روسیه با بدترین رکود اقتصادی خود در 30 سال گذشته مواجه است – و “نسل پوتین” بهای آن را می پردازد.

لوهسن به اینسایدر گفت: «این بدان معناست که روس‌هایی که به تحصیلات عالی در اروپا فکر می‌کنند – به خصوص مدرک حرفه‌ای یا دکترا – اکنون برای ورود به دانشگاه‌های اروپایی بسیار سخت‌تر خواهند بود. او افزود که روسیه در حال برنامه ریزی برای بازگشت به استاندارد شوروی است، که تأیید اعتبار علمی خود را برای هر نوع دانشگاه اروپایی بسیار دشوار می کند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



Source link

برای جوانان روس نیز ادامه تحصیلات عالی در اروپا دشوارتر خواهد بود.

  • جوانان روسی که وارد بازار کار می‌شوند و تحصیلات عالی را دنبال می‌کنند، در شرایط سختی قرار دارند.

    کارشناسانی که اینسایدر با آنها صحبت کرد همچنین در مورد آینده سیستم دانشگاهی روسیه ابراز نگرانی کرد، زیرا این کشور به دنبال خروج از فرآیند بولونیا است که در آن دولت های اروپایی استانداردها و مدارک تحصیلی را هماهنگ می کنند.

    چنین خروجی ها فقط مربوط به بازار کار نیست. مالک به اینسایدر گفت که آنها همچنین آموزش و شبکه های حرفه ای را برای متخصصان روسی کاهش خواهند داد.

    در ماه آوریل، بانک جهانی اعلام کرد که انتظار می رود اقتصاد روسیه در سال 2022 به میزان 11.2 درصد کاهش یابد که بدترین انقباض اقتصادی در سه دهه اخیر از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.

    دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش روسیه بحث‌های آزاد را خنثی می‌کنند و به تفکر از بالا به پایین فشار می‌آورند

    جامعه دانشگاهی اروپا به ویژه در مورد آزادی بحث آزاد در روسیه نگران است پس از آن که 700 رئیس و رئیس دانشگاه از دانشگاه های روسیه نامه ای را امضا کردند که در آن 9 روز پس از تهاجم، نسخه کرملین از وقایع را تایید کردند – یعنی اینکه مسکو در صدد “غیرملیتازه کردن و غیر نظامی کردن” است. مجله آموزش عالی تایمز از اوکراین با استناد به نامه ای که از آن زمان حذف شده است، گزارش داد.

    به گفته مرکز ویلسون، این گروه از جوانان که به نام “نسل پوتین” نامیده می شود، تنها با یک رئیس جمهور در سال های شکل گیری خود می شناسند و بین 17 تا 25 سال سن دارند. آنها با خوردن مک‌دونالد، تماشای جدیدترین فیلم‌های هالیوود و پست گذاشتن در اینستاگرام بزرگ شدند – که همگی، در پی حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، دیگر در روسیه موجود نیستند.

    اندرو لوهسن، عضو برنامه اروپا، روسیه و اوراسیا در مرکز استراتژیک و استراتژیک می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های چندملیتی وعده‌های شغلی باثبات خوبی را داده‌اند، جایی که می‌توان بر اساس شایستگی‌های خود در نوعی مدل سرمایه‌داری سنتی غربی پیشرفت کرد. مطالعات بین المللی. با خروج این شرکت‌ها از روسیه، این فرصت‌ها در حال خشک شدن هستند و برخی از صنایعی که وعده دستمزدهای بالا را داده‌اند به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل شده‌اند.»

    مانند بسیاری از کشورها، ارزش تحصیل خوب در روسیه این است که نه تنها درها را به روی کارفرمایان داخلی، بلکه برای شرکت های چند ملیتی نیز باز می کند که فرصت هایی را برای کارمندان فراهم می کند تا آزادانه وارد بازار کار اروپا شوند و از آن خارج شوند. این پنجره ها به سرعت بسته می شوند.

    لوهسن گفت: «آنچه که ما شاهد آن هستیم، سیاسی شدن نظام آموزشی است که از بالا به پایین می رود. “یک چرخش واقعی واقعی در آموزش روسیه به سمت پذیرش روایت دولتی و کنار گذاشتن هر نوع تردید یا جایگزینی و مجازات کسانی که از خط خارج می شوند، وجود دارد.”

    او به اینسایدر گفت: «احتمال وقوع انقلاب در یک دموکراسی بیشتر از یک استبداد است – زیرا در یک دموکراسی، شما فقط می توانید یک انتخابات داشته باشید. وی افزود: از این گذشته، شرایط اقتصادی در اتحاد جماهیر شوروی سابق بدتر از آنچه در حال حاضر در روسیه است بود – اما برای چندین دهه هیچ تغییری نکرد.

    کارشناسان به اینسایدر گفتند که تنها چند ماه پس از جنگ، تعیین کمیت تأثیر جنگ بر جوانان روسی غیرممکن است. اما آنها همچنین گفتند نسلی که در دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین رشد کرد – که در سال 2012 آغاز شد – اکنون روسیه بسیار متفاوتی را با روسیه ای که در آن بزرگ شده تجربه می کند.

