قاضی از قانون تنسی برای جلوگیری از رای گیری متقاطع در انتخابات مقدماتی حمایت می کند. منتقدان می گویند قانون خیلی مبهم است.

نشویل، تن (AP) – یک قاضی فدرال در نشویل روز دوشنبه اعتراض به قانون تنسی را رد کرد که هدف آن حصول اطمینان از اینکه رای دهندگان اولیه، اعضای “خوبی” حزبی هستند که به آن رای می دهند.

سفیر سابق لهستان و سیاستمدار قدیمی جمهوری خواه تنسی ویکتور اش از مقامات انتخابات ایالتی در ماه نوامبر شکایت کرد و مدعی شد که این قانون به قدری مبهم است که می تواند به دلیل شرکت در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

قانونی که سال گذشته تصویب شد، مراکز رای‌گیری را ملزم می‌کند که علائم هشداردهنده‌ای را نصب کنند که نشان می‌دهد اگر عضوی با حسن نیت در آن حزب نیستید، رای دادن در انتخابات مقدماتی یک حزب سیاسی جرم است. این علائم به یک قانون ایالتی در سال 1972 برمی گردد که به ندرت مورد استناد قرار گرفته است. این امر مستلزم آن است که رای دهندگان اولیه از اعضای حزب “خوب گرا” باشند یا “وفاداری” خود را به حزب اعلام کنند.

از آنجایی که رای دهندگان تنسی توسط حزب ثبت نشده اند، اش و دیگر شاکیان استدلال کردند که قوانین اجرای خودسرانه را دعوت می کند و احتمالاً رأی دهندگان قانونی را بترساند. قوانین تعریف نمی کنند که یک عضو با حسن نیت حزب بودن یا اعلام وفاداری به یک حزب چیست، و نمی گویند که این وفاداری چقدر باید ادامه داشته باشد.

روز دوشنبه، الی ریچاردسون، قاضی منطقه ای ایالات متحده، شکایت را رد کرد و حکم داد که آش، فیل لاوسون توسعه دهنده املاک و مستغلات، و اتحادیه زنان رای دهندگان تنسی فاقد حق شکایت هستند. ریچاردسون دریافت که ادعای آنها در مورد آسیب احتمالی بیش از حد حدس و گمان است.

Ashe و Lawson ادعا کردند که اگر مقامات به عضویت حزب خود شک کنند، ممکن است به دلیل رای دادن تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. Ashe یک جمهوری خواه است که به طور معمول در یک ستون هفتگی برای Nnoxville News-Sentinel از همتایان جمهوریخواه خود انتقاد می کند. لاوسون یک دموکرات است که به جمهوری خواهان رای داده و به نامزدهای جمهوری خواه کمک مالی کرده است.

اتحادیه زنان رای دهنده تنسی نگرانی های متفاوتی داشت. سازمان مدنی که به ثبت نام رای دهندگان کمک می کند، گفت که نمی داند چگونه آنها را به طور دقیق در مورد انتخابات مقدماتی بدون تحت پیگرد قانونی قرار دهد. لیگ همچنین نگران بود که داوطلبان ممکن است مشمول قانون جداگانه‌ای شوند که افرادی را که اطلاعات رأی‌گیری اشتباه را منتشر می‌کنند مجازات می‌کند.

ریچاردسون نوشت: «اتحادیه به اندازه کافی توضیح نمی دهد که چرا قانونی که بیش از 50 سال در حال اجراست احتمالاً ناگهان رأی دهندگان را گیج یا مرعوب می کند».

قاضی همچنین متوجه شد که متهمان در دعوا – وزیر امور خارجه تنسی، تری هارگت، هماهنگ کننده انتخابات، مارک گوئینز و دادستان کل جاناتان اسکرمتی – فاقد قدرت پیگیری نقض قوانین مورد اعتراض هستند، بنابراین دستور دادن به آنها برای عدم اجرای قوانین کمکی نخواهد کرد. شاکیان

اشه گفت که وکلای آنها در حال بررسی این حکم هستند و در مورد مراحل بعدی تصمیم خواهند گرفت.

او در یک مصاحبه تلفنی روز دوشنبه گفت: “امید من این است که مردم همچنان در انتخابات مقدماتی به انتخاب خود رای دهند و این میزان مشارکت رای دهندگان را کاهش نمی دهد.”

رای دهندگان تنسی اغلب بر اساس تحولات کمپین تصمیم می گیرند در کدام مرحله مقدماتی شرکت کنند. توازن حزبی در تنسی به این معنی است که بسیاری از انتخابات محلی در انتخابات مقدماتی تصمیم گیری می شود، به طوری که شهرهای بزرگ به شدت به دموکرات ها و اکثر مناطق دیگر تمایل زیادی به جمهوری خواهان دارند. این غیرمعمول نیست که مردم در انتخابات محلی به یک حزب و در انتخابات فدرال یا ایالتی به یک حزب دیگر رأی دهند.

جمهوری‌خواهان که مجلس قانونگذاری تنسی را کنترل می‌کنند، سال‌ها درباره بستن انتخابات مقدماتی بحث کرده‌اند، اما این ایده بحث‌برانگیز است و هرگز از حمایت کافی برای تصویب برخوردار نبوده است.

منبع