لتیتیا جیمز با دونالد ترامپ تمام نشده است. حالا او می‌خواهد بداند که آیا او مدرکی را در پرونده کلاهبرداری خود پنهان کرده است یا خیر.

  • لتیتیا جیمز برنده حکم ۴۵۴ میلیون دلاری ترامپ شد که مجازات او برای یک دهه کلاهبرداری بود.

  • او و ترامپ اکنون بر سر ادعای او مبنی بر اینکه او شواهدی را از تحقیقات کلاهبرداری او پنهان کرده است، با هم درگیر هستند.

  • قانون نیویورک به جیمز اجازه می‌دهد در صورت گم شدن یا از بین رفتن مدارک احضاریه‌اش، جریمه‌های بیشتری بخواهد.

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، راضی به پیروزی 454 میلیون دلاری خود در دادگاه کلاهبرداری مدنی نیست، حتی در شرایطی که بدهی ترامپ به ایالت همچنان در حال افزایش است و از ماه فوریه با 5 میلیون دلار سود افزایش یافته است.

نه، جیمز هنوز کارهای ناتمام ترامپ را در تقویم خود دارد.

او سؤالات سختی در مورد وثیقه 175 میلیون دلاری می پرسد که حداقل بخشی از بدهی ترامپ به نیویورک را حفظ می کند، در حالی که او برای شکست دادگاه استیناف می کند. جلسه استماع درباره وضعیت مالی اوراق قرضه برای دوشنبه 22 آوریل تعیین شده است.

و جیمز همچنین قصد دارد پای ترامپ را به همراه پای وکلای او به خاطر چیزی که دفتر او به مدت چهار سال از آن شکایت کرده است، نگه دارد: پنهان کردن مدارک.

او سه شنبه شب در نامه ای استدلال کرد که یکپارچگی محاکمه تقلب ممکن است در خطر باشد.

AG در حال بررسی سه زنجیره ایمیل داخلی سازمان ترامپ در سال 2016 است که در طول پنج سال تعقیب ترامپ هرگز به دفتر او تحویل داده نشدند زیرا بانک ها را فریب داد تا فکر کنند ارزش او بیشتر از اوست.

جیمز می داند که ایمیل ها وجود دارند.

دادستان های منهتن از آنها به عنوان مدرک برای فرستادن آلن وایسلبرگ، مدیر مالی سابق ترامپ به اتهام شهادت دروغ، روز دوشنبه به زندان استفاده کردند.

اما ایمیل‌هایی که در آن وایسلبرگ و زیردستانش در سازمان ترامپ به سؤالات مجله فوربس در مورد ارزش پنت‌هاوس سه‌گانه ترامپ در منهتن پاسخ دادند، جزو 900000 سندی نبودند که ترامپ سازمان به تحقیقات کلاهبرداری جیمز تحویل داد.

جیمز در نامه سه‌شنبه شب استدلال می‌کند: «دادگاه به خوبی در صلاحیت خود است تا مشخص کند که آیا متهمان و وکلای آنها شهادت دروغ را با خودداری از اسناد مجرمانه تسهیل کرده‌اند یا خیر».

او استدلال کرد که حل این معما “مطمئناً در اختیار این دادگاه است تا از یکپارچگی رسیدگی های خود محافظت کند.”

بررسی پزشکی قانونی

هنگامی که جیمز برای اولین بار در ماه اکتبر متوجه ایمیل‌های تریپلکس مفقود شد، بلافاصله از قاضی دادگاه خواست تا دستور بررسی پزشکی قانونی “داده‌های الکترونیکی که توسط سازمان ترامپ برای دوره بسیار کوتاه (از اوت تا سپتامبر 2016) نگهداری می‌شد، صادر کند. ایمیل ها نوشته شد

دفتر او در نامه‌ای در 18 اکتبر به قاضی، قاضی دادگاه عالی ایالتی آرتور انگورون، شکایت کرد: «عدم تولید این ایمیل‌های بعدی نشان‌دهنده خرابی در فرآیند حفظ، جمع‌آوری، بررسی و تولید اسناد است.

بررسی پزشکی قانونی توسط ناظر تحمیلی دادگاه – قاضی فدرال سابق باربارا جونز – انجام می شود که کارکنانش در Bracewell LLP از نوامبر 2022 به بررسی دقیق امور مالی ترامپ پرداخته اند.

قاضی فدرال سابق باربارا جونز.قاضی فدرال سابق باربارا جونز.

قاضی فدرال سابق باربارا جونز.درو انگرر/گتی ایماژ

شش ماه بعد، بررسی پزشکی قانونی پیشنهادی هنوز توسط Engoron تایید نشده است.

در عوض، این موضوع موضوع یک جنگ کاغذی داغ جدید بین وکلای ترامپ است که مخالف بازنگری هستند و وکیل جیمز که از سال 2020 از پرونده اسناد مخفی شده دفاع کرده است.

کوین والاس، وکیل ارشد اجرایی، هفته گذشته انگورون نوشت: «ما قبلاً چندین بار این احتمال را مطرح کرده‌ایم که متهمان اطلاعات مرتبط و پاسخگو را پنهان کرده‌اند.

نامه او در 4 آوریل به قاضی رسماً از مانیتور خواسته شد تا پرونده های الکترونیکی جمع آوری شده توسط متهمان را بررسی کند، از جمله پرونده هایی که برای تهیه به دادستان منهتن جمع آوری شده اند.

