سناتور مارکو روبیو – که لغو بدهی دانشجویی را “ناعادلانه” خواند – گفت که 100000 دلار وام دانشجویی دارد اما آن را با نوشتن کتاب پرداخت کرده است.

کتاب او با نام «یک پسر آمریکایی: خاطرات» در سال 2013 منتشر شد. به گزارش تامپا بی تایمز، افشاگری های مالی نشان داد که روبیو در سال 2012 مبلغ 800000 دلار پیش پرداخت کتاب از ناشر گروه پنگوئن دریافت کرده است. افشای اطلاعات همچنین نشان داد که روبیو دیگر 100000 دلار بدهی دانشجویی ندارد.

سناتور جمهوری خواه مارکو روبیو از فلوریدا در جلسه استماع در کاپیتول هیل در 10 مارس 2022.

افشای مالی نشان داد که روبیو ۸۰۰ هزار دلار پیش پرداخت برای نوشتن خاطرات خود دریافت کرد.

  • روبیو گفت: “من بیش از 100000 دلار وام دانشجویی بدهکار بودم.” روزی که به مجلس سنا انتخاب شدم، هنوز بیش از 100000 دلار وام دانشجویی داشتم که می‌توانستم آن را پرداخت کنم، زیرا کتابی نوشتم. “

    سناتور مارکو روبیو گفت که او فقط توانست 100000 دلار بدهی دانشجویی را بپردازد زیرا کتابی نوشت.

  • روبیو گفت که بخشش وام دانشجویی بایدن “ناعادلانه”، “غیرقانونی” است و سیستم را اصلاح نمی کند.

  • حقوق سالانه روبیو به عنوان یک سناتور آمریکایی از زمان روی کار آمدن در سال 2011، 174000 دلار بوده است و درآمد او به طور قابل توجهی توسط معاملات کتاب و حق امتیاز افزایش یافته است، همانطور که برای سیاستمداران آمریکایی رایج است.

    وی با بیان اینکه “من ایده های دو حزبی دارم که سال ها برای انجام آن فشار آورده ام. این طرح نظام را اصلاح نمی کند” و افزود: در حال حاضر افرادی هستند که وام می گیرند که در آینده به آنها بدهکار خواهند شد که برنده شدند. اغلب برای مدرکی که منجر به شغل نمی شود، تحت پوشش این قرار نگیرید.”

    روبیو گفت که موافق است وام‌های دانشجویی باید اصلاح شود و او نیز سال‌ها با هزاران دلار بدهی دانشجویی سنگینی می‌کرد.

    سناتور جمهوری خواه مارکو روبیو از فلوریدا در جلسه استماع در کاپیتول هیل در 10 مارس 2022.بیل کلارک/CQ-Roll Call از طریق Getty Images

    • سناتور جمهوری خواه مارکو روبیو روز شنبه گفت که او مسائل مربوط به وام های دانشجویی در ایالات متحده را درک می کند زیرا او نیز قبل از انتخاب شدن در کنگره و نوشتن کتابی که به او امکان پرداخت آن را می داد، 100000 دلار بدهی دانشجویی داشت.

      روبیو به فاکس نیوز گفت که اگرچه او موافق است که وضعیت وام دانشجویی “شکسته” است و “باید اصلاح شود”، برنامه بایدن شامل اصلاحات بلندمدت نمی شود.

      او کتاب دوم را با عنوان «رویاهای آمریکایی: بازگرداندن فرصت‌های اقتصادی برای همه» در سال 2015 منتشر کرد. مشخص نیست که روبیو چقدر برای آن کتاب پیش‌رفت کرده است، اما آسوشیتدپرس در سال 2016 گزارش داد که سال 2012 پردرآمدترین سال او بوده است. کمتر از کتاب اولش بود.

      سناتور فلوریدا در برنامه “یک ملت با برایان کیلمید” شبکه فاکس نیوز حاضر شد تا نگرانی های خود را با طرح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای لغو 20000 دلار بدهی وام دانشجویی برای وام گیرندگان فدرال که کمتر از 125000 دلار در سال دریافت می کنند، مطرح کند.

      روبیو در سال 1993 از دانشگاه فلوریدا فارغ التحصیل شد و مدرک حقوق خود را از دانشکده حقوق دانشگاه میامی در سال 1996 دریافت کرد. او قبل از انتخاب شدن به سنا در سال 2010 در ادارات محلی و ایالتی از جمله به عنوان رئیس مجلس نمایندگان فلوریدا خدمت کرد. .

      روبیو همچنین گفت که او فکر می کند بخشودگی وام دانشجویی “غیرقانونی” است و “رئیس جمهور صلاحیت انجام این کار را ندارد.” وی بر اعتقاد خود مبنی بر اینکه لغو این بدهی “ناعادلانه” است، تاکید کرد و خاطرنشان کرد که 85 درصد از آمریکایی‌ها از وام‌های دانشجویی بدهی ندارند، چه به این دلیل که آن‌ها را پرداخت کرده‌اند یا هرگز آن را نگرفته‌اند.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع