طوفان کره جنوبی را با باران 3 فوتی و بادهای مخرب در هم می‌کوبد

بیش از 600 مدرسه تعطیل یا به کلاس های آنلاین تبدیل شدند. بیش از 250 پرواز و 70 سرویس کشتی متوقف شدند و بیش از 66000 قایق ماهیگیری به بنادر تخلیه شدند. کارگران تا اواخر صبح توانسته بودند برق 30006 خانوار از 66341 خانوار قطع شده را بازگردانند.

وزارت ایمنی گفت که حدود 500 نفر از 3400 نفری که مجبور به تخلیه شده بودند تا بعد از ظهر سه شنبه به خانه بازگشتند. دست کم پنج خانه و ساختمان دچار سیل یا تخریب شدند و تعداد زیادی از جاده ها آسیب دیدند.

آتش‌سوزی‌ها در یک کارخانه بزرگ فولادی که توسط POSCO در پوهانگ اداره می‌شود گزارش شده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این آتش‌سوزی توسط طوفان ایجاد شده است یا خیر.

طوفان بیش از 105 سانتی‌متر (41 اینچ) باران را در مرکز ججو از روز یکشنبه بارید، جایی که اوج باد با سرعت 155 کیلومتر در ساعت (96 مایل در ساعت) بود. مناطق جنوبی و شرقی سرزمین اصلی نیز با بارش شدید باران مواجه شدند که تابلوهای راهنما و سقف را شکست، درختان و تیرهای برق را فرو ریخت و جاده ها را به رودخانه های شکلاتی رنگ تبدیل کرد.

مقامات کره جنوبی کشور را در مورد خسارات احتمالی ناشی از سیل، رانش زمین و امواج جزر و مدی ایجاد شده توسط Hinnamnor تنها چند هفته پس از بارندگی شدید در منطقه اطراف پایتخت سئول که باعث سیل شد و دست کم 14 کشته بر جای گذاشت، در حالت آماده باش قرار دادند.

کره شمالی در سال 2020 از بارندگی‌های شدید و سیل آسیب‌های جدی وارد کرد که ساختمان‌ها، جاده‌ها و محصولات کشاورزی را تخریب کرد و اقتصاد فلج‌شده این کشور را شوکه کرد.



منبع

لیم یون سوک، یکی از مقامات اداره آتش نشانی استان گیونگ سانگ شمالی، گفت که شعله های آتش ساختمانی را که دارای تجهیزات برق بود ویران کرد و همچنان در یک ساختمان اداری جداگانه می سوزد، اگرچه کارگران در آستانه خاموش کردن آتش سوزی کوچکتر در یک کارخانه کک بودند.

نخست‌وزیر هان دوک سو خواستار تخلیه مناطق آسیب‌پذیر در برابر سیل شد و گفت که هینامنور می‌تواند به یک طوفان قوی تاریخی تبدیل شود که قبلاً هرگز تجربه نکرده بودیم.

سئول، کره جنوبی (AP) – قوی‌ترین طوفانی که طی سال‌ها کره جنوبی را درنوردید، روز سه‌شنبه منطقه جنوبی آن را درنوردید، یک متر (3 فوت) باران بارید، جاده‌ها را تخریب کرد و خطوط برق را قطع کرد و 66000 خانه را بدون برق گذاشت. به زمین امن تر گریخت

یک زن 70 ساله در شهر جنوبی پوهانگ پس از سیل ناگهانی جان خود را از دست داد، در حالی که دو نفر دیگر ناپدید شدند، از جمله یک مرد 25 ساله که در شهر مجاور اولسان در جوی بارانی سقوط کرد. طبق اعلام وزارت کشور و ایمنی.

یکی از مقامات ریاست جمهوری کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، گفت که مقامات در حال بررسی علت آتش سوزی در کارخانه پوهانگ POSCO هستند، جایی که آتش نشانان در حال خاموش کردن شعله های آتش بودند که به حداقل سه تاسیسات در مجتمع آسیب رساند.

طوفان هینامنور جزیره تفریحی ججو را در نوردید و به سرزمین اصلی نزدیک شهر بندری بوسان برخورد کرد و سپس در دریای بین شبه جزیره کره و ژاپن با بادهایی با سرعت 133 کیلومتر (82 مایل) در ساعت منفجر شد. این هواپیما در مسیری به سمت شمال شرقی حرکت می کرد تا شرق چین را در اواخر هفته تحت تاثیر قرار دهد.

در کره شمالی، رسانه های دولتی از “تلاش های همه جانبه” برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از سیل و رانش زمین خبر دادند. خبرگزاری مرکزی کره گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر کیم جونگ اون در جریان جلسات دولت، “تکالیف جزئی” نامشخصی را برای بهبود ظرفیت واکنش کشور در برابر بلایا صادر کرده است، اما در مورد این طرح ها توضیح بیشتری نداد.