شرکت های آمریکایی سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلاری در فیلیپین را اعلام می کنند

مانیلا (رویترز) – وزیر بازرگانی ایالات متحده، شرکت‌های آمریکایی قصد دارند سرمایه‌گذاری‌های بیش از یک میلیارد دلاری در فیلیپین را اعلام کنند. جینا ریموندو روز دوشنبه در جریان بازدید رسمی از مانیل گفت.

او گفت که سرمایه گذاری ها در زمینه هایی مانند انرژی خورشیدی، وسایل نقلیه الکتریکی و دیجیتالی شدن خواهد بود و افزود که شرکت های آمریکایی مشتاق تجارت در این کشور آسیای جنوب شرقی هستند.

ریموندو برای یک ماموریت تجاری و سرمایه گذاری دو روزه از طرف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مانیل است. هیئت او شامل مقامات ارشد شرکت هایی مانند GreenFire Energy، Inc.، Google Asia Pacific، Visa، United Airlines و KKR است.

کاخ سفید در ژانویه اعلام کرد که یک ماموریت تجاری برای تقویت مشارکت شرکت‌های آمریکایی در بخش‌های کلیدی فیلیپین از جمله زیرساخت‌ها، انرژی پاک، مواد معدنی حیاتی، کشاورزی و اقتصاد نوآوری ارسال خواهد شد.

فیلیپین و ایالات متحده متحدان دیرینه ای هستند که با یک معاهده دفاعی متقابل 73 ساله محدود شده اند. رئیس جمهور فیلیپین فردیناند مارکوس جونیور به دنبال تعمیق روابط فراتر از همکاری دفاعی و شامل مشارکت اقتصادی است.

ریموندو در نشستی مشترک با مقامات فیلیپین گفت: «اتحاد ایالات متحده و فیلیپین پوشیده از آهن است. این در طول 72 سال پایدار است و ما دوستان ثابت قدم و به طور فزاینده ای شریک در رفاه هستیم.»

(گزارش توسط میخائیل فلورس، کارن لما؛ ویرایش توسط کانوپریا کاپور)

منبع