بررسی مانیتور مشخص می‌کند که آیا ایمیل‌ها «در اختیار سازمان ترامپ بوده‌اند» و اگر چنین است، چرا هرگز تحویل داده نشده‌اند.

یکی از وکلای ترامپ، کلیفورد رابرت، این هفته هفت صفحه تک فاصله را صرف بحث علیه گسترش بیشتر نقش مانیتور کرد.

او نوشت: «درخواست حیرت‌انگیز NYAG یک بازی آشکار برای تبدیل مانیتور به مشاور ویژه خودش است.

او بلافاصله به درخواست اظهار نظر از سوی Business Insider پاسخ نداد.

یک مانیتور در حال حاضر قدرتمند

تحت جدیدترین گسترش نقش مانیتور توسط Engoron، از 21 مارس، قدرت جونز در حال حاضر گسترده شده است.

ترامپ باید 5 روز به قاضی بازنشسته و کارکنان او در مورد هرگونه انتقال پول نقد یا دارایی به مبلغ 5 میلیون دلار یا بیشتر و 30 روز از ایجاد یا انحلال هر یک از بیش از 400 نهاد تحت چتر سازمان ترامپ اطلاع دهد.

او همچنین باید تمام پرونده های مالی شرکت، از جمله اظهارنامه های مالیاتی را قبل از ارسال به اشخاص ثالث بررسی کند.

سابقه اسناد مفقود

ادعای پنهان نگه داشتن مدارک توسط ترامپ حداقل از سال 2020، زمانی که جیمز برای اولین بار به طور علنی شکایت کرد که سازمان ترامپ از احضاریه های او سرپیچی می کند، موضوع مطرح شده است.

اولین باری که مقامات نیویورک به طور علنی شکایت کردند که ترامپ از شواهد خودداری می کند.اولین باری که مقامات نیویورک به طور علنی شکایت کردند که ترامپ از شواهد خودداری می کند.

این پرونده در سال 2020 برای اولین بار بود که مقامات نیویورک به طور علنی از مدارک پنهان شده شکایت کردند.دفتر دادستان کل نیویورک / خودی تجاری

برای حداقل دو سال، به نظر می رسد که جیمز به طور پیوسته در حال ایجاد یک پرونده “جعل” علیه ترامپ و شرکتش است. این اصطلاح قانونی برای از بین رفتن یا از بین بردن شواهدی است که باید برای یک دعوی حقوقی حفظ می شد.

والاس به عنوان وکیل ارشد جیمز، بارها از گم شدن شواهد شکایت کرده و نشان داده است که دفتر او ممکن است به دنبال “تسکین” به معنای تحریم های احتمالی باشد.

او در یک جلسه استماع در آوریل 2022، دریافت اسناد ترامپ را با “دندان کشیدن” مقایسه کرد.

از حدود 900000 سند تحویل داده شده، تنها 10 سند “سرپرستی” ترامپ بود، به این معنی که پرونده های تجاری در بازداشت مستقیم رئیس جمهور سابق.

وقتی آلینا حبا، وکیل ترامپ اصرار داشت که ترامپ هیچ سند حضانت شخصی دیگری برای تحویل ندارد، والاس به قاضی گفت: “صادق خواهم گفت. اگر این همه چیز باشد، یک سری مسائل دیگر را مطرح می کند.”

شانزده ماه بعد، وقتی والاس به قاضی نوشت که AG آماده محاکمه است، او مطمئن شد که دفتر جیمز “حق خود را برای تسکین پس از محاکمه مربوط به غارت مدارک توسط متهم محفوظ می دارد.”

تحریم های احتمالی شامل جریمه های بیشتر می شود

قانون مدنی نیویورک به قاضی این امکان را می دهد که مجازات هایی را برای غارت تعیین کند که شامل تشخیص توهین به دادگاه و هرگونه جریمه ای است که صلاح می داند.

مارک فریزر شول، دادستان سابق جرایم مالی در دفتر دادستانی منطقه منهتن، گفت: اما مدارک بالایی وجود دارد.

دفتر AG باید ثابت کند که ترامپ، مدیران سازمان ترامپ، و/یا وکلای مدافع آنها به جای تحویل دادن، بر اسناد احضار شده و تخریب یا پنهان کردن آنها کنترل دارند.

شول، که اکنون مشاور در لوئیس باخ کافمن میدلمیس.

او پیش بینی کرد که اگر AG در نهایت به دنبال جریمه باشد، احتمالاً حداقل و نمادین خواهد بود.

وکلای جیمز گفته اند که بسیاری از اسناد مفقود ترامپ در نهایت با موفقیت از شاهدان خارجی احضار شده اند که کپی هایی نیز داشتند.

او افزود: «آنها اسناد را از راه های دیگری دریافت کردند، به همین دلیل می دانند که آنها را به طور خاص بخواهند،» در مورد ایمیل های وایسلبرگ.

در نهایت، دفتر AG در این پرونده پیروز شد و برنده شد – اساساً همه چیزهایی را که برای آنها شکایت کردند، از جمله قضاوت مالی عظیم دریافت کرد.

اگر اسناد بیشتری به دست می آوردند آیا واقعاً قضاوت بزرگ تری می گرفتند؟ شول پرسید.

او گفت: «من اینطور فکر نمی کنم. من فکر می‌کنم که این تیراندازی از روی کمان است، به طور بالقوه علیه مشاور ترامپ».

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید

منبع