    حسن مالک، تحلیلگر ارشد مستقل در شرکت مشاوره مدیریت سرمایه گذاری لومیس سایلس مستقر در بوستون، به اینسایدر گفت: «ما واقعاً از طرق مختلف وارد نوعی قلمرو ناشناخته شده ایم.

    نسلی از جوانان در روسیه تنها با یک رهبر بزرگ شده اند – ولادیمیر پوتین.الکسی نیکولسکی/ریا نووستی/آسوشیتدپرس

    • برخی از جوانان روس که از حکومت پوتین ناراضی هستند پس از شروع جنگ از کشور فرار کردند. اما برای روس‌هایی که می‌خواهند در خارج از کشورشان از نو شروع کنند، کارهای روزمره وجود دارد – مانند ویزاهای بلندمدت، اشتغال، و منابع مالی، که اکنون به دلیل تحریم‌های جنگ، دستیابی به همه آنها سخت‌تر است. و لوهسن به اینسایدر گفت.

      لوهسن از نفت و گاز و فناوری اطلاعات به عنوان بخش‌هایی یاد کرد که شرکت‌های چندملیتی دسته‌جمعی از آن‌ها خارج می‌شوند و آینده‌ای مبهم برای کسانی که به دنبال ورود به این صنایع بزرگ هستند، باقی می‌گذارد. در اوایل این ماه، غول‌های فناوری آمریکایی IBM و مایکروسافت صدها کارمند خود را در روسیه به دلیل ادامه خروج شرکت‌ها از بازار اخراج کردند.

      لوسن گفت، در حالی که وضعیت تاسف‌بار به نظر می‌رسد، مسکو در سال‌های اخیر تبلیغات خود را برای ترویج ساختاری از بالا به پایین با دولت، ارتش و کلیسا در هسته جامعه روسیه افزایش داده است. او افزود که در کنار محیط رسانه های جمعی که عمدتاً توسط دولت کنترل می شود یا به کرملین مرتبط است، چنین پیام هایی می تواند توجه مردم را از مشکلات اقتصادی قریب الوقوع منحرف کند.

      با خروج شرکت‌های چند ملیتی از کشور، جوانان روسی با فرصت‌های حرفه‌ای رو به کاهش روبرو می‌شوند.

    • مالک گفت که در گذشته در کنفرانس هایی با نهادهای روسی و بین المللی که در آن تبادل نظر پویایی صورت می گرفت، شرکت کرده است. او اکنون فکر می‌کند که این اکنون بسیار دشوار خواهد بود، به‌ویژه از زمانی که روسیه قانونی را در ماه مارس تصویب کرد که بر اساس آن افرادی که عمداً اخبار «جعلی» درباره ارتش را منتشر می‌کنند تا 15 سال زندانی می‌شوند.

      کارشناسان می گویند حتی اگر روس ها ناراضی باشند، یک تحول سیاسی بعید است

      یک دختر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هنگام بازدید از یک مرکز ورزشی برای کودکان در استراحتگاه دریای سیاه سوچی، روسیه، شنبه، 11 اکتبر 2014، از خود عکس می گیرد.

      مالک گفت، نشانه اندکی وجود دارد که چیزی از نظر سیاسی تغییر کند – حتی اگر گروه هایی از مخالفت وجود داشته باشد.

      بر اساس پیش بینی بانک جهانی که در آوریل منتشر شد، اقتصاد روسیه در سال 2022 11.2 درصد کاهش خواهد یافت.

    بل لین، ماشا بوراک و کایلی رابیسون از Insider در ماه آوریل گزارش دادند که در پاسخ، بسیاری از کارمندان فناوری روسیه ترک می کنند. در حالی که بسیاری از آنها به دلیل ترس از خدمت سربازی برای جنگ از کشور خارج شدند، برخی گفتند که تحت تأثیر تحریم ها بر شغل خود هستند.

    از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، شرکت‌های چندملیتی روسیه را دسته‌جمعی ترک کرده‌اند، در حالی که تحریم‌های اقتصادهای بزرگ جهان در حال تشدید هستند. در همین حال، تغییراتی در دانشگاه های روسیه رخ می دهد که ادامه تحصیلات عالی را برای دانشجویان این کشور در جاهای دیگر دشوار می کند.

    او گفت: «تبدیل نارضایتی به تغییر سیاست، و چه رسد به تغییر رژیم در یک حکومت استبدادی، میله بسیار بالایی است.

    دو کارشناس اینسایدر با آنها صحبت کردند، توضیح دادند که چقدر برای جوانان روس در محل کار و مدرسه سخت تر خواهد بود.

    شرکت های چند ملیتی به طور انبوه در حال ترک هستند و فرصت های حرفه ای را محدود می کنند

    در داخل روسیه، حمایت از جنگ همچنان باقی است. در اواخر ماه مه، یک نظرسنجی مستقل روسی به نام مرکز لوادا نظرسنجی را از 1634 نفر از مردم روسیه انجام داد و دریافت که 60 درصد از روس‌های 18 تا 24 ساله از جنگ حمایت می‌کنند.