رهبر ترکیه تهدید پنهانی یونان را به خاطر دشمنی ها تکرار می کند

زمانی که زمان تعیین شده باشد، اقدامات لازم انجام خواهد شد، زیرا قفل کردن رادارهای هواپیماهای ما نشانه خوبی نیست. چنین کارهایی از سوی یونان نشانه خوبی نیست.»

اردوغان که در کنار سه نماینده ریاست جمهوری بوسنی نشسته بود، افزود: «برخی تهدیدات نامشروع علیه ما وجود دارد و اگر این تهدیدات غیرقانونی ادامه یابد، صبر و شکیبایی فرد به پایان می رسد.

اردوغان قبلاً گفته بود که نیروهای ترکیه می‌توانند «یک شب ناگهانی بیایند» و تهدید به اقدام نظامی علیه شبه‌نظامیان کرد در سوریه و عراق کنند. ترکیه در سال های اخیر چندین عملیات نظامی علیه شبه نظامیان انجام داده است.

اردوغان در پاسخ به سوالی درباره استفاده قبلی خود از این عبارت و احتمال اقدام نظامی ترکیه علیه متحد خود در ناتو، این عبارت را تکرار کرد.

ترکیه و یونان ده‌ها سال بر سر مجموعه‌ای از مسائل، از جمله ادعاهای ارضی در دریای اژه و اختلاف نظر بر سر حریم هوایی آنجا اختلاف دارند. اصطکاک آنها را در نیم قرن گذشته سه بار به آستانه جنگ رسانده است.

او در یک کنفرانس خبری در سارایوو، پایتخت بوسنی، گفت: «آنچه من در مورد آن صحبت می کنم یک رویا نیست. «اگر چیزی که من گفتم این بود که می‌توانیم یک شب ناگهان بیاییم (یعنی وقتی زمانش رسید، می‌توانیم یک شب ناگهان بیاییم».

استانبول (AP) – رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه هشدار خود را مبنی بر اینکه ترکیه می‌تواند «یک شب ناگهانی» در پاسخ به تهدیدات یونانی بیاید، تکرار کرد و نشان داد که حمله ترکیه به همسایه‌اش را نمی‌توان رد کرد.

آنکارا می گوید یونان با نظامی کردن جزایر نزدیک به خط ساحلی ترکیه در حال نقض توافقات بین المللی است. این کشور همچنین پدافند هوایی یونان را متهم کرده است که در جریان تمرینات ناتو بر فراز مدیترانه شرقی به جت های جنگنده ترکیه نزدیک شده است.

او اولین بار این عبارت را در ارتباط با یونان در یک جشنواره فناوری هوایی در روز شنبه به کار برد.



منبع

آتن همچنین ترکیه را به نقض حریم هوایی خود متهم کرده است.