رای دهندگان توده ای حزب جمهوری خواه نوسان ترامپی حزب خود را می سنجند

ترامپ در سخنرانی پنج دقیقه‌ای خود با ترسیم تاجری که یک سال پیش تقریباً ناشناخته بود، به عنوان عروسک خیمه شب بازی تشکیلات گفت: «دودتی کاری جز تسلیم شدن به افراط‌گرایان چپ انجام نخواهد داد». اگر می‌خواهید ماساچوست را از دست چپ رادیکال نجات دهید، باید به جمهوری‌خواهان رأی دهید و به جف دیل رأی دهید.»

و آنها به این واقعیت اشاره می کنند که در یک چرخش عجیب و غریب، مجری محافظه کار رادیویی گفتگو و هاوی کار، ستون نویس بوستون هرالد – متحد ترامپ که از دیهل در مبارزه علیه وارن حمایت کرد – شروع به کار کرد. هفته گذشته از شنوندگان خود خواست که به دوتی رای دهند.

دیهل آخر هفته گذشته در جریان مبارزات انتخاباتی خود در بوستون به خبرنگاران گفت: تأیید ترامپ «مطمئناً چیزی است که به اطمینان از پیروزی ما کمک می کند».

اما دیهل آن قالب را رد می کند. نماینده محافظه‌کار سابق ایالتی خود را «طرفدار زندگی» در ایالتی توصیف می‌کند که در آن بیش از سه چهارم ساکنان معتقد به سقط جنین هستند باید در همه یا بیشتر موارد قانونی باشد. او با دستور واکسن کرونا برای کارگران دولتی که توسط بیکر همیشه محبوب اجرا شده است مخالف است.

من عملگرا و با عقل سلیم هستم. دوتی در مصاحبه ای گفت: من افراطی نیستم. من با همه کسانی صحبت می‌کنم که هر دو طرف طرفین از افراط و تفریط رنج می‌برند.»

و او حمایت جمهوری خواهان میانه رو تر را به دست آورده است – از جمله فرماندار نیوهمپشایر کریس سونونو – از طریق آنچه آنها به عنوان تمایل او برای پذیرش دو حزب در ایالتی که دموکرات ها با اکثریت فوق العاده در هر دو مجلس کنترل مجلس قانونگذاری را در دست دارند، توصیف می کنند.

کارنوال، یکی از اعضای کمیته ایالتی، گفت: «او میانه رو نیست. اما من فکر می کنم او می داند که برای حکومت در ماساچوست چه چیزی لازم است – و این فرمول برنده ای است که بارها و بارها در سمت جمهوری خواه برای فرمانداری دیده ایم.



منبع

اما ترامپ – که زمانی که به نظر می‌رسید بیکر به دنبال یک دوره سوم ریاست‌جمهوری است وارد انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه شد و در جریان راهپیمایی تلفنی خود برای دیهل بار دیگر تصریح کرد که «از طرفداران» فرماندار نیست – می‌تواند از انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه به عنوان یک بازنده کنار رود.

رای دهندگان بزرگ تر، علاقه چندانی به رئیس جمهور سابق ندارند. رای دهندگان در اینجا به شدت ترامپ را در هر دو نامزدی ریاست جمهوری او رد کردند و در سال 2020 کاندیداهای همفکر را فرستادند. دیهل، که در سال 2016 در ماساچوست ریاست کمپین ترامپ را برعهده داشت، در مبارزات انتخاباتی سال 2018 خود در برابر سناتور دموکرات الیزابت وارن نیز با 24 امتیاز شکست خورد.

ترامپ دوشنبه شب در جریان یک راهپیمایی تلفنی دیهل را «تنها محافظه‌کار» نامزد انتخابات فرمانداری ماساچوست اعلام کرد. ترامپ گفت که کریس داتی، رقیب دیهل برای نامزدی، فقط “ابزار” چارلی بیکر، فرماندار جمهوری خواه مستعفی است، دشمن ترامپ که در انتخابات مقدماتی آن را تایید نکرده است.

