایش ارزش زمین های اطراف آن، از طریق توسعه شهرها و بنادر در تالاب به لطف افزایش تجارت، تجارت و گردشگری نتیجه خواهد داد.

آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، گفت: “ایده این بود که این آبراه باز شود و دیگر مجبور نباشیم از کشوری که دوست نیست و مقاماتش از حمله و تحت سلطه خود درآوردن دیگران دریغ نمی کنند، مجوز بگیریم.”

این رویداد به مناسبت 83 سال از تهاجم شوروی به لهستان در طول جنگ جهانی دوم برگزار شد و به طور نمادین پایان سخنان مسکو در مورد اقتصاد و توسعه منطقه ای که در همسایگی منطقه کالینینگراد روسیه قرار دارد، برگزار شد. دولت می گوید این آبراه به لهستان حاکمیت کامل در منطقه شمال شرقی می دهد، که نیاز به سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی دارد.

این کانال که با هزینه تقریباً 2 میلیارد زلوتی (420 میلیون دلار) ساخته شده است، از رودخانه ویستولا در شرق گدانسک عبور می کند تا به کشتی ها اجازه دهد از دریای بالتیک و خلیج گدانسک به سمت البلاگ و بنادر کوچکتر تالاب حرکت کنند. دریافت مجوز برای سفر از طریق تنگه پیلاوا روسیه. همچنین مسیر بالتیک به Elblag را حدود 100 کیلومتر (54 مایل دریایی) کوتاه می کند.

انتظار می رود کشتی های کوچک و قایق های تفریحی در روز یکشنبه اجازه ورود پیدا کنند.

رهبر حزب راستگرای حاکم لهستان، یاروسلاو کاچینسکی، خطاب به جمعیت گفت: «این آغاز چهارمین بندر بزرگ لهستان (البلاگ) و انگیزه جدیدی برای توسعه این سرزمین است» که بیکاری را که از بالاترین نرخ‌های لهستان است، کاهش خواهد داد. سطح در حال حاضر 7.6 درصد است.

چند هزار نفر با پرچم‌های سفید و قرمز ملی در باران جمع شدند تا کشتی فنی Zodiak II را از دروازه‌های آبی برای افتتاح کانال تماشا کنند. سرود ملی نواخته شد و کشتی ها بوق می زدند.

کاچینسکی تأکید کرد که ساخت این کانال نشان می دهد که «لهستان یک کشور واقعاً مستقل، مستقل و قدرتمند است که اهمیت دارد. “

ورشو، لهستان (AP) – رهبران ارشد لهستان روز شنبه افتتاح یک کانال جدید – هرچند ناتمام – را جشن گرفتند که به گفته آنها به این معنی است که کشتی ها دیگر نباید مجوز روسیه را برای حرکت از دریای بالتیک به بنادر تالاب ویستولا بگیرند.