اگرچه حزب جمهوری‌خواه درجه‌دید ایالت خلیج مدت‌هاست که محافظه‌کاران مالی ناشناس اجتماعی را ترویج می‌کند که می‌توانند بر مستقل‌ها و دموکرات‌های ناامید پیروز شوند، ترامپ امیدوار است که این سنت را با جف دیل، نماینده سابق ایالتی، به‌طور کامل از بین ببرد.

تمایلات سیاسی دوتی در بهترین حالت مبهم است. او ابتدا به خود برچسب میانه رو می زد، سپس از این اصطلاح اجتناب کرد. او با دستورات واکسن مخالف است، خود را «طرفدار زندگی» توصیف می‌کند – اگرچه قول داده است که تلاشی برای تغییر قوانین ایالتی مبنی بر حمایت از دسترسی به سقط جنین نکند – و درها را برای رأی دادن به ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده باز گذاشته است.

رأی دهندگان در ماساچوست کاملاً آبی رنگ، فرمانداران جمهوری خواه با تفکر مالی و در عین حال از نظر اجتماعی میانه رو مانند بیکر و بیل ولد را برای بخش عمده ای از 30 سال انتخاب کرده اند.

با این حال، حامیان داوتی می گویند که نامزد آنها قابل انتخاب تر است. آنها استدلال می کنند تاجر ثروتمندی که بیش از 2 میلیون دلار از پول خود را در اولین کمپین خود ریخته است، در موقعیت بهتری برای مقابله با هیلی – یک غول پیکر جمع آوری کمک های مالی که در پایان ماه اوت بیش از 4.7 میلیون دلار در خزانه مبارزات انتخاباتی خود داشت – نسبت به دیهل، که او بود. ماه گذشته را با کمتر از 17000 دلار در حساب بانکی خود به پایان رساند.

رهبران احزاب ایالتی بین در آغوش گرفتن رئیس جمهور سابق و دوری جستن از لفاظی های او دچار اختلاف شده اند. اکنون، رای‌دهندگان جمهوری‌خواه به پای صندوق‌های رای می‌روند تا یا از محافظه‌کار مورد حمایت ترامپ برای فرمانداری حمایت کنند یا از یک تازه‌وارد سیاسی که به چراغ راه میانه‌روهای حزب جمهوری‌خواه نیوانگلند تبدیل شده است. و در حالی که تعداد کمی از نظرسنجی‌های عمومی موجود نشان می‌دهد که انتخاب ترامپ پیشتاز است، غافلگیری‌های سپتامبر باعث شده است که خودی‌ها، مشاوران و حتی نامزدها در مورد نتیجه روز سه‌شنبه حدس بزنند.

اما مخالفان او، ترکیبی از جمهوری‌خواهان محافظه‌کار و میانه‌رو که شامل متحدان بیکر نیز می‌شوند، می‌گویند که حمایت ترامپ تنها می‌تواند در انتخابات عمومی در یکی از ضدترامپ‌ترین ایالت‌های کشور مشکل ایجاد کند. و مائورا هیلی، نامزد احتمالی دموکرات‌ها، که معلولان انتخابات می‌گویند احتمالاً صندلی فرمانداری را در ماه نوامبر آبی رنگ خواهد کرد، با شکایت مکرر از دولت ترامپ به‌عنوان دادستان کل ایالت، چهره خود را برجسته کرد.

امی کارنویل، یکی از اعضای کمیته ایالتی حزب جمهوری خواه که به ترامپ رای داده اما از داوتی در انتخابات مقدماتی فرمانداری حمایت می کند، در مصاحبه ای گفت: «حزب ما با حمایت از نامزدهایی که صراحتاً غیرقابل انتخاب هستند، از صخره ای در ماساچوست به پیش می رود. این مقدماتی اساساً به یک همه پرسی در مورد آینده حزب جمهوری خواه در ماساچوست تبدیل شده است.

انتخابات مقدماتی فرمانداری ماساچوست به همان اندازه که یک جنگ نیابتی بین جناح ترامپ از حزب جمهوری‌خواه و جمهوری‌خواهان میانه‌روتر نیوانگلند است، به همان اندازه که نبردی برای کنترل حزب جمهوری‌خواه ایالتی است. حزب جمهوری‌خواه ماساچوست در سال‌های اخیر با جنگ قدرت بین جیم لیون، رئیس محافظه‌کار و طرفدار ترامپ و بیکر میانه‌رو تعریف شده است. اما تصمیم بیکر مبنی بر عدم نامزدی سومین دوره ریاست‌جمهوری، جناح او در حزب را با خلاء قدرت مواجه کرد و داوتی اکنون کسی است که مانع از قدرت گرفتن ترامپ شده است.

تایید ترامپ نیز در رقابتی هفته آینده در نیوهمپشایر، در میان آخرین انتخابات مقدماتی این کشور، به چشم می خورد. این یک مسابقه است که در آن خودی ها می گویند که تکان دادن سر رئیس جمهور پیشین می تواند منجر شود یا یک کاندیدای راست افراطی که از انکار انتخابات او حمایت می کند یا رئیس جمهور سنای ایالتی تحت حمایت نظام در برابر مگی حسن سناتور دموکرات آسیب پذیر.

جمهوری خواهان کمتر از 10 درصد رای دهندگان ثبت نام شده در ماساچوست را تشکیل می دهند. اکثریت، 57 درصد، رای دهندگان ثبت نام نکرده اند و می توانند در انتخابات مقدماتی آزاد ایالت، رأی جمهوری خواهان را به دست آورند.

دیهل در جریان کمپین انتخاباتی آخر هفته در بوستون به خبرنگاران گفت: «بدیهی است که مواردی مانند حمایت رئیس جمهور از جمهوریخواهان در انتخابات مقدماتی، اما پیام های من همیشه به سمت صدای مستقل در آنجا هدف قرار گرفته است. من می‌دانم که دموکرات‌هایی وجود خواهند داشت که به فکر رأی دادن به من هستند. اما فکر می‌کنم دموکرات‌های «سبک» هستند که به من نگاه می‌کنند و می‌گویند «او در مورد چیزهایی صحبت می‌کند که برای ما مهم است».

چرخش ترامپ راستگرای دیهل در کنوانسیون حزب جمهوری خواه در ماه مه به خوبی بازی کرد، جایی که او پس از جلب حمایت 71 درصدی از حدود 1200 فعال حزب، با حمایت حزب برای فرمانداری کنار رفت. او آن را با تبلیغات انتخاباتی با فرماندار داکوتای جنوبی، کریستی نوم، دنبال کرد، یکی از متحدان ترامپ، در ماه اوت.

بوستون – رای دهندگان ماساچوست دو بار دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق را رد کرده اند. این ممکن است مانع از تبدیل شدن یکی از شرکای او به عنوان نامزد جمهوری خواهان برای فرمانداری سه شنبه نشود.

و پس از دور شدن اولیه از ترامپ، دیهل سرنوشت خود را به رئیس جمهور سابق و سخنان او گره زد. او کوری لواندوفسکی، مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ را به عنوان مشاور ارشد معرفی کرد و به دروغ ادعا کرد که در انتخابات 2020 “تقلب” شده است.

در ماساچوست، دیهل به دنبال سرمایه‌گذاری بر جناح مشهور طرفدار ترامپ در پایگاه جمهوری‌خواه این ایالت و کسانی است که معتقدند بیکر در طول هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش خیلی به سمت چپ رفته است.

دیهل استدلال می‌کند که تجربه‌اش در اجرای یک کمپین سراسری این بار به او کمک می‌کند و پلتفرم او برای «بازگرداندن آزادی‌های مردم» در سراسر خطوط حزبی برای والدینی که می‌خواهند بیشتر در آموزش فرزندانشان صحبت کنند و افرادی که از زندگی تحت قوانین همه‌گیر خسته شده‌اند، جذاب خواهد بود.